Zenith-tråden

20201223_135929.jpg
 
Jeg likte den, særlig 1/10 sek-bezelen.

Men hva er det som skjer ved nullstilling av kronografen i denne videoen fra Time+Tide? De to sekundviserne nullstilles umiddelbart, men det må et ekstra trykk til før minuttelleren nullstilles. Jeg kjenner ikke El Primero-verket, men er dette normalt?

I WatchAdvisor sin omtale vises en svart og en hvit utgave, hvor enten begge to har blitt stoppet akkurat i det den sentrale sekundviseren står rett opp, eller så har disse to også minuttellere som ikke nullstilles umiddelbart.
 
Redigert:
Jeg likte den, særlig 1/10 sek-bezelen.

Men hva er det som skjer ved nullstilling av kronografen i denne videoen fra Time+Tide? De to sekundviserne nullstilles umiddelbart, men det må et ekstra trykk til før minuttelleren nullstilles. Jeg kjenner ikke El Primero-verket, men er dette normalt?

I WatchAdvisor sin omtale vises en svart og en hvit utgave hvor enten begge to har blitt stoppet akkurat i det den sentrale sekundviseren står rett opp, eller så har disse to også minuttellere som ikke nullstilles umiddelbart.

Nei, sånn skal det ikke være.

Har hørt litt hvisking om at "ikonisk" ikke må forveksles med "kvalitet" i El Primeros tilfelle, men i hvilken grad det er sant har jeg ingen personlig erfaring med. Mange store har jo tidvis hatt/har problemer med ulike verk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Førsteinntrykket er nydelig, nesten litt for bra og må la det synke inn. For å finne noe negativt som regulerer impulskontrollen, ser det ut som hornene er lange, i tillegg kanskje for blingete
 
Jeg synes den er i overkant lik Daytona utseendemessig, og den gimmick-funksjonen med måling av 1/10 sekund er det ingen som har bruk for i 2021.

For min del foretrekker jeg gode gamle Chronomaster.
 
Det er jo hyggelig at Zenith endelig får noe tilbake fra Rolex, etter for lenge siden ha gitt de urverk. Men kanskje litt smålig å bare å få en besel i retur?!? :p:p:mrgreen:

Men spøk til alvor, den ligner fælt på Daytona og diverse andre klokker. Og på bilder synes jeg den ser ut som em dårlig fake daytona og noen proporsjoner som ikke er helt bra (besel virker for stor ift utforming av lugs/kasse). Men bildene på modell og videoer ser mye bedre ut, og mistenker den er fet live. Deilig med litt blått, ikke bare sort/hvitt/grått...
Men jeg kommer nok ikke til å bytte ut daytona og denne. Men lag gjenre flere med striking tenth urverk i 38-40mm uten beselen og i flere fargevarianter! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og bragemann
Jeg likte den, særlig 1/10 sek-bezelen.

Men hva er det som skjer ved nullstilling av kronografen i denne videoen fra Time+Tide? De to sekundviserne nullstilles umiddelbart, men det må et ekstra trykk til før minuttelleren nullstilles. Jeg kjenner ikke El Primero-verket, men er dette normalt?

I WatchAdvisor sin omtale vises en svart og en hvit utgave, hvor enten begge to har blitt stoppet akkurat i det den sentrale sekundviseren står rett opp, eller så har disse to også minuttellere som ikke nullstilles umiddelbart.
Hvis det er som striking 10 så skriver også Hodinkee at man må trykke litt hardt for å resette minuttviseren, kan være det iom at det er samme urverket.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sebra og chrbir
Synes ikke den var så verst. Det eneste jeg sliter litt med er datovinduet. Den hadde vært penere uten dato. For øvrig en god artikkel om et fascinerende urverk.
Støttes! Datovinduet er eneste ankepunkt herfra... Må fjernes eller flyttes :geek: Bortsett fra datoen traff den MEGET godt for min del.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Var ikke dum, den der. Tommelen opp herfra!

Men, kommer jeg til å kjøpe den? Nei, skiven er for busy, litt for mye sirkus for min del. Liker i utgangspunktet heller ikke subdials som går i hverandre.....

Det sagt, dato er bra - har alltid savnet dato på Daytona.