Vis oss din Seiko!

d2dd705573b93418be4908d481f4df8d_zps7e22d846.jpg
 
SARB072 it is. Ønsket å prøve en Seiko nivået over innstegsmodellene jeg har hatt (SNX dykkere/Black Monster og et par 5ere). Valget falt på denne, da jeg også ønsket noe i gull (selvom vi nok kan diskutere hvor mye gull som er involvert i produksjonen av denne...), manglet noe med et snev blingfaktor. Må si at kvalitetfølelsen kontra tidligere Seikoer jeg har hatt er et markant steg opp. Liker den.
 
Enig at man får mye igjen for å gå opp et hakk på Seiko-stigen. Jeg har Sumo'en med samme 6R15-urverk og det er en fin kvalitetsfølelse på hele uret. Må nok teste et ur i SARB-serien en gang.

 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Ganske godt fornøyd med relativt rimelig solid lenke til skx007'en:

Men som dere ser er det en synlig farge/finish-forskjell. Uten at det plager meg nevneverdig.

Det er ikke solid end links, men de sitter overraskende bra:

Dette er det verste/dårligst passende hjørnet. Har kjøpt en billig folded-lenke til skx007 tidligere som kom med skikkelig dårlige endlinks. Men dette jo ikke verst, prisen tatt i betraktning.

Problemet er spennen. Det er en slik:

Fra en ennen lenke, gadd ikke ta et godt et av denne. Men i motsetning til den avbildede spennen, er det slark og bråk i safetry claspen (eller hva den lille dingsen som ligger over selve spennen heter). Vurderer å sende selger en beskjed og høre hva han sier. Disse billig-spennene har nok ingen QC, har fått skikkelig ille varianter før, men også veldig gode. Regner med de stort sett kommer fra samme produsent.

Kjøpte herifra hvis noen er interessert: 22mm CURVED STAINLESS STEEL OYSTER BRACELET FIT SEIKO 7S26,SKX007,SKX009,SKX011 | eBay

Tar forresten gjerne imot tips til god og billig Seiko-spenne som det er mulig å feste på vanlig lenke med springbars i begge ender. Den jeg har er naglet fast i lenken den kom med.
 
Redigert:
Har ikke sett den fargekomboen på Sport 5 klokka før, skikkelig stilig! :)

For min del er den nesten nærmere dressklokke enn dykkerur i farger og utseende, selv om den naturligvis er for stor til å passe godt til dress. Nå ble ikke det der et spesielt godt bilde, den er utrolig flott live. Sikkert en del bedre bilder på nettet også. SNZH57 heter den i alle fall - er visst veldig populær å modde med ny skive og nye visere.

Solaren ser også mye bedre ut live enn det bildet viser, men mye mer vanlig dykker. Jeg endte i alle fall med å ta på meg 5'ern til jobb i dag, og så tar jeg solaren på når jeg kommer hjem og bytter til shorts og cap. :)
 
Inspirert av de vakre bildene til Loevhagen måtte jeg gå til anskaffelse av en Stargate. Den kom i dag. SEL tiltross monterte jeg av den originale lenka uprøvd og satte på en tilfeldig nato jeg hadde liggende. Tror ingen annen klokke jeg eier har truffet meg like umiddelbart og hardt som denne.

imagejpg1_zpsfb95bd95.jpg
 
Min lekre SKX007 på olivengrønn NATO. Bestilt på TS-favoritten creationwatches (fantastisk pris).



Meget solid "beater". :)
 
Den er flott, @Reodor F :) Stargates rene design kler en mengde natoreimer - og at skiva er hvit, gjør at den popper på mørke reimer. Den kler rødt også - som fanger opp de få røde detaljene på klokka.

10534910_1452611008322215_2072906875_n.jpg
 
Redigert av en moderator: