Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Rolex Chicago: Ikke ett eneste sportsur i stål. Ikke eksisterende ventelister. De hadde kun en stk Sub blå i gult gull.
Fikk ikke lov til å ta bilder inne i butikken - hyggelig, men noe avmålt betjening..

IMG_3184.JPG
IMG_3187.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Rolex Chicago: Ikke ett eneste sportsur i stål. Ikke eksisterende ventelister. De hadde kun en stk Sub blå i gult gull.
Fikk ikke lov til å ta bilder inne i butikken - hyggelig, men noe avmålt betjening..

Samme her i Athen. Svært lite sportsmodeller. Rolexforhandler her kunne fortelle at før fikk de inn omtrent 120 klokker i måneden, mens det nå bare er ca. 20! De har også sluttet med ventelister.
 
I sommer har jeg besøkt mange Rolex-forhandlere, sist Wempe på Ku'damm i Berlin. De sier alle det samme, ingen sportsmodeller i stål, aner ikke når eller om det kommer flere, eller hvor mange, og at TT har begynt å bli like vanskelig å få tak i. Som regel har de 26 til 36mm DJ's, noe i helgull, mens montere og glassskap står tomme for alt annet fra Rolex.
 
  • Trist
Reaksjoner: netrom71
Kan vi nå stå overfor en situasjon hvor også TT er mangelvare og «eksklusiv»? Tidligere fikk man jo disse nærmest kastet etter seg..
 
@helico. Etter min mening så betyr det prisreduksjon. En ting er servicekost , noke anna er at du eventuelt er uten klokke en periode. Eg ser at mange meiner at service er unødvendig så lenge klokka går ca ok , men det garanterer ikkje at den er vanntett. Forøvrig så flipper vel han karen der klokke(r) en gang i veka , men akkurat den der kjøpte han for ca 1 mnd sia. Pris husker eg ikkje , men du kan sikkert spør ka han betalte for den ;)
 
@Blodstrupmoen . Ja ser han kjøper og selger en god del. La merke til en post på klokkeriet på FB der han skrev han fikk den 70k under listepris... Har snakka noe med han på finn, virker som en ekstremt hyggelig kar, men bare ekstremt usikker på pris mtp alder, ikke bet mva og ingen servicehistorikk.
 
La inn autosøk på Rolex for nokre dager sia på finn.no . Trur der må no komme snart 10 nye annonser ut daglig , og dei fleste modeller ser ut til å være tilgjengelig. Mulih en god del er på spekulasjon , men likevel.
 
Mulig at jeg har sovet i timen her, men hva har skjedd med Rolex? Selv de mest ukurrante sportsmodellene går for over listepris? Datejust også vanskelig å få tak i?
 
Morer meg selv med en månedlig mail til Bjerke, hvor jeg aller nådigst ber om å få kjøpe en gmt-master. Det samme svaret hver gang. Hyggelig i ordlyden da. Lurer på om denne utmattelsestaktikken vil fungere. Er på 6. måneden nå.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: OldemorsPiquet og EBH