Finn.no: Hva i h****** er galt med menneskene på finn.no?

finn.no & co

Det er jo kun snakk om et mikroskopisk antall i forhold til befolkningen i Oslo som er blandt de som svarer med tullebud på annonsene, stort sett så har jeg positive erfaringer med finn.no. og Oslofolk Man får ofte solgt det man annonserer til greie priser. Lave og snodige tilbud er det selvfølgelig av og til. Da er det jo opp til hver enkelt person å si nei, dersom tilbudene er for lave.

Mange av dem som kjøper klokker er jo ofte folk med penger å bruke, disse finnes i størst konsentrat i nettopp Oslo. Slik vil det alltid være, det er mye penger blandt folket i Oslo. Letteste sted å selge kapitalvarer må vel være oslo?

En annen ting er jo at finn.no annonsene har en veldig høy visning, det er mange folk som leser annonsene der. Det er også veldig mange som er litt intr i feks klokker men ikke har spesiellt stor viten og erfaring. Et sted må jo disse begynne å lete for å finne noe de vil kjøpe. Det er nok ikke så mange av annonseleserene på finn.no som har hørt om dette forumet eller andre mer seriøse å annonsere klokker osv. Fordypingen og interressen for klokker kommer jo etter hvert som erfaringene øker, da øker jo
som regel samlingen i både antall og høyere kvalitet. Det er som regel ikke så vanlig at folk begynner på toppen av skalaen med merker som feks Patek, JLC, de går som regel gradene etterhvert? Og etter en tid havner de kanskje her på Tidssonen som samlere.

Det må være lov å prøve seg på byttehandel og pruting. Jeg har hatt flere tilfeller av tullebud de gangene jeg har hatt annonser for motorsykler og biler i lokalavisene og Aftenposten. For ikke å snakke om Autodb.no, der har jeg fått mange snodige og direkte komiske tilbud. "Vil du selge bilen så betaler jeg kr 1000,- pr mnd til den er betalt" "Jeg trenger en delebil så 125000 blir litt mye, jeg byr deg dobbel vrakpant":rolleyes: osv osv. Dette er folk fra hele Norge som har kommet med disse tilbudene, ikke spesiellt fra noen enkelte steder. I enkelte tilfeller så får sikkert disse folkene napp på tilbudene og gjør røverkjøp. Det må de få lov til synes jeg. Jeg har ikke noe imot at folk selger dyrt eller kjøper billige ting. Det er ikke noen grunn til å hisse seg opp ihvertfall.. Må jo ta det med et smil hvis det er helt bak mål. :D

Jeg har hatt ønskes kjøpt annonse på finn.no etter en motorsykkel. Fikk da en henvendelse av en kar som skulle selge en strøken sykkel til en veldig billig penge. Sykkelen befant seg 600km fra her jeg bor. Ble litt langt for meg å dra dit for å se på sykkelen.

Han som skulle selge kontaktet meg og sa at han skulle på et kurs i nærheten av meg og så tilbød han seg å ta med sykkelen og alle delene slik at jeg kunne få sett alt. Han dukker opp med sykkelen på en tilhenger og bilen stappfull av deler.
Jeg er veldig intr men jeg manglet kr akkurat da, greit sier han og tar frem salgsmelding og sier at han sender meg konto nr så jeg kan sette inn penger for sykkelen da jeg har mulighet, ingen hast sier han. Jeg synes dette er direkte naivt av han å gjøre det på dette viset og sier at han skal beholde salgsmelding til jeg har overført betalingen til ham. Mange folk ville nok tatt imot sykkelen og gitt f i betalingen tror jeg. Jeg satte inn betalingen på hans konto etter ca 4 uker og fikk salgsmelding i posten. No problem.
for meg var dette et direkte kupp og en utrolig handel for min del.. Finn.no er bra i det store og hele synes jeg.
Jeg fikk her et tilbud som jeg selv aldri hadde våget å foreslå til noen selgere av noe som helst.

