Visa mig deres Datejust! :)

Medlem
29. juni 2011
Innlegg
75
Sted
Bergen
Jag menar att alla riktiga Rolex älskare har minst en Datejust, visa mig deres! Här är mina :D

IMG_3976.jpg

IMG_3991.jpg
 
Nydelig fredo. Jeg mener explorer også er et must jeg da ;) og så sinnsykt mye penere dj er med glatt bezel, enn den prestekragegreiene..
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
"Prestekragegreiene"

Nydelig fredo. Jeg mener explorer også er et must jeg da ;) og så sinnsykt mye penere dj er med glatt bezel, enn den prestekragegreiene..

Jag är enig med dig att en glatt bezel är kempe flott, men samtidigt är det noe med det klassiska "prestekragegreiene" som får det att klappa extra snabt i rolex hjärtat mitt. :) Det är också därför det inte är gott nog med kun en :D

bild-1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Jeg hadde én, men solgte den i et svakt øyeblikk. En ny skal inn i samlingen så snart det lar seg gjøre.

For øvrig mener jeg at det er fluted bezel som gjør DJ til noe spesielt :)
 
Enig i at en DJ burde alle hatt :)

Personlig setter jeg stor pris på, og foretrekker, prestekragen. Gullet reflekterer lyset på en herlig måte - og gir definitivt liv til klokka.
Men den som vises på østerslenke er var råflott - ingen tvil om det.

Denne er fra -79

6082772223_9edfec7fc4_o.jpg


5678751947_8b3b2b4459_o.jpg


6035181755_634391b0c5_o.jpg


5577139887_00df582be5_o.jpg
 
Datejust er helt kurante klokker som fortjener litt mere oppmerksomhet. For meg så er det Datejust og Daydate som virkelig er Rolex..

ROLEX136.jpg


rolexdatejust006.jpg


HPIM0542.jpg

HPIM0559.jpg

HPIM0599.jpg


Tudor variant
HPIM2661.jpg


HPIM2613.jpg

AirKing er jo også en Klassiker som sannsynligvis får en høy status blandt samlere om noen år.
 
  • Liker
Reaksjoner: JaannyPuma
Datejust er flotte klokker.. Er helt enig med det som skrives i posten over, DJ og DD er mine favoritter fra Rolex!

Vi har to Datejuster i huset pr. idag, planen er at det etterhvert skal bli tre :D

Samboerns DJ fra 1985:
IMG_2088.jpg


Min DJ fra 2010:
a9d63820.jpg


I tllegg har jeg eid disse:
YG
IMG_0826.jpg

TT
IMG_0646.jpg

SS
IMG_9324.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Mange flotte DJ'er her, og alle disse bildene gjøre at jeg får enda mer lyst på en 36mm av sorten:) Dessverre er jo de fleste til salgs om dagen med TT, men den ultimate DJ skal i mine øyne være i stål med hvitgull, fluted bezel, og med jubilee lenke!
 
lekkert.. lekkert!!! :cool:

Pleier å ha litt vondt for å like de moderne datejustene.. Men den der var virkelig lekker!