Sigarer og lightere

Har ikke røyket sigar siden i går. Hvis du ikke regner med den jeg røyker nå da.

Enig med juice. Gode forslag.

Cohiba opplever jeg ofte som overpriset, men en del går jo an.

Og om kost nytte er det du er ute etter er flor de olivia robusto maduro uslåelig.

Ellers vil jeg på det sterkeste anbefale alle som røyker regelmessig å melde seg inn i sigar.com.

Meget hyggelige priser drevet av Håkon som er en kjempehyggelig kar. Alltid topp service. Er det noe galt med en sigar har du en ny en i posten dagen etter.
2d0fbdb2.jpg
 
Og ikke minst. Perfekt drikke til sigar er ikke whisky, på tross av hva mange måtte mene. Kjøp en god eplejus og drikk til. Trust me Mathfjeld, passer perfekt.
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ
Spennende tråd! Jeg har så smått begynt å røyke sigarer igjen nå som jeg har lagt en del år mellom meg selv og sigarettene;) Jeg vil gjerne ha et lite lager liggende hjemme, men har ikke humidor. Noen som kan gi noen tips ang billige, men gode humidorpakker?
 
Sigarer og Ligthere

Jeg er ikke så glad i sigarer, røyker mest sig. Men er på samler-stuket når det gjelder ligthere.. Har noen S.T. Dupont og div Dunhill i forskjellige matrialer, sølv, gull og laque.
De blir litt for dyre å samle seriøst på mener jeg... Og så finnes det så vanvittig mange å velge på. Prisene har ingen øvre grense heller.. Det er nesten verre enn klokker, eller rettere sagt, det er verre enn klokker. Fordi her er det snakk om ligthere i 3 til 4 varianter med lik funksjon og teknikk, det varieres kun i matrialvalgene og på dekor..
Det kan forøvrig være vansklig å se forskjell på fake ligthere og de ekte..
Det florerer falske Dunhill og S.T.Dupont.. I alle varianter. De har også gjerne papirer og det meste som hører til. Anbefaler å kun handle fra A.D.:?

Her er en link til en av verdens beste Cigar stores:
https://www.gerard-pere-et-fils.com/cigars.php
 
Sluttet å røyke for 5 år siden, men nyter nå gjerne en sigar i helger og ferier. Det er jo ikke røyking på samme måte all den tid man ikke inhalerer.
Føler meg ikke helt vel hvis jeg ikke har to fulle humidorer i huset. Har en liten samling av vintage bensinlightere, men det er ikke mange eksklusive der.
 
Jeg kjøper alltid sigarer når jeg er ute å reiser, men røyker som regel kun i sommerhalvåret da madammen ikke tillater dette inne.
Mitt tips til en rimelig sigar som ikke tar hele kvelden å røyke er Hoyo de Monterrey, Petit Robusto. I og med at den er Robusto (tykk) får du full aroma selv om den er liten. Den finnes de fleste steder jeg har vært inkl tax free på Gardermoen.
Se anmeldelser her.
http://www.cigars-review.org/Hoyo-de-Monterrey-de-Jose-Gener-Petit-Robusto.htm
 
Man er da ikke amatør. Dedikerte gasstorcher/sedertrestikker til sigarene.
En kuriositet er et Ronson Servicesett for lightere. Den gang var det ikke snakk om bruk og kast
 
Sluttet å røyke for 5 år siden, men nyter nå gjerne en sigar i helger og ferier.

Er i samme båt, men anbefaler du virkelig dette?

Jeg har kommet over fristelsen og når jeg "lukter på" en røyker så er det med forundring at de stinker.

Samtidig er det slik at når jeg passerer folk som røyker så trekker jeg inn litt ekstra luft og mimrer...

Er noe bekymret om jeg gjør et forsøk med en sigar. Deretter kanskje jeg kjøper 1 pakke med sigarellos deretter... tilbake på marlboro...
 
Er i samme båt, men anbefaler du virkelig dette?