Jeg har også kjøpt en hel del fra ebay.de med gode erfaringer. Det er kun ved 1 eneste tilfelle av alle de gangene jeg har handlet der hvor jeg ikke fikk det jeg skulle, det var dog min egen feil som ikke sjekket det nøye opp. Jeg fikk gjenstanden som sto i annonsen og alt stemte bra og jeg hadde det her etter ca 5 dager. Men det viste seg at jeg hadde kjøpt feil gjenstand.
Kan ikke klandre noen andre enn meg selv for dette.
 
Selger ikke mer på finn.no grunnet 3 typer av kjøper som synes exponentielt øke da klokeprisen er over 14-15000kr;

1. Timewaster'n - Spør og spør om hundre detaljer om klokken, vill ha mer høyoppløsningsbilder i 50 vinkler og som etter 20 email synes klokken ikke er god nok stand til priset som tilbyds

2. Komiker'n - Sender kort mail der det står de kjøper klokken uten noe snakk .... og så svarer de aldrig tilbake på noen mail

3. Scam'n - Alt virker så greit men rart nok så kommer betalingen aldrig i orden, mobil nr stemmer ikke med kjøperns navn, adressen usikker da de "flytter" ....

Så for meg går ihvertfall klokkesalg over ca 12-13k kr via klokkeforum med kjente selger/kjøper eller ebay eller som innbyte
 
Det er forøvrig helt uproblemetisk å bare ikke svare noen som man mistenker å tilhøre en av de tre :) Man utvikler jo en viss intuisjon etterhvert
 
Bytter bil ofte, men er SÅ lei av å selge. Har en Touran for salg nå til kr 165.000,-, og jeg kan vel virke litt streng i noen av annonsene mine, men prøver å unngå å få masse useriøse henvendelser. Allikevel tar jeg bud noe under prisantydning seriøst, men foretrekker prisdiskusjoner etter at bilen er sett og prøvekjørt. Mange pruter på mail og gir aldri lyd fra seg igjen. I forgårs fikk jeg denne mailen:

--------------------

Hallo jeg kan være interessert. Jeg mener at prisen er litt høy. Kan være interessert hvis prisen er ned mot 150.000

Hilsen
Ståle K*******

--------------------

Sendte dette svaret:

Det kan diskuteres, har skrevet annonsen slik for å unngå mye mas og useriøse henvendelser.
Under 150 er ikke aktuelt, da tar jeg evt ut navigasjonen, men 150-155 kan være innen rekkevidde....

Hører fra deg


Mvh

Christian

--------------------
Fikk i dag dette svaret.


Dette blir nok ikke aktuelt da.


Hilsen fra

Ståle K*******


WTF? Har jo "akseptert" hans forslag om rundt 150! Jeg gir opp hvert øyeblikk ;)
Måtte sende et svar for å spørre hva han mente og var ute etter, men regner vel ikke akkurat med å få svar. Min konklusjon: alle tenker at "det er lov å prøve seg" men i mange tilfeller hvor noen av budene blir godtatt er det ikke så interessant allikevel. Folk må lukte blod og ALT skal være kupp....


Christian
 
Jeg har fått et par fete tilbud på finn selv.

1 Solgte en 1954 Omega Seamaster. Fikk tilbud om å bytte den med en Mauser fra 2. krig. Denne skulle vistnok være meget ettertraktet i sverige. Han foreslo at jeg kjørte dit og solgte den der, siden jeg bor på østlandet og han på vestlandet. Ingen spedisjonsfirmaer ville frakte den for han til Sverige.

svaret ble høffelig nei.

2Jeg fikk tilbud om en Tissot fra 80-tallet og 3000kr mot en Breitlign superocean chrono.

også høffelig nei takk..

3. Pent brukt telt og golfsett mot den samme som i tilbud 2.

samme svar her..


Stort sett alle handler jeg har gjort via finn har vært greie, men har man mange annonser ute blir det alltid noen litt "spessielle" tilbud.
 
