Sigarer og lightere

24042011117.jpg


Nok et bilde ute av fokus. Tror dog de fleste ser hva det dreier seg om. Montecristo 4 og PAM 197.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Setter pris på en god sigar i ny og ne.
I motsetning til de stressende sigarettene som røykes på et gatehjørne må man ta seg tid til en god sigar.
Tid som kan brukes til å slappe av, tømme hodet, og eventuelt samle tankene og komme på gode ideer.
Satt igår og kom på flere gode løsninger på noen små utfordringer jeg har på jobben om dagen.:)

Jeg har disse liggende for tiden.
Cohiba Siglo 1: En god og middels sterk sigar. Akkurat passe kort til at den kan nytes i løpet av en kort pause.
Montecristo no.2: En litt sterk type synes jeg. Ikke noen nybegynner sigar i mine øyne. Disse vil nok bli røyket opp under lettere påvirkning av alkohol.
Montecristo mini sigarillos: Bedre enn sigarene synes jeg. Synd de er litt korte. Kanskje litt skarpe i smaken.
Tilslutt min favoritt; Romeo y Julieta Churchills. Disse er akkurat passe sterke, og de varer en god time.

20120821_215014.jpg


20120821_214946.jpg
 
Nice!
Det er mye man kan si om sigarer...., men kort sagt; - jeg deler så definitivt interessen for dem.
Og lysten på dem.

Ikke røyker jeg - og har faktisk aldri smakt tobakk/sigaretter, ei heller snus (gud forby) - men sigar har jeg tatt frem i de riktige øyeblikk og anledninger.
Intet er som den gode sødmen som en velsmakende sigar gir.

For min del har jeg en sterk forkjærlighet for den cubanske tradisjon og produksjon, og liker spesielt godt Montecristo nr 4 og Cohiba Esplendidos. For tiden. Solide forbrukssigarer.

Kan anbefales - i den grad noen skulle trenge det...;)

monteristo-nr-4-.jpg


trabucuri-cubaneze-cohiba-esplendidos-brand-habanos.jpg
 
Her er min «samling», jeg har vært en stor Cigarentusiast siden midten av 90-tallet men det har dabbet veldig de siste årene og humidoren har blitt mer luftig innvendig, enkelte av Cigarene har nok lagt i skapet i 10-12 år, med små påfyll i ny og ne.
Jeg reiste mer tidligere og da fulgte det alltid med hjem en kasse eller to i bagasjen.

Fortsatt holder jeg en knapp på Cubanske, selv om jeg flere ganger har opplevd variabel «trekk» på enkelte. Favorittene er Montecristo No. 2 og Hoyo de Monterrey (og Punch) Double Corona.
Jeg føler mange Dominikanske merker er på vei mot Cubanske på smak, er alltid pene og se på og med god trekk.

Har de siste årene vært på treff med Håkon fra sigar.com og kan absolutt anbefale Chess Extreme.

A3574257-E486-4BDE-83A6-C0BDAE313B72-9545-00000544C92726BB_zps8584d48d.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Liker godt å ta meg en sigar når helga kommer, er så heldig at mitt (svært) lokale vannhull tillater innerøyking :)

Har prøvd mye rart , men favoritt så langt er CAO - Brazilia

Anbefaler atlantccigar.com for billig og bra sigarer. De har ikke cubanske siden de holder til i USA.

Lighter er en Colibri Quantum.

+1 til beads for fukt i humidor.
 
Tilgi meg hvis jeg nå "banner i kirka"..

Kan noen gi en fin beskrivelse hvordan man skal røyke en sigar på skikkelig vis :confused:

Da tenker jeg helt fra lukting, til klipping, tenning og selve røykingen.. Jeg er helt grønn på området og det må da være fler enn bare meg som lurer på dette :cool:
 
Kan noen gi en fin beskrivelse hvordan man skal røyke en sigar på skikkelig vis :confused:

En sigar nytes nøyaktig på samme måte som vin.
Hvis DU synes den er god, ER den god.;)
Det som er sikkert er at den ikke skal puffes opp som en vulgær sigarett.;)
Ta deg god tid og la den brenne slik at du " innhyller" deg i aromaen.
Asken detter av helt fint av seg selv uten at du trenger å smekke til sigaren hele tiden som en simpel sigarett.;)
Jeg liker godt noe å drikke til. Det trenger ikke være en sær konjakk eller whiskey.
Alt fra en god juice til et glass champagne går helt fint.

Det beste er å prøve seg litt frem, og gjerne begynne med en litt mild type.
Etterhvert vil smaken forandre seg litt, og du finner din favoritt.
 
Setter pris på en god sigar i ny og ne.
I motsetning til de stressende sigarettene som røykes på et gatehjørne må man ta seg tid til en god sigar.
Tid som kan brukes til å slappe av, tømme hodet, og eventuelt samle tankene og komme på gode ideer.
Satt igår og kom på flere gode løsninger på noen små utfordringer jeg har på jobben om dagen.:)

Jeg har disse liggende for tiden.
Cohiba Siglo 1: En god og middels sterk sigar. Akkurat passe kort til at den kan nytes i løpet av en kort pause.
Montecristo no.2: En litt sterk type synes jeg. Ikke noen nybegynner sigar i mine øyne. Disse vil nok bli røyket opp under lettere påvirkning av alkohol.
Montecristo mini sigarillos: Bedre enn sigarene synes jeg. Synd de er litt korte. Kanskje litt skarpe i smaken.
Tilslutt min favoritt; Romeo y Julieta Churchills. Disse er akkurat passe sterke, og de varer en god time.