Jeg har kommet over fristelsen og når jeg "lukter på" en røyker så er det med forundring at de stinker.

Samtidig er det slik at når jeg passerer folk som røyker så trekker jeg inn litt ekstra luft og mimrer...

Er noe bekymret om jeg gjør et forsøk med en sigar. Deretter kanskje jeg kjøper 1 pakke med sigarellos deretter... tilbake på marlboro...

Jeg har vært/er noe bekymret for den problemstillingen selv, men rettferdigjør det med at sigarer røyker jeg så sjeldent (kanskje 2-3 ganger i måneden i sommerhalvåret) og innhalerer så å si ingenting. Nå skal det sies at jeg likte aldri smaken av sigaretter, jeg ble bare hekta på de mens jeg var ung og trodde det var kult!
 
Kan ikke se for meg hvordan den kan være så mye dårligere enn en til 2000 kr. 30 euro før frakt og moms kan jeg leve med.

Du er inne på noe der! Hva er det som gjør en humidor bra? Kan selve boksen egentlig være hva som helst så lenge hygrometeret og fuktighetsgiveren er gode? Eller stilles det spesielle krav til selve kassen (hvis man ser bort i fra hvor fin og eksklusiv den er da)?
 
Artig at så mange her inne også setter pris på en god cigar. Selv nyter jeg også en god cigar på sommerkveldene .... når utetemperaturen er kommet opp på et greit nivå.

Når det gjelder humidorer finnes det mye bra til en forholdsvis grei pris.
Det som er viktig er at den er tett og holder på fuktigheten, ellers vil cigarene fort bli tørre. De fleste humidorer er derfor bygget med cedertre innvendig og annet edlere treverk utvendig.

For rimelige humidorer og utstyr kan følgende butikk anbefales: http://www.cheaphumidors.com/

tigergutt
 
[video=youtube;GF09hjQQHqs]http://www.youtube.com/watch?v=GF09hjQQHqs&NR=1[/video]
 
Det stilles definetivt krav til boksen. Hvilket materiale er den i? Er den lufttett? Når den er mettet holder den greit på fuktigheten eller fortsetter den å stjele fukt fra sigarene dine etc. etc.

Men med 30 € er det jo bare å prøve. Sørg bare for å klargjøre humidoret skikkelig. Putter du sigarene oppi når du mottar humidoret er de ødelagt etter to dager.
 
Har både billige og dyre humidorer og de billige er minst like gode som de dyre. Det som gjerne er dårligere på de billige er fukteren og hygrometeret. Spesielt fukteren er viktig men de får man kjøpt løst. Jeg har gode erfaringer med de som er "krystall" baserte. Og riktig som nevnt ovenfor: Humidoren må "kjøres inn" noen dager før du slenger dyre sigarer oppi
 
Takk for masse bra info. Jeg tror jeg satser på en rimelig humidor og heller kjører på litt med fukter og hygrometer.
 
Kan selv anbefale CheapHumidors.com.

En får nok bedre humidorer enn disse, men da må man gange prisen med 3 og kanskje 4, og de pengene vil jeg heller legge i sigarer. Et alternativ er jo å lage en selv også, og jeg har sett folk som har gjort dette til en relativ billig krone. ;)
Et annet alternativ er å bruke gamle kjøpeskap som ikke er i bruk lenger, ettersom disse er lufttette. Men en humidor skal ikke være 100% lufttett siden man vil innimellom byttet ut luften inni, så det vil da være en ide å ha en rutine å åpne kjøpeskapet innimellom å få byttet ut luften inni. Dessuten bør man også få tak i endel cedar-tre (gjerne fra tomme sigar-kasser) som legges inni som et extra fuktighetselement.
Ser også noen her har anbefalt Boveda-fuktighetspakker, og vet om mange som bruker disse, men snakker man om lagring over lang tid vil jeg anbefale Humidity Beads!
http://www.heartfeltindustries.com/