Nå har det gått et år siden forrige innlegg, noen som har nye erfaringer med håpløse selgere gjennom 2010? Ler godt av historiene om pistoler fra 2. verdenskrig
 
en lei gjenganger på Finn.no, derfor kjekkest å omsette til artsfrender på Tidssonen

Hi
sorry for writting in english am not that good in norwagian i wish to
purchase your item and pay online now for it but before i pay i will
like to know if the item is 100% ok because am sending it as a gift to
a doctor friend in africa kindly let me know asap.I'm on vacation now
in sweden and i will pay the sum off 750 KRON for the shipment fee
only to abroad let me know if the money is ok for the postage by
posten airmail please get back to me as soon as possible with the
total amount so i can send the money today because i want the stuff
to be ship out today if possible.below is the shipping address


Adeoye Olaide
61,paul okuntola street idi-araba,
Mushin lagos,
23401,Nigeria.


God Bless You
Regards
 
Børst......

Ble tilbudt whisky for en klokke jeg annonserte for rundt tre laken på finn i sommer...... Fikk til og med oppfølgingsmail etter en uke om jeg virkelig var sikker på at jeg ikke ville bytte mot en flott whisky......

Ps! Kjenner i kveld at jeg burde ha slått til.
 
Rolex er dritt.....

Fikk beskjed fra en "potensiell" kjøper at jeg burde selge en Rolex til han for halve prisen av hva jeg annonserte for da Rolex var noen dårlige klokker, lite populære og ikke noe å særlig å spare på.

Jeg sendte tilbake: Så hvorfor i alle dager vil du kjøpe den?

.....Fikk aldri noe svar... :D
 
Stort sett...

Folk er stort sett greie, men av og til kan man lure. Solgte en ubrukt klokke rasende billig til 1/4 av veiledende pris. Tok ikke lange tiden før jeg fikk en henvendelse fra en som mente klokka var for dyr. Tullingen har da linket til en internettside som åpenbart solgte fake klokker av ymse merker. Noe ala replicawatches.com... Det morsomme var at fakeversjonen da lå til salgs for samme pris som min ubrukte ekte... Jeg prøvde å forklare vedkommende at han kunne kjõpe en ekte klokke til samme pris som en fake. Hørte aldri noe mer fra karen så kanskje ha gikk for replicaen:eek::p:confused:
 
Jeg glemte jo vekteren fra Gardermoen......

Samme klokke jeg ble tilbudt whisky for, ble også "etterspurt" av en annen rakker.

Han sa han jobbet som vekter på gardermoen (ikke noe galt i det, men ble gjort mye ut av - sånn du kan stole på meg prat).

Jeg bor i bærum. Han i Oslo.
Han: Kom og vis klokken hjemme hos meg i Oslo.
Jeg: Sorry. Kom og se sjæææææl (Selger jeg en klokke til titalls tusen skal jeg gjerne kjøre land og strand rundt, en klokke til tre laken derimot, selges nærmest for morro skyld).
Han: Ok, du kan levere klokken på flytoget når det er i Sandvika (han kjente selvfølgeligogså de som jobbet der nemlig).

Så kunne han se klokken mens han var på jobb. Likte han den, sendte han penger, og hvis ikke så var jeg faktisk så heldig at klokken ble sendt med flytoget sporenstreks tilbake til meg (til Sandvika, hvor jeg ikke bor, men gjerne henger, for jeg har jo ikke annet å bruke tiden på).

Og for de som måtte lure. Klokken fikk seg aldri noen flytogtur.

Når dette er skrevet så har jeg ikke vært særlig flink til å annonsere her inne, noe som skal forbedres i fremtiden.

Garantert.
 
Ble tilbudt whisky for en klokke jeg annonserte for rundt tre laken på finn i sommer...... Fikk til og med oppfølgingsmail etter en uke om jeg virkelig var sikker på at jeg ikke ville bytte mot en flott whisky......