20120821_215014.jpg


20120821_214946.jpg

+1! God konklusjon! Helt enig!;)

ps. en god trio du har her!:D
 
Her er min «samling», jeg har vært en stor Cigarentusiast siden midten av 90-tallet men det har dabbet veldig de siste årene og humidoren har blitt mer luftig innvendig, enkelte av Cigarene har nok lagt i skapet i 10-12 år, med små påfyll i ny og ne.
Jeg reiste mer tidligere og da fulgte det alltid med hjem en kasse eller to i bagasjen.

Fortsatt holder jeg en knapp på Cubanske, selv om jeg flere ganger har opplevd variabel «trekk» på enkelte. Favorittene er Montecristo No. 2 og Hoyo de Monterrey (og Punch) Double Corona.
Jeg føler mange Dominikanske merker er på vei mot Cubanske på smak, er alltid pene og se på og med god trekk.

Har de siste årene vært på treff med Håkon fra sigar.com og kan absolutt anbefale Chess Extreme.

dsc02420k.jpg

Hei Rød!

Dette er en riktig "drømmehumidor"!:D

Grattis!;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Fin tråd :)

Jeg røyker nesten uten unntak cubanske, og for tiden inneholder min humidor Davidoff no 3 (unntaket), Romeo y Julieta Coronas, Cohiba Esplendidos, Romeo y Julieta Short Churchills og Trinidad Fundadores. Sistnevnte er min favoritt :)

IMG_0686.jpg
 
Takker og bukker, karer :)

Jeg kjøpte denne i 98/99, da var det bare noen få kasser og noen løse i skapet. En kollega var årlig med bil til Spania og prisen i Andorra var 1/4-del, de hadde årlig med seg 4-5 kasser(lovlig, da ingen av de 4 reisende hadde med annet). Jeg leste opp og ned og brukte nok vel så mye tid på Cigarstoff som enkelte her inne bruker på klokkestoff :)
Interessen dalte nok med røykeloven, ikke misforstå, jeg er forsåvidt for loven men det blir ikke det samme med en to timers Cigar ute i snøføyken som i en Chesterfield på et hotell...

Heldigvis har jeg ute_røyke_stue, det holder interessen på ca 20% av det den var.*

Fake Cigarer finnes i vel så stor grad som med klokker, jeg har bommet to ganger på QXL, smaken var grei men følelsen ikke den samme.

Åhh, nå fikk jeg lyst på en Cigar, snakkes om en time :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Lov med en snikkupping?

Skal i "Vegas-tema-fest" om laurdagen og sigar en gitt accessoar.

Men for en vanlig dødelig som så vidt snikrøykt en Marlboro Light eller to med påfølgende hosteattakk,
hva hadde vært en "lettrøyket" nybegynnersigar hvis noe slikt eksisterer?
 
Aiaiai. Ser definetivt ut til at det blir en tur ut etterpå . Må bare bli ferdig med å lage morgendagens barneselskap.
 
Ps Rød ser jeg postet rett over timen efter din post - gleder meg til svar :)
Hehe, stikk innom Solcigar i Henrik Ibsensgt. og kjøp en Davidoff Special T og du vil rocke festen :) Hvis du synes str er vel drøy, ta noe annet fra Davidoff, de er milde med mye smak og ser alltid meget bra ut!
Og Adam, ikke trekk ned...røyken skal smakes på (rulle i munnen) og ut med et lite hodeløft :)
Husk alltid å tenne uten å suge, tenn først og blås på enden till hele enden er rødglødende...da blåser du første ut og tar et trekk i minuttet...sånn ca.
Har hatt noen få Montecristo "A", det er tre timer nytelse uten å slukke...
 
Det er en seriøs humidor, Rød:p

Gjelder å ikke glemme fuktigheten når den er full...

Takk, Mogens. Jeg har nok slurvet litt med påfyll av vann til tider, men gjør mitt beste for å opprettholde 64-68 % fuktighet. Jeg burde hatt en humidifer på strøm, men da ryker nederste hylle og trenger plassen :)
 
Rød, helgen ville annerledes enn at jeg fikk kjøpt Davidoff ... dog ble det sigarrøyking og teknikktipsen kom vel til pass gjorde det til riktig så trivsom røykopplevelse.

Formen dagen derpå skyldes nok heller det som var i glasset
 
Vi hadde en ganske aktiv Cigarclub for noen år siden, C triple C. Der var vi ferd med å søke om "svanemerket" da alt med en Cigar er naturlig, sunt og fri for skadelige tilsetninger...vi kom dessverre ikke så langt :)

Så Adam, det må ha vært noe annet som ødela søndagen :D

Jacek, det er et møbel. Det er 1.70m høyt og bra håndarbeid av sedertre. Tar jeg ikke helt feil, kunne det nok av enkelte her inne vært fylt med klokker, dog lite innbruddsikkert...