Zenith-tråden

Så klager man på Daytona? Bare tuller; ingen klager på Daytona.

Det er jo litt artig at voice over på Monochrome Watches babler i vei, mens alle andre kun ser etter timemarkøren kl. 4. :)
 
Førsteinntrykket er nydelig, nesten litt for bra og må la det synke inn. For å finne noe negativt som regulerer impulskontrollen, ser det ut som hornene er lange, i tillegg kanskje for blingete
Enig. Här rycker det våldsamt i kreditkortet. Remfästena är inte för långa och blingnivån är alldeles lagom. Här blir det nog ett köp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hapå og Pippen
141649383_10220775677634342_5392367880122606701_n.jpg
 
Hvordan skal man få tatt av lenken her da?
Jag ser ingen spor å sette springbar verktøyet i.
Eller er det en åpning i midtleddet! :unsure:


ZENITH_CRHONOMASTER-SPORT_BACK-CASE.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Urban Jungle var ganske fin. Men litt stiv pris. Kunne tenkt meg en slik for 70-80k. Må vel vente til den aldri dukker opp på gråmarkedet :ROFLMAO:
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Da er denne omsider tilbake etter en reklamasjon hos Zenith. Mye venting med denne klokken, først på å få riktig størrelse rem, så en reklamasjon. Har ikke fått den armtiden den fortjener, men det tenker jeg å gjøre noe med nå. Urmaker Gjertsen i Bergen har forøvrig vært svært serviceinnstilt til alle mine henvendelser, og kan trygt anbefales (y)

19ED764A-BC00-49B2-9258-75EBFE8262D8.jpeg
 
Vis vedlegg 231817
Intr. Ifølge Watchadvisor er pågangen så stor at Zenith har måttet gi full gass på produksjonen.
Ja, når alternativet er at man må søke (og få avslag) for å stå på venteliste for «storebror» tipper jeg fort denne blir poppis. Jeg bruker heller 100k på den enn 200 på Daytona for å sirre sånn.
 
Liker ikke den stadige sammenligningen med Daytona, bortsett fra sort keramisk bezel og sort/hvit skive skal en være temmelig sveiseblind for ikke å se forskjell. Mulig det er ubegrunnet irritasjon, det er ikke uvanlig å sammenligne alt av dykkere med Sub heller da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Jeg får litt inntrykk av at Zenith prøver veldig hardt å gjøre den lik Daytona av åpenbare grunner. Men er det egentlig nødvendig? El Primero-verket i denne er jo et smykke, kunne de ikke heller gitt litt mer innsats i å gi den litt egenart i designutførelsen. For all del, det er nydelig klokke men jeg føler det blir litt krampeaktig at den ligner så mye på daytonaen. Historien og kvaliteten på urverket fortjener et eget særpreg etter min mening.

Det beste med den er de flerfargede subdialsene og verket med 1/10th tidtaking. Det er rått!
Det som ikke er så bra er den åpenbare likheten med Daytona og datovinduet.
Summert er det en kanonklokke men ikke noe jeg tror jeg ville kjøpt selv, da ville jeg nok lagt på litt og gått for Storebror.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og johage