Zenith-tråden

Urmaker Gjertsen har allerede fått inn to Chronomaster Sport, en sort og en hvit, men den hvite ble solgt før de fikk satt den ut i butikken.
Må si jeg likte den veldig godt. Enda finere i virkeligheten enn på bildene, og fin størrelse på den. Tror denne kommer til å bli populær.


983B79C7-F9F3-484E-8CC1-BFD1C548D58D.jpeg
 
Urmaker Gjertsen har allerede fått inn to Chronomaster Sport, en sort og en hvit, men den hvite ble solgt før de fikk satt den ut i butikken.
Må si jeg likte den veldig godt. Enda finere i virkeligheten enn på bildene, og fin størrelse på den. Tror denne kommer til å bli populær.


Vis vedlegg 232869
Vært spent på denne, men så en videosnutt på Facebook og den så høy og klumpete ut?
Håper på flere bilder etter hvert.
 
Hvor robust er en keramisk bezel?, ser den er eksponert utover stålet, tåler den deng eller vil den ikke se ut etter et par år, med mindre en sitter apatisk i sofaen og glaner på pen klokke
 
  • Elsker
Reaksjoner: Chronodiver
Den der er helt nydelig @Zawatch! Absolutt topp tre Zenith jeg kunne tenkt meg - og erketypisk Zenith på en ekstremt positivt måte!

Grattis :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Takk @Jørgen og @Hansaeng !

Til de som ikke har fått det med seg, så ligger det flere bilder i "unboxing-tråden her:
Årets siste klokke som ble årets første! (Og litt om mva...)

Og et bilde til:

IMG_20210121_211306.jpg



Forøvrig så synes jeg "Daytona-kopien" står seg godt alene og selv om den er rimelig lik anser jeg det ikke som en kopi. Det er jo litt morsomt med tanke på at Daytona først hadde zenith verk. Men om man lager en chronograph med keramisk bezel (ikke unikt) og slik skive-layout (som ikke er ny for Zenith!!), så er det klart at klokkene vil ligne på hverandre. Akkurat som Daytona også ligner på andre merker/modeller som var tidligere ute med keramisk besel... Lenkestilen med polerte midtledd er vel heller ikke noe unikt for Daytona.. :)

Hadde jeg ikke hatt Daytona fra før (og Zenithen hadde vært litt mindre), så ville jeg vurdert den. Men ikke som første Zenith. Ville startet med en El Primero av noe slag.. F. Eks. en 410 eller A386 Revival. :p

IMG_20210302_120457.jpg
 
DF2_0163_ed_800.jpg


Er det virkelig bare to Zenith-forhandlere igjen i kongeriket nå, etter at David-Andersen har gitt opp klokker?
 
"Chronomaster: After many years as part of our core chronograph collection, the 38mm Chronomaster is finally getting replaced by something even closer to the source. Coming 29.06.2021."

Hentet offisielt fra Zenith på Facebook/Instagram.