Ps! Kjenner i kveld at jeg burde ha slått til.

Den fikk jeg også ja.. Og jeg vet vi ikke er alene om det.. :p
 
Hi
sorry for writting in english am not that good in norwagian i wish to
purchase your item and pay online now for it but before i pay i will
like to know if the item is 100% ok because am sending it as a gift to
a doctor friend in africa kindly let me know asap.I'm on vacation now
in sweden and i will pay the sum off 750 KRON for the shipment fee
only to abroad let me know if the money is ok for the postage by
posten airmail please get back to me as soon as possible with the
total amount so i can send the money today because i want the stuff
to be ship out today if possible.below is the shipping address


Adeoye Olaide
61,paul okuntola street idi-araba,
Mushin lagos,
23401,Nigeria.


God Bless You
Regards

Har også fått denne da jeg la ut en Maurice Lacroix Pontos Petite Seconde:)
 
Siden jeg jobber i en bil relatert bransje, hender det jeg snubler over et og annet objekt det går ann å tjene noen lapper på.
Men veldig ofte må jeg være direkte uhøflig i annonsene på FINN.NO for å prøve å luke ut de værste kjøperne.
Være nye landsmenn er desverre de som oftest lager mye trøbbel fordi:

1. Skjønner ikke hva som står i annonsen
2. Vil ha garantier for alt mulig
3. Spiller på rasismekortet når du IKKE tørr å selge pga. det potensielle etterspillet.

Tommy
 
Ja jeg kan føye meg inn i rekken over de som har Afrikanske doctorer og pastorer som er meget interessert i klokken. Nesten samme som bjornt og zenith.

Hello dear,
thanks for getting back to me
hope you are good?
i am from London UK and i work for nurses with out boundary in London,
i want to buy this (item) to my pastor whom travel to west Africa
Nigeria for an Educational program for his birthday present.

I was introduced to this website by a Norwegian doctor who work in the
same hospital with me, i want to know if you can ship international?
If yes i will pay you via bank transfer or paypal please get back to
me so the i can transfer the money to you ok
Regards
Joy.


Av alle klokker på finn er jeg helt sikker på at det er min 46mm quartz moteklokke til 2400,- som er pastorens førstevalg.

Da har de vel funnet en måte å vedereføre Nigeriabrevene til annonser på finn da.
 
Jeg har også hatt en del Nigeria pastorer og doktorer som kjøpere. De kommer nå heldigvis i spam folderen på mailen ;)

Har også blitt tilbudt 2 dbs sykkler og en gressklipper for ett eldre rolex ur.

Av og til forstår jeg ikke hva folk tenker med:confused:
 
Gressklipper og 3 år gammel laptop for en Omega Marine Chronometer :D Ja, det er artig på Finn. Når det er sagt er det endel kjøpevillige folk på Finn også, mye som ikke lar seg selge uten mye nedpruting her på sonen går unna på Finn. Men man må sile litt hvem man ønsker å bruke tid på.
 
...må jo innrømme at jeg gladelig hadde byttet gressklipperen min og en gammel laptop i en Rolex da hvis jeg ahdde hatt sjansen...skal ikke "kimse" av forsøket ihvertfall..:p
 
På samme måte Som Greg og Rousp har jeeg også blitt tilbudt wiskhy som skulle være mer verdt enn en Rolex submariner.

Ellers fikk jeg en hyggelig e-post fra Harriett i Nigeria som gjerne ville gi Rolex-lenka jeg skulle selge til en pastor. Jeg fikk også en e-post fra Bank of America som "bekreftet" at pengene var overført. Så godeste Harriett mente at det bare var å sende lenka da.....

Jeg har ellers ikke hatt mye problemer med folk på finn.no. Ofte har det resultert i et hyggelig salg i etterkant.
 
Blir litt nysgjerrig, hva i himmelens navn slags whisky er verdt mer enn en rolex?
Selv ikke en gammel port ellen er jo såååå kostbar. Kommer jo dog ann på rolexen men..