Visa mig deres Datejust! :)

Enig i at fluted bezel og jubilee lenke er sweet.
Her er et flott eksemplar, som er til salgs via ttt.
P1010403.jpg

Nydelig :)

Men, til den prisen ville jeg heller ha plukket opp et nytt eksemplar hos norsk AD.
 
Blir kanskje litt feil å kalle de mine siden jeg har kjøpt de til fruen, men jeg låner de i hvert fall så ofte jeg kan.

1601 TT med sort skive fra 1964 og 1603 i stål med gråblå sive fra 1980 med en tidligere eier!

111218.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Får man DJ II med sunburst dial? Det må jo være den utimate DJ.
 
Nice, keep them coming!

Kempe många fina datejust, det verkar finnas nästan oändligt med olika kombinationer (förutom sunburst skive :) ) av skiver, länkar och glasringar etc. :)

Här är lite fler bilder på mina DJ, den på de två nedre bilder är tyvärr nu såld :(

IMG_2732.jpg

IMG_1490.jpg

IMG_0305.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Kempe många fina datejust, det verkar finnas nästan oändligt med olika kombinationer (förutom sunburst skive :) ) av skiver, länkar och glasringar etc. :)

Här är lite fler bilder på mina DJ, den på de två nedre bilder är tyvärr nu såld :(

IMG_2732.jpg

IMG_1490.jpg

IMG_0305.jpg

Vakkert :)
 
Ahhh, så utrolig mange fine DJ, kommer nok til å ende opp med en slik en etterhvert. Må bare finne riktig kombo med skive bezelog lenke, det er ikke bare bare.
 
TT DJ fra 2007 med en Valnøtt treskive fra ca 80 tallet. Rolex sluttet og lage disse skivene, vistnokk fordi treverket begynte og sprekke på noen av dem.
Det er vanskelig og korrigere bildene så de gir riktig inntrykk av glansen og "følelsen" av tre i skiva, men et vist inntrykk får dere jo.

Rolex1162333WoodDialny1.jpg


Rolex1162333WoodDialny.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Valnøtt??? Den var cool..:cool::cool::cool:

Fordelen med DD og DJ er uendligheten av muligheter av kombinasjoner av farger, matrialer og varianter. Men det er klart at man blir jo aldri ferdig dersom man begynner å samle på de forskjellige som er laget.. Med mindre man er styrtrik.:)
 
Valnøtt??? Den var cool. :cool::cool::cool:


Fordelen med DD og DJ er uendligheten av muligheter av kombinasjoner av farger, matrialer og varianter. Men det er klart at man blir jo aldri ferdig dersom man begynner å samle på de forskjellige som er laget.. Med mindre man er styrtrik. :grin:

"Walnut wood dial" som den heter. Det blir vel "Valnøtt tre" på Norsk. Valnøtt er oftest og se på DayDate og Lady DJ etter hva jeg har sett.
Det har blitt produsert mange fine skiver til DJ opp igjennom årene, men de er desverre ikke lette og finne i bruktmarkedet.
 
"Walnut wood dial" som den heter. Det blir vel "Valnøtt tre" på Norsk. Valnøtt er oftest og se på DayDate og Lady DJ etter hva jeg har sett.
Det har blitt produsert mange fine skiver til DJ opp igjennom årene, men de er desverre ikke lette og finne i bruktmarkedet.

Jeg har sett den varianten flere ganger men jeg har alltid trodd at det var en slags stein.:D
 
Wow! Det var utrolig stilig med den treskiva :) Dumt at de ikke lager dem lengre...
 
Back in my pimpin`days......

.....eide jeg denne DJ Turn-O-Graphen.

rolex1.jpg


djust3.jpg


En eller annen dag skal en DJ tilbake i samlingen, men nå som jeg har blitt litt eldre angrer jeg
ikke et sekund på at jeg byttet denne i en GMT pepsi for ti år siden:D
 
  • Liker
Reaksjoner: JaannyPuma og miczer
Var et ærend på Bjerke i dag (Rolex ville ha innspill til nye modeller til Basel ;) ) og fikk da prøve denne DJ 116234 på oyster:
DSCN2740mod.jpg


Fikk ikke tatt noe eget bilde pga dårlig tid, men jeg rakk å forelske meg. (Har postet dette lånte bildet tidligere - men den er så fin at det får gå!) Fantastisk klokke!

Av og til er 36 mm nok, og dette er ett av de tilfellene :) Jeg tror denne fyker rett inn på listen for (oppnåelige) grails:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer