Finn.no: Hva i h****** er galt med menneskene på finn.no?

Medlem
28. april 2009
Innlegg
445
Jeg tenkte jeg skulle dele et par hårreisende historier jeg har etter å ha lagt ut klokker til salg på finn.no.

1) Jeg skulle selge en Tag Heuer Carrera og kjøper tok kontakt via mail. Han ville ha voldsomme mengder informasjon om uret på mail (som han lett kunne ha googlet selv), så vi sendte nok rundt 15 mail til hverandre før han bestemte seg for å kjøpe klokken. Vi ble etterhvert også enige om pris og at han skulle hente uret hos meg en dag senere i uken.
Kvelden før han skulle hente klokken, ringer han meg og prøver innbitt å få meg til å godta en Luger pistol fra 2. verdenskrig som betaling i stedet for penger (ja, det var like surrealistisk som det høres ut som). Det var den merkeligste telefonsamtalen jeg noen gang har hatt. I hvertfall da kjøper ikke tok et nei for et nei og la ut i det vide og det brede om hvor stor verdi denne Lugeren kunne få i fremtiden. Samtalen ble avsluttet ved at kjøperen ble irritert på meg fordi jeg ikke ville inngå en så god handel. Sukk.

2) Tidligere i dag kontaktet jeg en selger ang. en Breitling Superocean med gul skive og spurte om han var interessert i en byttehandel mot Longinesen min som ligger her til salgs på og en helt ny Tissot Sea-Touch. Jeg fikk høflig til svar at han måtte ha en god del pengeri mellom da han verdsatte Longinesen til 5-700 kroner og Sea-Touchen til 2000. Han ville ha 7000 pluss disse to urene.:D
Jeg burde holdt meg for god til å svare, men klarte ikke helt å dy meg.:|

Noen andre her som har vært i kontakt med håpløse mennesker gjennom finn.no?
 
Jeg tenkte jeg skulle dele et par hårreisende historier jeg har etter å ha lagt ut klokker til salg på finn.no.

1) Jeg skulle selge en Tag Heuer Carrera og kjøper tok kontakt via mail. Han ville ha voldsomme mengder informasjon om uret på mail (som han lett kunne ha googlet selv), så vi sendte nok rundt 15 mail til hverandre før han bestemte seg for å kjøpe klokken. Vi ble etterhvert også enige om pris og at han skulle hente uret hos meg en dag senere i uken.
Kvelden før han skulle hente klokken, ringer han meg og prøver innbitt å få meg til å godta en Luger pistol fra 2. verdenskrig som betaling i stedet for penger (ja, det var like surrealistisk som det høres ut som). Det var den merkeligste telefonsamtalen jeg noen gang har hatt. I hvertfall da kjøper ikke tok et nei for et nei og la ut i det vide og det brede om hvor stor verdi denne Lugeren kunne få i fremtiden. Samtalen ble avsluttet ved at kjøperen ble irritert på meg fordi jeg ikke ville inngå en så god handel. Sukk.

2) Tidligere i dag kontaktet jeg en selger ang. en Breitling Superocean med gul skive og spurte om han var interessert i en byttehandel mot Longinesen min som ligger her til salgs på og en helt ny Tissot Sea-Touch. Jeg fikk høflig til svar at han måtte ha en god del pengeri mellom da han verdsatte Longinesen til 5-700 kroner og Sea-Touchen til 2000. Han ville ha 7000 pluss disse to urene.:D
Jeg burde holdt meg for god til å svare, men klarte ikke helt å dy meg.:|

Noen andre her som har vært i kontakt med håpløse mennesker gjennom finn.no?

Jeg legger ALDRI ut klokken min på finn.no..
Selger den ikke her så blir den i huset.
Mye rare folk der ute.
 
Jeg har blitt tilbudt både gressklipper og 3 år gammel laptop for en Speedmaster :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjur T
Har fått så j*e mye rare spørsmål og byttesforslag...

Siste forslag var bytte mot 2 hundvalper mot "min" Rolex Sub!

