Ny klokke 7-10 000?

Lær deg til å bli tålmodig når det gjelder klokkekjøp, det er dyre ting og bør være gjennomtenkt. Ellers står du i fare for å bli en flipper som taper penger. Med smart og gjennomtenkte kjøpt kan det se helt annerledes ut. Den chevyklokka vurderer jeg å kjøpe og knuse i en unboxingvideo! Møkkastøgg!

Det er jeg enig i. Nå har jeg ikke prøvd noen klokker heller, kun sett videoer/bilder. Kan vel ikke gå så galt med 42mm klokke når det gjelder størrelse? Utover det så er fortsatt "Loginess Legend Diver" en klar favoritt etter bilder/videoer som har blitt sett et par å 50 ganger.
 
Jeg bestilte meg en Seiko SKX007 for et par dager siden. Så ble det nå (for 5 min siden) bestilt en Seiko SKX781K3 (Orange Monster) Så fikk jeg også lyst på SKX009 versjonen. Dette går hardt utover kjøpet av en litt mer "eksklusiv" klokke.
Men disse klokkene er verdt å ha tilgjengelig for diverse anledninger.
 
Jeg bestilte meg en Seiko SKX007 for et par dager siden. Så ble det nå (for 5 min siden) bestilt en Seiko SKX781K3 (Orange Monster) Så fikk jeg også lyst på SKX009 versjonen. Dette går hardt utover kjøpet av en litt mer "eksklusiv" klokke.
Men disse klokkene er verdt å ha tilgjengelig for diverse anledninger.

Ikke dumt. Disse klokkene kommer du til å ha lenge, om ikke for evig?
Før du vet det, besitter du et par til som er moddet :)
 
Det er moro med litt Seiko osv men det spiser for opp en del av et større budsjett :). Du vil spare til en legend diver, det er en fantastisk klokke.
 
Det er moro med litt Seiko osv men det spiser for opp en del av et større budsjett :). Du vil spare til en legend diver, det er en fantastisk klokke.

Ja det er nettopp det. Fort gjort å bare trykke på kjøpsknappen. Gjennom paypal er det jo 2 trykk.
Men jeg tror jeg hadde endt opp med å kjøpe disse klokkene uansett, så greit å bare få gjort det.
Den siste Seikoen jeg ønsker meg er Spork (som er utsolgt overalt til en god pris).
"Legend Diver" venter jeg muligens med til sommerstider.
 
Skulle akkurat til å trykke bestill på Urverket.no siden. (Logines Legend Diver) så leser jeg en del innlegg om at den passer dårlig på håndleddet for enkelte. Og at bunnlokket er noe høyt. Ble plutselig litt usikker på å bestille klokken uten å ha testet den på armen. Noen butikker i Stavanger som har den inne? Prøver å spør her før jeg sender mail til eventuelle klokkeforhandlere.
 
Skulle akkurat til å trykke bestill på Urverket.no siden. (Logines Legend Diver) så leser jeg en del innlegg om at den passer dårlig på håndleddet for enkelte. Og at bunnlokket er noe høyt. Ble plutselig litt usikker på å bestille klokken uten å ha testet den på armen. Noen butikker i Stavanger som har den inne? Prøver å spør her før jeg sender mail til eventuelle klokkeforhandlere.

Otteren i Stavanger har den inne :)

Prøvde den på armen selv her om dagen, og den satt helt perfekt :) Hadde jeg bare hatt pengene på konto, så...
 
Dæven å ivrig du har blitt a, flere klokker på få dager. Liten impulskontroll? Gotta love it! Kjør på, LLD ligger nydelig på hånda!!
 
Otteren i Stavanger har den inne :)

Prøvde den på armen selv her om dagen, og den satt helt perfekt :) Hadde jeg bare hatt pengene på konto, så...

Fantastisk, da stikker jeg innom der til uken. Må bare teste den før jeg bestiller den. Mye de skulle ha for den der? :)
 
Dæven å ivrig du har blitt a, flere klokker på få dager. Liten impulskontroll? Gotta love it! Kjør på, LLD ligger nydelig på hånda!!

Planen var jo å kjøpe en litt mer fancy klokke, så ble det jo disse Seikoene som jeg nå venter på.Tenkte så at jeg skulle vente til sommertider med å kjøpe "Legend Diveren" men merker nå at jeg bare må ha den. Problemet er leveringstiden der jeg kanskje kommer over andre klokker, endrer mening osv.
 
Fantastisk, da stikker jeg innom der til uken. Må bare teste den før jeg bestiller den. Mye de skulle ha for den der? :)

Rundt 13-14. Antar at det er listepris. Får muligens prutet den ned noen kroner, men de er vel ikke de ivrigste med rabattene?
 
Rundt 13-14. Antar at det er listepris. Får muligens prutet den ned noen kroner, men de er vel ikke de ivrigste med rabattene?

Det blir nok Urverkt.no uansett. 11400,- er en bra pris, Men er flott om de ikke selger den ut i løpet av uken så jeg får testet den på armen :)
 
Kjørte til byen i dag. Tror du ikke otteren hadde stengt kun i dag? Det var folk i butikken, men trolig stengt grunnet noe oppussing/reperasjonsgreier. Kom over Bruvik klokken. Den ser bra ut, synd det kun er Quartz modeller av den. Hun startet å prate om Omega og Rolex, da måtte jeg komme meg fort ut. Ellers hadde jeg endt opp med å dra kredittkortet.
 
Bruvik har også mekaniske klokker :).

Det er ikke sikkert at prisen du kan få i en butikk er så alt for langt unna hva du får på urverket.no - tar du med i betraktningen at du da bygger et forhold til noen du muligens vil ha en del med å gjøre i fremtiden er det ikke så dumt.

Husk forøvrig at 10k nesten er halvparten av hva du kan få en rolex 14060 for..... ;) 3-4000 lagt av i 3 mnd og du kan ha en slik på armen i april! Et par byturer mindre og litt ekstra jobbing......

Og sånn starter det... :p
 
Hadde jeg fått et tilbud på en pen Rolex 14060 til 20 000,- hadde jeg slått til. Men skal en del til å få et slik tilbud som det ikke er flere om "beinet" på. ;)

Nå ble jeg uansett ganske så klar for en "Hamilton Men's H32616153 Jazzmaster Chronograph Watch" og.