Vis oss din Seiko!

Min første Seiko, et hyggelig bekjentskap:



Veldig fin skive :)



Tøff kasse også.



Beklager litt kjedelige bilder, skal prøve å være litt mer kreativ i fremtiden :p

(Klokka ser veldig mye større ut på bildene enn den er i virkeligheten, har vel noe med mobilkameraet å gjøre :confused: )

Pen Samurai! Hvor i all verden fikk du tak i den?
 
Har hatt en hvit Sammy på ønskelista lenge. Gi meg et hint når (ikke hvis) den skal flippes... ;)

Den er grei, men jeg må si at jeg liker den veldig godt så det kan bli en stund til.
 
Min første Seiko, et hyggelig bekjentskap:



Veldig fin skive :)



Tøff kasse også.



Beklager litt kjedelige bilder, skal prøve å være litt mer kreativ i fremtiden :p

(Klokka ser veldig mye større ut på bildene enn den er i virkeligheten, har vel noe med mobilkameraet å gjøre :confused: )

Flott Samurai, med uskadet bezel - som er et svakt punkt på disse. Liker godt den "aggressive" kasseformen.
 
Seiko SKA615P1

Blider fra internett
3806fcf8cd50d09fa2c370047a8e045e.jpg

SKA615P1_2_LRG.jpg


Kjøpte en slik nylig hos Håkon Lian. Diameter 44.2mm case blir litt stor, men da kan håndledde vokse! :rolleyes:

Tøff Seiko. Hva er den pusheren på kassa til?
 
Min første seiko, 6138-8020 fra 1974. Utrolig lekker panda-dial, passer perfekt med mine perlons.

2h7nora.jpg

nzroub.jpg
 
Her er min nyeste Seiko.
Det er en Seiko-5 (SNZH), som i utgangspunktet er en slags Blackpain Fifty Fathoms hommage klokke.
Jeg har kjøpt en aftermarket urskive fra 10watches.com som har usedvanlig høy kvalitet, og har tydelige referanser til Blackpains klassiske dykkerur.


fff.jpg
 
.....mange flotte Seiko`r her:D Mitt bidrag er denne, desverre tikker den ikke lengre:(

DSCN0256.jpg



Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i et nytt quartzverk til denne 25 år gamle beateren
gi lyd.

Som regel er det spolen som er gåen. Samme spole finnes i div andre digitale fra den tiden:) (google it)Hvis det ikke er elektronikken så kan du prøve å varme opp forsiktig under baklokket med en lighter mens du svirrer viserne rundt. Hvis oljen er gammal og seig. Gammalt tjuvtriks:) eller ha på litt olje i tannhjulene.
 
Denne har vært avbildet tidligere i forumet. Nå kan jeg endelig begynne å bruke den på den nye lærreima, da jeg har skaffet et sett med helt geniale hulldorer (?) som lager skikkelig fine hull. :)

Klokka er jeg veldig fornøyd med. Den er den av mine mekaniske som går mest nøyaktig, den og Invicta'n. Joda, det er sant!

 
Hei! Her er min Seiko klokke.

Noen Som vet om jeg får rustfri eller titan lenke til denne ?
Takknemelig for svar.
20141024_203003_zpsb50f402e.jpg




Mvh
André Contreras.
 
@MINUTE_REPEATER @Zultan

Denne fikk en service, printplate og annen kasse. Den lever nå videre i Australia etter jeg ble overtalt til og selge den :cool:

photobucket-16511-1358015916512.jpg~original


photobucket-11532-1358604209446.jpg~original


photobucket-9670-1360330349631_zps6338b8b6.jpg~original






Som regel er det spolen som er gåen. Samme spole finnes i div andre digitale fra den tiden:) (google it)Hvis det ikke er elektronikken så kan du prøve å varme opp forsiktig under baklokket med en lighter mens du svirrer viserne rundt. Hvis oljen er gammal og seig. Gammalt tjuvtriks:) eller ha på litt olje i tannhjulene.
 
Redigert av en moderator:
Skjønnheten og udyret

Her er min siste anskaffelse
Det er en 6309-7290 fra 1987. Den er helt orginal og bærer preg av å ha vært en "beater" i store deler av sitt liv.
Jeg husker godt disse klokkene fra da jeg vokste opp, så det er ligger en god del nostalgi i min fasinasjon for seiko-divers.
Skulle selvsagt ønsket at det var jeg som kjøpte denne klokken i 1987 og hadde påført den alle sine arr, men på den tiden hadde jeg ikke penger til en så flott klokke... Men klokka er like kul for det ;)
Jeg kjøpte klokken av en seiko-samler i Canada. Urverket var til service for to år siden og holder tiden meget godt.

Klokkens patina kommer godt til syne, vedsiden av min 6309-7040, fra 1981. Denne har safir-glass med blått AR-filter, yobokies-bezel-insert og nye flat-hands-visere. Ellers er denne original.

bilde3-1.jpg

bilde1-2.jpg