Men jeg må si noe annet som irriterer meg fryktelig er follk som oppenbarligen kontakter langt før dem vet om dem har:
1. Råd
og eller
2. Lyst

Et annet irriterende spørsmål er nok: "Er klokken solgt?" Helt greit hvis sprøsmålet følges av "hvis ikke er jeg interessert". Som regel følges det ikke av noe som helst....nada...ikke et svar!

Sistnevnte får jeg på både bil og klokker!
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Jeg la ut min Rolex Milgauss fra 1971 på finn.no for et par år siden. Hadde en "potensiell" kjøper som ville
gi meg 2200 kr. Hvis det var ok for deg, som han sa, skulle jeg få det kontant!! My ass...:D
 
:)
Jeg har en 18K gull Omega Constellation fra 1971 for salg på finn, den er 117gram 18K gull og vrakprisen som KA. Rasmussen vil betale for den er 15000,- og dette prøver jeg å få forklart til kjøpere som vil betale maks 10000,- Det går ikke inn hos noen at jeg får mer penger for gullet hvis jeg smelter den om, jeg vet ikke hvordan det ikke går inn at det er for 15000,- i vrakgull i klokken! Det høyeste budet jeg har fått er 10000!!!
Jeg selger for 14000,- altså 1000,- under hva gullet er verdt hos en skraphandler og det er for høyt?! Mange rare henvendelser med bytte i klokker som ikke er verdt mer enn et par tusen. Jeg gir snart opp!
Link til annonsen :) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20702959
 
:)
Jeg har en 18K gull Omega Constellation fra 1971 for salg på finn, den er 117gram 18K gull og vrakprisen som KA. Rasmussen vil betale for den er 15000,- og dette prøver jeg å få forklart til kjøpere som vil betale maks 10000,- Det går ikke inn hos noen at jeg får mer penger for gullet hvis jeg smelter den om, jeg vet ikke hvordan det ikke går inn at det er for 15000,- i vrakgull i klokken! Det høyeste budet jeg har fått er 10000!!!
Jeg selger for 14000,- altså 1000,- under hva gullet er verdt hos en skraphandler og det er for høyt?! Mange rare henvendelser med bytte i klokker som ikke er verdt mer enn et par tusen. Jeg gir snart opp!
Link til annonsen :) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20702959

Så lite i vinden som gullur er om dagen hadde jeg vel like gjerne solgt for gullvekten tror jeg.
 
:) Det er merkelig at gull ikke er i vinden, da det ofte er de mest eksklusive ur som blir laget i dette matrialet, jeg synes at det skal vises at man har betalt litt for uret ;)

Så lite i vinden som gullur er om dagen hadde jeg vel like gjerne solgt for gullvekten tror jeg.
 
Ha ha, det er godt å høre at det ikke bare jeg som får tilbud om rare byttehandeler...

Jeg har en billig klokke på finn.no og fikk tilbud om byttehandel på følgende fra en fyr:
- varmluftpistol fra AEG
- Håndfres fra Atlas Copco
- pipesett fra Tengtools
- Multimeter fra Fluke
- Hitachi batteridrill
- sveisemaske
- gjengesett, + mye mere verktøy
- Blaupunkt Travelpilot GPS
- 17" Lcd skjerm til pc
- BMW M-TECH Girknop i SKINN
- BMW M-TECH oljelokk i BLÅ ALUMINIUM
- helt ny trådløs telefon

Gitarutstyr:
- Boss RV-2 Made in Japan pedal
- Amtech Flanger pedal
- 10 sett Fender gitarstrenger

Alt fra samme fyr. Det var bare å velge dersom det var noe interessant. Det skal nevnes at klokken lå ute for 900,-
 
Skambud og merkelige bytteforslag er nok en del av hverdagen hvis man velger å annonsere på finn.no. Det er jo også grunnen til at de fleste gjør det, nettopp at der treffer man flest potensielle kjøpere - også skrullingene.

