Zenith-tråden

E1F95C30-AAA5-4379-8E29-C0C7072C9F8C.jpeg
 
Helt enig. Syns den her var griselekker. Heldigvis for meg og lommeboka så er 41mm altfor stort.

Tror nok denne bærer betydelig mindre enn det dens 41mm skulle tilsi, da den kun er 46mm lug-to-lug.

Jeg fikk selv en aha-opplevelse da jeg prøvde Defy Classic modellen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Hei kjennere! Hvilken urmaker i Oslo-området er det som fører Zenith (og spesifikt chronomaster sport)?
 
Takker. Flott for Thune - butikken i Stortingsgaten er veldig bra, hyggelige folk, og glasshutte original og chopard i hyllene!
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Takker. Flott for Thune - butikken i Stortingsgaten er veldig bra, hyggelige folk, og glasshutte original og chopard i hyllene!
De begynner med ombygging nå for å lage egen klokkeavdeling i 2. etg. Satser på at de får Zenith i hyllen til nyåpning (i mai etter det jeg har hørt).
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Hvor robust er en keramisk bezel?, ser den er eksponert utover stålet, tåler den deng eller vil den ikke se ut etter et par år, med mindre en sitter apatisk i sofaen og glaner på pen klokke
En keramisk insert ska vara väldigt motståndskraftig mot repor och bör se ungefär likadan ut efter flera års användande. De är väl inte okrossbara men kommer nog stå sig bra vid normalt bruk utan olyckor. Jag har ett par stycken och kan inte se några användningsspår på någon av dem. Nästan lite tråkigt när de inte samlar på sig någon "patina".