Watches & Wonders 2021

Tror ikke jeg vil legge 47 000 -, på bordet for denne, men jeg likte klokka! Flott lume da dere :mrgreen:
1617809679770.png
 
Min utfordring med Aquaraceren er nok heller kun prisnivå på noen av modellene. Tudor med inhouseverk ble en total disruptor for alt innenfor en radius +- 10.000. Og når kvalitet på Tudorverk(og resten av klokka) er så bra så vil alle andre slite med å argumentere for egne modeller. Jeg likte denne jeg, gjerne droppe cyclopsen. Om de ligger så altfor tett opptil Seamaster, tja. I kategorien dykker er det vel ikke så lett å være superoriginal . Det er jo Seamaster selv et bevis på. Og den modellserien har isåfall vært innom det meste.

Flott Aquaracer, håper den selger masse, alle som slår til får et flott og godt ur.
 
41mm er rett under min 42mm minimal favorit størrelse.
At kassen er litt tjukk (14.4mm) skyldes MT5813 urverket som er basert på B01 fra Breitling.
MEN hvis du leser forklaringen, blir du overbevist om at Tudor sin forbedret versjon av B01 kan bare bli bra.
B01 har faktisk fordeler man kan nytte som langtids investering:

"Breitling introduced their calibre 01 (commonly called Cal. B01) in April 2009 in the Chronomat.
It is a modern automatic chronograph movement with a column wheel and vertical clutch.
It operates at 28,800 A/h, boasts a power reserve of 70 hours, and is a COSC-certified chronometer.
The movement shares many characteristics with the Rolex Cal. 4130, and it has been reported that many of the same engineers worked on both movements.

Cal. B01 measures 30 mm diameter and 7.2 mm thick. This thickness is due to the movement’s modular design.
This allows the chronograph components to be easily separated from the base for maintenance or replacement.
Although nicely decorated, it is mechanically produced, reducing cost.
One notable technical advance, self-centering chronograph hammers, is also useful in reducing the skill required during production."



Og det kan jeg godt leve med: det betyr billigere service og erstatning av delene hvis nødvendig(y)
Det også forklarer samarbeidet mellom Tudor og Breitling:sneaky:

Det høres bra ut.
Moonwatch er jo ca 14.1 med glass og alt og jeg har personlig aldri opplevd den som for høy på håndleddet. Tror disse Tudor-kassene får litt ekstra tyn pga formen på midt-kassen også bidrar til at den ser enda tykkere ut. Litt som på Milgauss.

Uansett, for 48k så får man jo relativt mye for pengene her, og jeg liker at det er oppgitt at disse nye modellene skal være tilgjengelig nesten med en gang? Får ta en telefon til AD å høre.

Omega-Speedmaster-145.022-69-Tropical-Straight-Writing-20.jpg


Screenshot_20210407-193705_YouTube.jpg


Tudor-Black-Bay-Chrono-Chronograph-50th-Anniverary-Panda-Dial-Bund-Strap-Bracelet-2021-15-1024x1024.jpg
 
Drømmen hadde vært Heritage Chrono Blue i samme tilsvarende kasse og urverk som de nye :love:
Det får bli med drømmen...
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
For meg så synes jeg Cartier (som tidligere nevnt) stikker av med seieren... Både for lineupen i W&W21 men også for den generelle utviklingen til klokkedelen av merket de seneste 5-6 år. Det å puste liv, interesse og kvalitet i så mange av innstegsmodellene for massene (les meg), samtidig som de leverer sinnssyk haute horlogerie og ikke minst CPCP til de kresne få. Synes jeg er helt rått. (y)
 
For meg så synes jeg Cartier (som tidligere nevnt) stikker av med seieren... Både for lineupen i W&W21 men også for den generelle utviklingen til klokkedelen av merket de seneste 5-6 år. Det å puste liv, interesse og kvalitet i så mange av innstegsmodellene for massene (les meg), samtidig som de leverer sinnssyk haute horlogerie og ikke minst CPCP til de kresne få. Synes jeg er helt rått. (y)

Preach! Cartiers prestasjoner er undervurdert. Blir spennende å se prisen på Tank Must.
 
Enig i at det var en del kult fra Cartier. Hadde nesten (men bare nesten) trodd at Must skulle havne enda billigere i pris. Uansett moro modell, håper Bjerke får inn noen en kan titte litt på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner og gulenissen
Min utfordring med Aquaraceren er nok heller kun prisnivå på noen av modellene. Tudor med inhouseverk ble en total disruptor for alt innenfor en radius +- 10.000. Og når kvalitet på Tudorverk(og resten av klokka) er så bra så vil alle andre slite med å argumentere for egne modeller. Jeg likte denne jeg, gjerne droppe cyclopsen. Om de ligger så altfor tett opptil Seamaster, tja. I kategorien dykker er det vel ikke så lett å være superoriginal . Det er jo Seamaster selv et bevis på. Og den modellserien har isåfall vært innom det meste.

Flott Aquaracer, håper den selger masse, alle som slår til får et flott og godt ur.
Enig, Aquaen ligger nok 10k for høyt
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Det står i artikkelen at denne har ar-coating. Vi snakker da om coating kun på innsiden av glasset håper jeg?
 
Det står i artikkelen at denne har ar-coating. Vi snakker da om coating kun på innsiden av glasset håper jeg?

Hele dobbel AR greie har mer eller mindre forsvunnet fra markedet: det fungerer rett og slett ikke å ha det på utsiden uten at den blir ødelagt over tiden.
Jeg vil tro på at Rolex bruker det bare på innsiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen