Sigarer og lightere

Dårlig trekk kan ofte løses ved å lage et sentrisk hull inn i sigaren på 3-4 cm dybde, ved å stikke en fyrstikk inn.
P.s fyrstikken skal ut igjen! Kjører ikke "Texas style" med å montere "bite pinne" i sigaren:D

Min favoritt er Partagas no. "4" og ved goooood tid Partagas no. "2".
Kraftige saker som smaker fortreffelig etter et godt måltid.

Som formiddags sigar velges ofte Zino no.7 som er passe stor og mild tidlig på dagen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Teddy91
Bumper denne tråden, gleder meg til i kveld med denne fra Montecristo. Fikk et par cigarer fra @titan som jeg likte godt (Davidoff og Villiger) Så tenkte jeg skulle prøve et par forskjellige så jeg får et greit grunnlag, har ikke mye erfaring. Får et par inn neste uke, b.l.a Cohiba.


 
Jøss.
Den klokka der har fått badet seg i mange sigarer i løpet av årene @andres

Her fra "min" tid sammen med klokka:)

10D5409A-2ED2-4DCF-9A57-62647543F2F7_zpswa4endx3.jpg


879804A2-C98A-4D20-A140-EA959B55E734_zpsjrqgl2f2.jpg


Edit:
Tar med en kombinasjon Explorer og mine favorittsigarer; La Ley Mareva

5D7B4495-B437-443A-8102-3186E70FECCE_zpsemwrsgqa.jpg
 
Noen som har tips til sigar som kan fyres ved nyttårsaften? Dette er for en som ikke har peiling og ikke røyker fra før.
 
Det meste fra Davidoff. Velg størrelse etter hva du føler passer for deg. De er lekre, alltid bra trekk og smaker utmerket!
De lyse er milde, de mørke er litt kraftigere og tilnærmet "Cubansk smak".
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Jeg liker også en god sigar en gang iblant. Fikk humidor av kona til siste fødselsdag og den har foreløpig bare inneholder kubanerne, Cohiba og Montecristo. Besøkte en cubansk sigarfabrikk i Havana i fjor og fikk med en del sigarer fra vårt besøk der. Prisen på sigarer på Cuba er omtrent som i Norge. En god sigar koster en månedslønn for en lege! Samtidig har arbeiderne på sigarfabrikkene rett til å røyke 5 sigarer om dagen på jobb!
Jeg har lest gjennom tråden her og det har gitt meg lyst til å prøve en del nye. Hoyo de Monterrey synes å være en favoritt, så hvis de finnes på Tax-free på Gardermoen blir det neste innkjøp.
Så et lite tips, ikke bruk en vanlig sigarkutter, bruk sigarpuncher, som lager et sirkulært hull. Det gir, etter min erfaring, bedre trekk og du slipper tobakk i munnen. Mange sigarlightere har puncher innebygget.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ckbuff og Rød