Watches and Wonders + Geneva Watch Week 2024

Det er jo helt latterlig. Mulig det er noe jeg ikke helt får tak i her men hva gjør at den er så dyr? Bortsett fra at den er limitert.
Enig i kritikken mot dette med limiterte klokker og edelt metall. Anyway:

GS-en har ny urkasse.
GS-en har nytt urverk.

En standardmodell fra e.g. Rolex i rosegull uten hverken nytt urverk eller urkasse koster det samme. Samme med en VC Overseas i gull, uten nytt urverk eller urkasse. Så kan man selvsagt arrestere GS på at de to andre eksemplene jeg nevnte har lenke i edelt metall, mens GS-en ikke har det - og det er når man fokuserer på dette at ting blir latterlig fra GS.

tl;dr - prissegmentering mellom modeller i stål, titan, gull, platinum følger ingen logiske forholdstall.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Vis vedlegg 366114
Vis vedlegg 366115
63 komplikasjoner, 2877 komponenter. 960 gram mekanisk kunst på sitt aller beste. Noen som gnælte over at Vacheron ikke hørte til helt der oppe? Gå og sutt på en helgull DeepSea isåfall. Dette er verdens mest kompliserte urverk, og første med kinesisk Perpetual Calendar!
Mens Audemash lager nok en tourbillon spider-man royal oak og alle klapper...
 
Mens Audemash lager nok en tourbillon spider-man royal oak og alle klapper...
Jeg synes faktisk AP begynner å bli litt irrelevant. De har én modell og som du nevner noen mikkemus-editions som John Mayer liker.
De er bare relevante i Dubai og blant de som ikke har kommet seg ut av 2021 enda så vidt jeg kan oppfatte. Jeg kan bare ikke fatte og begripe at de er så oppskrytt.
 
IMG_2284.jpeg
 
alpina-seastrong-diver-extreme-automatic-gmt-al-560b3ve6-3-scaled.jpeg