Vis oss din Seiko!

Hei, nei det har jeg ikke. Over 30 år uten klokke gjør det
litt vrient.
MeisterSinger no3 som jeg kjøpte synes jeg faktisk er litt for stor. (43mm)
Kanskje fordi jeg har kun 19,5 cm håndledd.

Har sett på Sinn 556 og den så grei ut.

Mvh

Lasse :)
 
Denne fikk jeg fra DHL på døra i dag. Stod at jeg ikke skulle åpne.
Men når jeg la fra meg pakken (svært skuffet) kom jeg til
ved et uhell og skubbe borti en saks som lå på bordet.
Pakken spratt da opp og jeg måtte selvsagt redde klokken
fra å gå i gulvet.
Lillebroren tilSeiko Skx 007. Denne heter SKX 013.

Ca 38 mm og passer mitt 19,5 cm tynne håndledd rimelig bra.

Lenken er dårlig, nest etter plastikk. Klokka meget fin.

Betalte kr 1293 for denne. Frakt inkludert fra Singapore.


Men vurderer fortsatt sterkt Master Seiko SBGX 061 quartz.
(Den kommer på 16,850 kr inkl mva)
Mvh

Lasse :)

(har ennå ikke skjønt hvordan jeg legger bilder rett i tråden)

https://www.flickr.com/photos/126144086@N03/sets/72157647222911609/
 
Redigert:
Takk for det :) Ja jeg skal prøve litt forskjellig på denne.
Veldig mye klokke for pengene.
Et bra kjøp.
Denne beholder jeg.
Når det gjelder størrelsen så har jeg lært noe.
40mm oppfattes ikke alltid som det. Eller 38 i dette tilfelle.
Jeg synes produsentene også kunne oppgi diameter på glasset.
Skal hente en Grand Seiko SBGX 061 denne uka.
Det blir julekveld og fødselsdag samtidig :)

Lasse.
 
Nyeste tilskuddet i klokkefamilien

20140924_101817_zps8c9e8041.jpg
[/URL][/IMG]
 

Fire små, lette smekre - i allefall nå, som de har fått NATO på.
Poesi til side - like greit å ha noen fellesur i heimen. Jentungen begynner snart å knekke tidskoden på klokka. Kjører på med mekanisk først som sist.
 
Redigert:
Min nye Seiko SARB065 Cocktail Time!

Måtte ha en dressklokke - som avløser til min Breitling Navi 01 46mm. Blir mer og mer glad i Seikoen for hver dag jeg bruker den! Nydelig klokke - og målt i Watch Tracker er den nesten like nøyaktig som Breitlingen (+1,6 pr dag)

IMG_1536.JPG
 
Seiko Helmet

Postet det samme i dagens klokke-tråden, men passer her og:

Husk hjelm!


Seiko 6139-7100 "Helmet har fått navnet pga. sin særegne kasseform:

(Den ligger rundt toppen av håndleddet slik en hjelm ligger inntil toppen av hodet.)
 
Jeg er ny her på forumet, og har pr. dags dato kun seiko klokker. Grunnen til dette er nok at jeg ikke har lommebok eller lidenskap nok for klokker til å gjør de store investeringene......enda :p

Jeg har i dag fire seiko modeller: skx009, skx033, 6309-7290 og 6309-7040.
Skx´ene er helt orginale, mens de to gamle 6309-modellene har litt nye deler. Planen er å sette disse i så original stand som mulig.

Vedlagte bilde er av 6309-7040 modellen. Den er fra 1981 og siste produksjonsår med den velkjente suwa-logoen, over klokken-6 på urskiva, og "JAPAN-A" på case-backen. Fra 76-81 ble 7040 produsert i japan. Deretter ble produksjonen flyttet til Singapore.

Urskiven er original, med fint gulstikk/patina. Bezel-inserten er ikke original, men en aftermarket som jeg kjøpte på ebay. Den er noe for blank, men har ihvertfall den store lume-pippen. Jeg leter forøvrig etter en original, gjerne med litt slitasje, om det er noen som har en liggende for salg.

På bildet sitter en skx007/009 sekundviser, mens minutt og time viserene er i original utførelse (flate) Sekundviseren har jeg i ettertid fått skiftet ut med den riktige "lollipop"-typen. På sikt er jeg også på jakt etter originale (disse også gjerne med patina), om noen har noe liggende.

Dette er den klokken jeg har betalt mest for, i min samling. 1100,- fra en phillipinsk selger på ebay, hvilket jeg er overbevist om var et veldig godt kjøp. Jeg gjorde research i tre måneder før jeg fikk tak i denne klokken, så jeg visste godt hva jeg kjøpte. Det er mye scam rundt salg av 7040 på ebay.

ja, og så har jeg montert saffir glass med ar-filter. Det orginale glasset var polert i stykker. Føler den flotte urskiva fortjente et ripefritt og klart utstillingsvindu. Glasset har selvsagt frostet bevel, slik 6309-klokkene hadde orginalt :)

Jeg skal få tatt noen bedre bilder av klokka etter hvert.

10655129_1480816825503232_485330991_n.jpg
 
Vedlagte bilde er av 6309-7040 modellen. Den er fra 1981 og siste produksjonsår med den velkjente suwa-logoen, over klokken-6 på urskiva, og "JAPAN-A" på case-backen. Fra 76-81 ble 7040 produsert i japan. Deretter ble produksjonen flyttet til Singapore.

Kjempetøff klokke fra fødselsåret mitt! Jeg er misunnelig. ;)
 
Min første Seiko, et hyggelig bekjentskap:



Veldig fin skive :)



Tøff kasse også.



Beklager litt kjedelige bilder, skal prøve å være litt mer kreativ i fremtiden :p

(Klokka ser veldig mye større ut på bildene enn den er i virkeligheten, har vel noe med mobilkameraet å gjøre :confused: )
 
Redigert: