Watches and Wonders + Geneva Watch Week 2024

Jeg reagerte primært på finishen på den sekundviseren. Men jeg er GS-mann så jeg er kanskje bortskjemt...
Åja, men det er ikke bare lys og sånn som gjør det? Ser i alle fall jevnere ut på dette bildet.:
1713508855544.png
 
Med mindre man har tenkt en litt simpel frosted/sleten dongeri finish så syntes ikke jeg den viseren står til prisen.

Forøvrig synes jeg årets W&W har presentert masse flotte ur, virkelig. Veldig kjekt !
 
Jeg syntes den gamle standarden med at 30m "vanntett" klokke ikke kunne bades med var veldig rar. Bra at den utfordres litt. Viseren ser ikke bra ut.
 
Har ikke Patek nedtonet sitt image en del de siste årene? Ikke at det nødvendigvis er noe fundamentalt galt, men en mer signifikant vridning over til et nytt (mer moderne) segment/uttrykk.

Personlig skulle jeg ønske Patek var mer tradisjonalist enn de har vært de siste årene. Men, de selger vel alle modellene sine - så min mening betyr selvsagt nada. Kun en refleksjon.

Bieffekten er jo at innen klokkedesign og -mekanikk og - finish så overtar jo ALS mer og mer av hva Patek var før. Om 5-10 år har trolig ALS overtatt domenet Patek har hatt i dekader.
 
  • Liker
Reaksjoner: Johnsigans
Jeg synes ikke 36 mm nødvendigvis er for lite, se for eksempel Fratello sine bilder. Vis vedlegg 366985Vis vedlegg 366986

Nå angir Hermès håndleddstørrelse på kun 12, 5 - 16 cm, men @Jon Henrik nevner i videoen under at det skal komme lengre remmer også.


Jeg er med på at 36 mm kan funke bra på mange menn, og uten at det blir veldig påfallende "liten klokke".

Men akkurat Cut mener jeg er påfallende liten som herreklokke. Skiveåpningen er liten, og uten betydelige remfester på kassen så fremstår Cut som mindre enn mange av de 36 mm klokkene som er populære blant menn.
 
Jeg syntes den gamle standarden med at 30m "vanntett" klokke ikke kunne bades med var veldig rar. Bra at den utfordres litt. Viseren ser ikke bra ut.
Dette er jeg så enig i! Synes godt man kunne rekalibrert til en "faktisk-skala", hvor en klokke med 10m WR på kan brukes til absolutt alt man kan gjøre på Frognerbadet, en med 50m WR er nok til Scubadykking og proffgutta kunne hatt en 200m WR.

PS - av og til, av og til er 36mm nok.
 
Er det virkelig den samme gamle låsen? Den fra dykkerserien lansert for minst 10 år siden? Rett og slett latterlig.