Skambud besvares ikke fra meg og 3 kulepenner, 1 pent brukt sofa og James Bond-collection på VHS mot en klokke avvises høflig.

Det som derimot irriterer meg er alle "velmente" råd fra folk som ikke er interessert. Særlig typen "Er ikke interessert, men synes kanskje prisen var litt høy" eller "Den er ikke hvit, men off-white. Skjønner du ikke noe?"
 
Jeg forstår nå at jeg gjør feil når jeg betaler kontant. Jeg skal rydde i kjelleren, så skal vi se hvor mange klokker det resulterer i. :)
 
Snodige folk på finn.no

Jeg fikk en henvendelse på en IWC GST Chrono Rattrapante som jeg annonserte på finn.no av en kar som utga seg for å være Urmakermester, han var villig til å betale meg hele kr 2700,- For en klokke som kostet kr 82000,- ny. Da måtte jeg le.

Jeg har fått noen få andre idiotbud på noen av tingene jeg har hatt annonser på finn.no. men har heldigvis vært spart for de verste tullingene foreløpig.

Når alt kommer til alt så må jeg innrømme at jeg stort sett har fått ganske seriøse henvendelser på finn.no annonsene mine.:D
 
Herlig med slike historier fra Finn! Jeg har ved et par anledninger fått en SMS med slike uimotståelige tilbud: "Du får <halv pris> kontant for klokken om du kan levere den på Oslo S/Lillestrøm/Aker Brygge om en time!"
 
Jeg har heldigvis blitt spart de værste tilbudene. Kan hende at dere som holder til i Oslo får de mest crazy tilbudene da det er størst etterspørsel der borte :D
 
Jeg har vel opplevd like mange tullete tilbud her på Tidsonen også - som på Finn

Og kommentarer som: Den er ikke mer verdt for meg og Den selges jo hos en eller annen nettbutikk i USA for kun .... og Jeg kan bytte mot to av mine .... er gankse vanlige etter min erfaring
 
Veldig morsomme eksempler men... sveisemaske??? Jeg lo høyt!

Mitt tips er å legge ut kun email med Finn annonser, fort gjordt å luke ut useriøse henvendelser.
 
Jeg har heldigvis blitt spart de værste tilbudene. Kan hende at dere som holder til i Oslo får de mest crazy tilbudene da det er størst etterspørsel der borte :D

Ja, eller fordi Oslo har den største konsentrasjonen av crazy utskudd.;)
 
finn.no

Det er nok det siste der at Oslo har mange luringer. De kommer jo fra hele skandinavia og fra alle kroker som finnes i Norge, når hjembygda blir for liten for videre stunts, har disse folkene en tendens til å dukke opp i Oslo.. Flere folk å svindle og flere folk å gjemme seg bak. Mange tror de blir usynlige og anonyme i Oslo og at de kan gjøre hva de vil der. Jeg har bodd i flere store byer men har aldri sett så mange mentals som det jeg har sett og opplevet i Oslo, glad jeg ikke bor der inne. Ikke noe vondt ment om Oslo som by eller de som bor der. Men tullingfaktoren i Oslo er ganske høy.:D
 
Hey miczer... trå varsomt her! Flere gærne Oslo-innflyttere er representert på dette forum :D

Men ja, det er mange merkelige folk som tar kontakt om annonser.. og finn.no peker seg ut. De annonsene trekker til seg mange skruer.. Det sagt er det jo et helt OK marked. Jeg har i alle fall fått solgt det jeg har lagt ut der.
 
Har vært aktiv i mange år på finn, og har stort sett gode opplevelser av totalt 80+ transaksjoner.

At noen kreative forslag kommer fra tid til annen lever jeg helt fint med. Det som etter alle disse årene fremdeles sitter best i minne var en mail hvor hele teksten var som følger:

"vil du bytte mot det gullet"

Glem vanlige regler for konduite og annen fintføling, her var det rett på sak! Jeg er dog enda usikker på hvilket gull det ble referert til ;)