Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Nei, glasset et ikke det viktigste der men når alt er original blir det annerledes på vurderingen.
Klokken er solgt da har noen vurdert denne som OK nok.
Kanskje du finner noe der :
http://rolexpassionreport.com/14962...ntage-rolex-study-my-free-rolex-buyers-guide/

Ja,vet den er solgt. Hva en eller annen kjøper vurderer den som er heller ikke så interessant, denne kan ha tatt "feil" og vi vet heller ikke salgspris. Prøver å få en vurdering fra ekspertene av et vintage eksemplar som for meg ser bra ut.

Uten å være ekspert (eller å vurdere prisen på denne aktuelle klokken eller selger) så reagerer jeg på strøkne inngraveringer ift slitasje forøvrig. Det matcher med artikkelen du referer til @Hammerfjord (forøvrig takk for glimrende link!) : "Worn out Reference Number corresponds with worn out case".

Tar jeg altså feil i min rygging?

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Ja,vet den er solgt. Hva en eller annen kjøper vurderer den som er heller ikke så interessant, denne kan ha tatt "feil" og vi vet heller ikke salgspris. Prøver å få en vurdering fra ekspertene av et vintage eksemplar som for meg ser bra ut.

Uten å være ekspert (eller å vurdere prisen på denne aktuelle klokken eller selger) så reagerer jeg på strøkne inngraveringer ift slitasje forøvrig. Det matcher med artikkelen du referer til @Hammerfjord (forøvrig takk for glimrende link!) : "Worn out Reference Number corresponds with worn out case".

Det er sant at på annonsen ser disse serienumre ny "stemplet" ut og texten oppover ser ujevnt og håndgravert ut.
Les der: https://www.bobswatches.com/rolex-serial-numbers

• Liker
Reaksjoner: Genta

Jeg har fulgt med på denne selgeren en stund. Han har alltid utrolig mye bra. Mye av det kommer fra Sør-Amerika. Han har tendenser til lett omgang med sannheten, feks. kaller han alt upolert selv om det åpenbart er polert. Har ikke sett noe konkret å sette fingeren på utover det, men har litt nbtimes magefølelse. Så til saken: hadde jeg kjøpt den redsuben? Aldri

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Guest571
Et prishensyn er jo hva du må ut med.
Et annet er hva du får igjen.

Hva som er «billigst» er kanskje ikke Tudor allikevel?

Det er jo mye av det samme men det et ikke det samme.

Det er unik innmat og eksteriør. Det er jo dette du betaler for. Mer for pengene? Fine og holdbare er nok begge. Annenhåndsverdi er nok best på Rolex, bling faktor er nok også Rolex, men verdien av den kan være ytterst individuell!
8

Lurer på å kjøpe en ny Sub hos forhandler, å har skjønt at det er lange ventetider.
Er det noen forhandlere som får flere klokker, eller klokkene før andre?

Eller er det samme hvilken butikk jeg setter meg opp på venteliste?