Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Ingen anelse, men det er ikke verre enn en telefon til de som vet i morgen tidlig.
Fikk fikset det på Håkon Lian i Trondheim ;) fikset på 2 dager! :):)
160202
 
Jeg har kjøpt en sliten 5513.
  • Skive og visere har fått en rar litt gulaktig farge.
  • Bezel har tjukke rare tall uten høy og hvit perle.
  • Glasset kan nesten ikke se gjennom.
Ønsker å skifte dette så klokken ligner litt mer på en 14060m. Noen som vet om Bjerke sitter på originale deler eller anbefaler dere å bruke andre, eventuelt hvem?

Slik ser klokken ut:
2.jpg


Håper den snart ser tilnærmet ut som denne:
Bilderesultat for rolex 14060 lnib

Om det er vanskelig å få tak hvit og krisp skive, visere og bezelinsert er det kanskje mulig å skifte glass i alle fall, vil den da kanskje ligne med på @Rune AB og @Zawatch sine (selv om min er kjedelig serif-løs)?
Er det like vanskelig med glass på 5513 som 1665 (vanskelig som i mange varianter og stor forskjell på service- og originalt)?
Eller er det bare å skifte?

Opplys meg! #sylferskpåvintage
rune ab.jpg

zawatch.jpg

Bilder uredelig stjålet fra Tidssonen uten å spørre om tillatelse fra eiere, håper det er ok. Fine bilder og krediteres herved.
 
Jeg har kjøpt en sliten 5513.
  • Skive og visere har fått en rar litt gulaktig farge.
  • Bezel har tjukke rare tall uten høy og hvit perle.
  • Glasset kan nesten ikke se gjennom.
Ønsker å skifte dette så klokken ligner litt mer på en 14060m. Noen som vet om Bjerke sitter på originale deler eller anbefaler dere å bruke andre, eventuelt hvem?

Slik ser klokken ut:
Vis vedlegg 160309

Håper den snart ser tilnærmet ut som denne:
Bilderesultat for rolex 14060 lnib

Om det er vanskelig å få tak hvit og krisp skive, visere og bezelinsert er det kanskje mulig å skifte glass i alle fall, vil den da kanskje ligne med på @Rune AB og @Zawatch sine (selv om min er kjedelig serif-løs)?
Er det like vanskelig med glass på 5513 som 1665 (vanskelig som i mange varianter og stor forskjell på service- og originalt)?
Eller er det bare å skifte?

Opplys meg! #sylferskpåvintage
Vis vedlegg 160310
Vis vedlegg 160311
Bilder uredelig stjålet fra Tidssonen uten å spørre om tillatelse fra eiere, håper det er ok. Fine bilder og krediteres herved.
Vi spør @Tom Henriksen
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Mulliner
Jeg har kjøpt en sliten 5513.
  • Skive og visere har fått en rar litt gulaktig farge.
  • Bezel har tjukke rare tall uten høy og hvit perle.
  • Glasset kan nesten ikke se gjennom.
Ønsker å skifte dette så klokken ligner litt mer på en 14060m. Noen som vet om Bjerke sitter på originale deler eller anbefaler dere å bruke andre, eventuelt hvem?

Slik ser klokken ut:
Vis vedlegg 160309

Håper den snart ser tilnærmet ut som denne:
Bilderesultat for rolex 14060 lnib

Om det er vanskelig å få tak hvit og krisp skive, visere og bezelinsert er det kanskje mulig å skifte glass i alle fall, vil den da kanskje ligne med på @Rune AB og @Zawatch sine (selv om min er kjedelig serif-løs)?
Er det like vanskelig med glass på 5513 som 1665 (vanskelig som i mange varianter og stor forskjell på service- og originalt)?
Eller er det bare å skifte?

Opplys meg! #sylferskpåvintage
Vis vedlegg 160310
Vis vedlegg 160311
Bilder uredelig stjålet fra Tidssonen uten å spørre om tillatelse fra eiere, håper det er ok. Fine bilder og krediteres herved.
Din tulleball ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Genta
Altso , no har eg hatt fleire klokker der forrige eier har bytta skive . Og greit nok så skal dette være en helt uproblematisk operasjon på lik linje med vanlig service. Like forbaska so kan eg sei at samtlige klokker eg har sett til no der skiven har vært bytta 1 eller fleire ganger har hatt merker på visere. Riktig nok ikkje synlige uten lupe , men forbaska irriterande. Så i mitt hode er en kver klokke med bytte skive automatisk verdt vesentlig mindre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg har kjøpt en sliten 5513.
  • Skive og visere har fått en rar litt gulaktig farge.
  • Bezel har tjukke rare tall uten høy og hvit perle.
  • Glasset kan nesten ikke se gjennom.
Ønsker å skifte dette så klokken ligner litt mer på en 14060m. Noen som vet om Bjerke sitter på originale deler eller anbefaler dere å bruke andre, eventuelt hvem?

