Finn.no: Hva i h****** er galt med menneskene på finn.no?

Har fått med meg at samme person som har kontaktet meg for kjøp har spurt andre med tilsvarende dyre klokker. Så det er utvilsomt noe snusk ute å går. Eneste problemet jeg har er å skjønne hva som kan skje av problemer.
Om kjøper ikke får uret før alle pengene er inne på min/klientkonto. Kontrakt skrives på at uret selges som det er. Kjøper får ingen ID, personalia på meg annet enn navn.

Da er det jo begrenset hva kjøper kan gjøre i etterkant? Jeg har tenkt på dette med ID tyveri etc, men om jeg ikke gir fra meg noe, så er jo den muligheten borte. Det samme om jeg velger en klientkonto hos min advokat.

Ser ut til at jeg holder meg unna dette, men greit å ha avklart alle tenkelige momenter med dette.
 
Har fått med meg at samme person som har kontaktet meg for kjøp har spurt andre med tilsvarende dyre klokker. Så det er utvilsomt noe snusk ute å går. Eneste problemet jeg har er å skjønne hva som kan skje av problemer.
Om kjøper ikke får uret før alle pengene er inne på min/klientkonto. Kontrakt skrives på at uret selges som det er. Kjøper får ingen ID, personalia på meg annet enn navn.

Da er det jo begrenset hva kjøper kan gjøre i etterkant? Jeg har tenkt på dette med ID tyveri etc, men om jeg ikke gir fra meg noe, så er jo den muligheten borte. Det samme om jeg velger en klientkonto hos min advokat.

Ser ut til at jeg holder meg unna dette, men greit å ha avklart alle tenkelige momenter med dette.
Et problem er at dersom vedkommende ikke klarer å hoste opp pengene, så må du selge klokken på nytt og det bryderiet det innebærer
 
Potensiell hvitvasking av penger over tid...?
Særlig dersom dette gjøres med flere samtidig.
Fin mulighet for det, eller mulighet for å holde midler borte fra kreditorer, bostyrer, (ex-)partner, eller bare for å holde midler borte fra Futens blikk til over nyttår.....Om det tilbys deloppgjør i krøllete femtilapper, så er vi utenfor den aktsomme gode tro....
 
Et problem er at dersom vedkommende ikke klarer å hoste opp pengene, så må du selge klokken på nytt og det bryderiet det innebærer
Jeg skjønte ikke helt problemet her men... Kjøper får ikke noe klokke før alle pengene er på konto. Annonsen vil fortsatt være aktiv til det evt skjer.
 
Potensiell hvitvasking av penger over tid...?
Særlig dersom dette gjøres med flere samtidig.
Ja det er selvsagt et tema. Det kan man derimot ikke være sikker på uansett hva man selger eller hvem som kjøper. Bare fordi kjøper virker litt suspekt i måten handelen skal skje på så er ikke det noen større sannsynlighet at hvitvasking er et tema her enn en som kjøper en ny sub av flipper til 50% premium.
 
Jeg skjønte ikke helt problemet her men... Kjøper får ikke noe klokke før alle pengene er på konto. Annonsen vil fortsatt være aktiv til det evt skjer.
Må jo begynne på scratch med nye potensielle kjøpere og slik markedet er i dag tar det lang tid å få solgt noe, selv Rolex :eek:. Blir nok også en issue med at de pengene innbetalt sikkert ønskes tilbakebetales i form av advokat eller lignende.
 
Må jo begynne på scratch med nye potensielle kjøpere og slik markedet er i dag tar det lang tid å få solgt noe, selv Rolex :eek:. Blir nok også en issue med at de pengene innbetalt sikkert ønskes tilbakebetales i form av advokat eller lignende.
Det tar ikke tid å selge klokker i dagens marked. Til drømmepriser er alt tungsolgt, også Rolex.
@gullet : hvis du aner snusk, styr unna (gjelder også kjøpere, ikke bare selgere), du aner ikke hvilken drit du kan dras ned i. Vet ikke hva du skal selge eller beløp, men hvis rask handel er viktig ville jeg prioritert noen tusenlapper ned i pris fremfor snusk.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Ja det er selvsagt et tema. Det kan man derimot ikke være sikker på uansett hva man selger eller hvem som kjøper. Bare fordi kjøper virker litt suspekt i måten handelen skal skje på så er ikke det noen større sannsynlighet at hvitvasking er et tema her enn en som kjøper en ny sub av flipper til 50% premium.
Alltid et tema, ja. Men større sannsynlighet her er det definitivt!
Skulle jeg hvitvasket f.eks. 500 000,- ville jeg vel gjort det i mange mindre transaksjoner. 2x klokker til 220 000,- i 22 mnd. avdrag a 10 000,- pr. selger f.eks. kontra to store betalinger på 220 000,-. 20 000,- pr. mnd kan man vel strengt tatt sette inn cash på konto også, uten at alt for mange alarmer går. Flere hundretusen derimot...
Så kan klokkene selges igjen etterpå med kjøpekontrakt, slik at pengene blir hvite som snø.
Disclaimer; dette er på ingen måte en oppskrift på hvitvasking :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Dersom man selger klokken på avbetaling, så er klokken solgt selv om betaling ikke er mottatt fullt og helt. Hva som skjer ved for sen betaling, etc. må også avklares i kontrakten. Hva hvis klokken plutselig faller i verdi ved salg til markedspris på tidspunktet og kjøper ikke vil betale mer? Da har man tapt på å låne ut pengene sine og får potensielle ekstrakostnader knyttet til avslutning av handelen.

Nei, med mindre man selger til en god venn, som akkurat nå har litt dårlig med cash, så ser jeg ingen grunn til å gå inn i en slik kontrakt. I den opprinnelige posten var det vel også skrevet fra "kjøper" at han kjøper denne som en investering. Dette betyr jo at vedkommende sitt mål er å tjene penger på handelen. Om vedkommende tjener penger på handelen, så er det mer eller mindre sikkert at selger taper (kunne ha tjent mer på handelen) :)

Just my 2 cents! Ha en fin dag folkes :)
 
Hvis tanken er å flippe for å tjene penger, så er vel tanken kanskje å kjøpe flere klokker på avbetaling, lage ny annonse og operere som en slags mellommann med giring.