Finn.no: Hva i h****** er galt med menneskene på finn.no?

Jeg glemte jo vekteren fra Gardermoen......

Samme klokke jeg ble tilbudt whisky for, ble også "etterspurt" av en annen rakker.

Han sa han jobbet som vekter på gardermoen (ikke noe galt i det, men ble gjort mye ut av - sånn du kan stole på meg prat).

Jeg bor i bærum. Han i Oslo.
Han: Kom og vis klokken hjemme hos meg i Oslo.
Jeg: Sorry. Kom og se sjæææææl (Selger jeg en klokke til titalls tusen skal jeg gjerne kjøre land og strand rundt, en klokke til tre laken derimot, selges nærmest for morro skyld).
Han: Ok, du kan levere klokken på flytoget når det er i Sandvika (han kjente selvfølgeligogså de som jobbet der nemlig).

Så kunne han se klokken mens han var på jobb. Likte han den, sendte han penger, og hvis ikke så var jeg faktisk så heldig at klokken ble sendt med flytoget sporenstreks tilbake til meg (til Sandvika, hvor jeg ikke bor, men gjerne henger, for jeg har jo ikke annet å bruke tiden på).

Og for de som måtte lure. Klokken fikk seg aldri noen flytogtur.

Når dette er skrevet så har jeg ikke vært særlig flink til å annonsere her inne, noe som skal forbedres i fremtiden.

Garantert.

Ble tilbudt whisky for en klokke jeg annonserte for rundt tre laken på finn i sommer...... Fikk til og med oppfølgingsmail etter en uke om jeg virkelig var sikker på at jeg ikke ville bytte mot en flott whisky......

Ps! Kjenner i kveld at jeg burde ha slått til.

Den fikk jeg også ja.. Og jeg vet vi ikke er alene om det.. :p

Hi
sorry for writting in english am not that good in norwagian i wish to
purchase your item and pay online now for it but before i pay i will
like to know if the item is 100% ok because am sending it as a gift to
a doctor friend in africa kindly let me know asap.I'm on vacation now
in sweden and i will pay the sum off 750 KRON for the shipment fee
only to abroad let me know if the money is ok for the postage by
posten airmail please get back to me as soon as possible with the
total amount so i can send the money today because i want the stuff
to be ship out today if possible.below is the shipping address

Adeoye Olaide
61,paul okuntola street idi-araba,
Mushin lagos,
23401,Nigeria.

God Bless You
Regards

Har også fått denne da jeg la ut en Maurice Lacroix Pontos Petite Seconde:)

Siden jeg jobber i en bil relatert bransje, hender det jeg snubler over et og annet objekt det går ann å tjene noen lapper på.
Men veldig ofte må jeg være direkte uhøflig i annonsene på FINN.NO for å prøve å luke ut de værste kjøperne.
Være nye landsmenn er desverre de som oftest lager mye trøbbel fordi:

1. Skjønner ikke hva som står i annonsen
2. Vil ha garantier for alt mulig
3. Spiller på rasismekortet når du IKKE tørr å selge pga. det potensielle etterspillet.

Tommy

Ja jeg kan føye meg inn i rekken over de som har Afrikanske doctorer og pastorer som er meget interessert i klokken. Nesten samme som bjornt og zenith.

Hello dear,
thanks for getting back to me
hope you are good?
i am from London UK and i work for nurses with out boundary in London,
i want to buy this (item) to my pastor whom travel to west Africa
Nigeria for an Educational program for his birthday present.

I was introduced to this website by a Norwegian doctor who work in the
same hospital with me, i want to know if you can ship international?
If yes i will pay you via bank transfer or paypal please get back to
me so the i can transfer the money to you ok
Regards
Joy.

Av alle klokker på finn er jeg helt sikker på at det er min 46mm quartz moteklokke til 2400,- som er pastorens førstevalg.

Da har de vel funnet en måte å vedereføre Nigeriabrevene til annonser på finn da.

Jeg har også hatt en del Nigeria pastorer og doktorer som kjøpere. De kommer nå heldigvis i spam folderen på mailen ;)

Har også blitt tilbudt 2 dbs sykkler og en gressklipper for ett eldre rolex ur.

Av og til forstår jeg ikke hva folk tenker med:confused:

Gressklipper og 3 år gammel laptop for en Omega Marine Chronometer :D Ja, det er artig på Finn. Når det er sagt er det endel kjøpevillige folk på Finn også, mye som ikke lar seg selge uten mye nedpruting her på sonen går unna på Finn. Men man må sile litt hvem man ønsker å bruke tid på.

...må jo innrømme at jeg gladelig hadde byttet gressklipperen min og en gammel laptop i en Rolex da hvis jeg ahdde hatt sjansen...skal ikke "kimse" av forsøket ihvertfall..:p

På samme måte Som Greg og Rousp har jeeg også blitt tilbudt wiskhy som skulle være mer verdt enn en Rolex submariner.

Ellers fikk jeg en hyggelig e-post fra Harriett i Nigeria som gjerne ville gi Rolex-lenka jeg skulle selge til en pastor. Jeg fikk også en e-post fra Bank of America som "bekreftet" at pengene var overført. Så godeste Harriett mente at det bare var å sende lenka da.....

Jeg har ellers ikke hatt mye problemer med folk på finn.no. Ofte har det resultert i et hyggelig salg i etterkant.