Slik ser klokken ut:
Vis vedlegg 160309

Håper den snart ser tilnærmet ut som denne:
Bilderesultat for rolex 14060 lnib

Om det er vanskelig å få tak hvit og krisp skive, visere og bezelinsert er det kanskje mulig å skifte glass i alle fall, vil den da kanskje ligne med på @Rune AB og @Zawatch sine (selv om min er kjedelig serif-løs)?
Er det like vanskelig med glass på 5513 som 1665 (vanskelig som i mange varianter og stor forskjell på service- og originalt)?
Eller er det bare å skifte?

Opplys meg! #sylferskpåvintage
Vis vedlegg 160310
Vis vedlegg 160311
Bilder uredelig stjålet fra Tidssonen uten å spørre om tillatelse fra eiere, håper det er ok. Fine bilder og krediteres herved.
Høres ut som du trenger en 14060. Send din 5513 hit så skal jeg kaste den for deg :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Rød
Hva synes folket om denne Rubber B reima på Explorer 2 polar? Hot or not??
Jeg liker den veldig, men tenker den er litt vågal (og det kan jo være en bra ting). Passer i hvert fall perfekt til bassengkanten, utepilsen, afterski og alt sportslig, men er litt mer usikker til møtene på jobb og skjorte. Har helt andre klokker til pent (dress osv.).
rolex-explorer-ii-reference-216570-768x538.jpg
 
Takk for innspill!
Glemte å skrive at litt av tanken her var også å få ned totalvekten på klokken, og å gjøre den litt mindre "massiv" (siden den er 42mm vs. de "vanlige" 40mm).
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har kjøpt en sliten 5513.
  • Skive og visere har fått en rar litt gulaktig farge.
  • Bezel har tjukke rare tall uten høy og hvit perle.
  • Glasset kan nesten ikke se gjennom.
Ønsker å skifte dette så klokken ligner litt mer på en 14060m. Noen som vet om Bjerke sitter på originale deler eller anbefaler dere å bruke andre, eventuelt hvem?

Slik ser klokken ut:
Vis vedlegg 160309
..
ÆSJ, GRIN, SALT-I-SÅRET osv.... Var det DU som stakk av med denne herligheten!!! Jeg var SÅÅÅ SINNSYKT nær i å få denne, men så var det en forb...@#$% FJOMPENISSE :mad: (TS-parasitt til og med), som trakk seg fra en avtalt handel en time før overlevering så jeg ikke hadde penger. Har prøvd å fortrenge at jeg ikke fikk tak i denne, men nå skal jeg tydeligvis bli minnet på den fremover her inne.:eek::oops:o_O

Og som jeg begynner å skjønne @Genta, så har vi ganske lik klokkesmak ja :). PLEASE la meg være først i køen når denne skal flippes!!!
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Preacher og Genta
ÆSJ, GRIN, SALT-I-SÅRET osv.... Var det DU som stakk av med denne herligheten!!! Jeg var SÅÅÅ SINNSYKT nær i å få denne, men så var det en forb...@#$% FJOMPENISSE :mad: (TS-parasitt til og med), som trakk seg fra en avtalt handel en time før overlevering så jeg ikke hadde penger. Har prøvd å fortrenge at jeg ikke fikk tak i denne, men nå skal jeg tydeligvis bli minnet på den fremover her inne.:eek::oops:o_O

Og som jeg begynner å skjønne @Genta, så har vi ganske lik klokkesmak ja :). PLEASE la meg være først i køen når denne skal flippes!!!
Huff:( Ja, du står først i køen. Egentlig ganske teit hvordan vi presset prisen opp. Tror jeg sendte melding til selger 20min etter at den lå på Finn, litt flaks. Uansett, når du får kjøpe den så ser den splitter ny ut. Skal se om jeg får tak i after-market kjeramisk bezel som passer disse gamle slitte greiene:)! Blir flott da. Med lume og greier!
 
Kan ikkje sei at eg merker noke vektforskjell . Det kan i so fall ikkje være mange gram.
Explorer 2 veier vel litt mindre en Submariner og bærer etter min mening ganske likt mtp størrelse , men med bedre komfort.

No har vel eg hatt på denne ruberb et par mnd i sommer og helt ærlig so kunne eg mykje heller tenkt meg ei gummireim med pinbuckle istedet for ditta oystergreiene som må flyttes på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
Kan ikkje sei at eg merker noke vektforskjell . Det kan i so fall ikkje være mange gram.
Explorer 2 veier vel litt mindre en Submariner og bærer etter min mening ganske likt mtp størrelse , men med bedre komfort.

No har vel eg hatt på denne ruberb et par mnd i sommer og helt ærlig so kunne eg mykje heller tenkt meg ei gummireim med pinbuckle istedet for ditta oystergreiene som må flyttes på.
Takk igjen!
Da venter jeg med å bestille Rubber B. Har ikke fått klokken enda, derfor er dette veldig nyttig info.