Blir litt nysgjerrig, hva i himmelens navn slags whisky er verdt mer enn en rolex?
Selv ikke en gammel port ellen er jo såååå kostbar. Kommer jo dog ann på rolexen men..

Blir litt nysgjerrig, hva i himmelens navn slags whisky er verdt mer enn en rolex?
Selv ikke en gammel port ellen er jo såååå kostbar. Kommer jo dog ann på rolexen men..

Var vistnok en lang rekke flasker som skulle ha verdi på 16000 eller noe deromkring. Husker ikke mer eksakt enn som så.

Meget mulig at verdien er reell nok den. Men.. Hvorfor ikke selge flaskene til kjennere for så å kjøpe seg et ur?

Heh tøft. Finnes jo en god del ekstremt kostbar whisky slår det meg, har til og med lest om en del av det før. Men klokker har okkupert all plassen jeg pleide å bruke i hjernen før på, vel, det meste annet :p.

Flott bud på epost idag !!!

[FONT=&quot]Fra:[/FONT][FONT=&quot] Joseph Kollman [mailto:josephkollman199@msn.com]
Sendt: 28. februar 2011 09:59
Til: j-t.ruud@online.no
Emne: RE: SV: TAG HEUER NEW AQUARACER 500 M (josephkollman199@msn.com)[/FONT]

[FONT=&quot]Hei igjen... Takk for e-post, jeg er faktisk kjøper varen for mitt folk i Nigeria. Jeg ville ha elsket å komme og se den meg selv, men jeg vil ikke være sjanse opp å gjøre det... Så er jeg klar til å betale deg 1400kr for varen og 600kr for Porto til Nigeria... Behage komme tilbake til meg med den totale kostnaden og betalingsmåten slik at betaling kan gjøres så snart jeg får e-posten din.

takk[/FONT]
[FONT=&quot]From: j-t.ruud@online.no
To: josephkollman199@msn.com
Subject: SV: TAG HEUER NEW AQUARACER 500 M (josephkollman199@msn.com)
Date: Thu, 3 Mar 2011 07:44:25 +0100[/FONT]
[FONT=&quot]Hei.[/FONT]
[FONT=&quot]Sjekk annonsen , den er kjøpt i desember 2010 altså for to mnd siden og er kun blitt brukt noen få ganger.[/FONT]
[FONT=&quot]Har kjøpt en ny klokke og bytter derfor ut denne ![/FONT]
[FONT=&quot]Du kan få den for 13000,- [/FONT]
[FONT=&quot]Knallkjøp spør du meg !!![/FONT]

[FONT=&quot]JTR[/FONT]

[FONT=&quot]FINN.no har sendt deg en melding på vegne av [/FONT][FONT=&quot]josephkollman199@msn.com[/FONT]
[FONT=&quot]Hva er modellen ?[/FONT]
[FONT=&quot]Henvendelsen gjelder [/FONT][FONT=&quot]annonsen 27044901[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT]
[FONT=&quot]Advarsel:[/FONT][FONT=&quot] Det har blitt sendt ut falske e-poster i FINNs navn, hvor du blir bedt om å oppgi kontoinformasjon, kredittkortopplysninger eller passord. FINN vil aldri be deg oppgi denne typen informasjon via e-post, og vi anbefaler at du ikke klikker på lenker i slike e-poster. [/FONT][FONT=&quot]Se eksempler på falske e-poster her. [/FONT]
[FONT=&quot]Med vennlig hilsen

FINN.no AS
[/FONT][FONT=&quot]www.finn.no[/FONT]
[FONT=&quot]Avsenders IP-adresse:217.149.120.6
lø 26. feb 2011 19:53:50 [/FONT]

[FONT=&quot](josephkollman199@msn.com) [/FONT]

Næææææ? Du også? Skal si Joseph er ute og vil shoppe.....

--------------------------------------------------------------------
Hei!

FINN.no har sendt deg en melding på vegne av josephkollman199@msn.com

Hva er modellen ?

Henvendelsen gjelder annonsen 26272557.

Advarsel: Det har blitt sendt ut falske e-poster i FINNs navn, hvor du blir bedt om å oppgi kontoinformasjon, kredittkortopplysninger eller passord. FINN vil aldri be deg oppgi denne typen informasjon via e-post, og vi anbefaler at du ikke klikker på lenker i slike e-poster. Se eksempler på falske e-poster her.
Med vennlig hilsen

FINN.no AS
www.finn.no

Avsenders IP-adresse:217.149.120.6
lø 26. feb 2011 19:51:15
(josephkollman199@msn.com)

-------------------------------------------------------------------------

[FONT=Tahoma, Verdana, Helvetica, Arial]Hei igjen... Takk for e-post, jeg er faktisk kjøper varen for mitt folk i Nigeria. Jeg ville ha elsket å komme og se den meg selv, men jeg vil ikke være sjanse opp å gjøre det... Så er jeg klar til å betale deg 700kr for Porto til Nigeria... Behage komme tilbake til meg med den totale kostnaden og betalingsmåten slik at betaling kan gjøres så snart jeg får e-posten din.

takk

Date: Mon, 28 Feb 2011 12:46:02 +0100
Subject: Breitling
From: To: josephkollman199@msn.com

Message body [/FONT]
[FONT=Calibri, Verdana, Helvetica, Arial]Hei,

Se link for info om uret....

http://www.breitlingsource.com/watch_details/Limited_209.html[/FONT]