Vis oss din Orient!

attachment.php


Orient Chicane
 
pF9V9B5.jpg


Remmen er litt liten som dere ser, egentlig kjøpt (olando) for en 20mm Sub.
 
Redigert:
Ny lenke fra ebay på XL`en idag :) Vart litt meir behagelig på armen, er noe tyngre men best av alt så skrangler den ikkje:)
Orginal:


Ny:
 
Orient military 42mm med brunoransje NATO. Til å koste 700,- holder denne tiden imponerende, går 1 sek for raskt pr døgn.

attachment.php


@moses dersom reima hadde vært 22mm hadde den sett fantastisk ut.
 
Redigert av en moderator:
I dag fikk jeg endelig min Bambino. Bestilte den fra CreationWatches for rundt 17 dager siden. Er ikke helt fornøyd med DHL, da den ankom Norge etter bare noen dager. Uansett, nå har jeg fått klokken, og jeg veldig fornøyd!

IMG_1763_zps9eeea438.jpg
 
Hehe..takker for interessen, men den sitter trygt i samlingen i (foreløpig) uoverskuelig fremtid @Fender77 :)

Særlig når den er såpass allsidig, og kler det meste av remmer.

 
Redigert av en moderator:
Ser den @Skovdahl. Jeg er litt på kikker'n etter en litt kraftigere diver/beater enn SKX'en min, og du gjør det ikke noe lettere med å finne roen med det jeg allerede har.

Den saturation diveren ser brutal ut, nesten litt sinna ut med den kraftige bezelen.
Hadde egentlig bestemt meg for en Sumo, men nå vet jeg da flanken meg ikke. Litt for dyr ny, synes jeg.

Hvordan holder den tiden forresten?
 
Redigert av en moderator:
Den har en betydelig tilstedeværelse på armen, men har du armstørrelse(jeg har ø21 cm, med 6-7 cm flate) litt over snittet, så bærer du den greit. Den er sammenlignbar med Rolex DSSD i størrelse, om du har hatt den på armen.

Prisen er vel mer enn jeg hadde gitt for den ny uten å ha prøvd den, men vil si den er verdt hver eneste krone.
Lug-bredde på 22mm er som seg hør og bør på en såpass stor klokke, men lenken virker spinkel på en klokke av denne størrelsen.

Jeg vil ikke si noe om hvordan den holder tiden, for den er moden for service, men kan komme igjen når den er servet :)
@Fender77
 
Redigert av en moderator:
@Skovdahl. Er vel ca 19 cm + rundt håndleddet, men har store hender, så det skal vel gå greit sånn sett. Bør være såpass når rom med takvifter kan by på problemer:mrgreen:

Skulle gjerne likt å høre serviceprisen på en slik en. Vi har vel kanskje noen orientforhandlere her i Norge som får tak i verk? Regner vel nesten med at det er billigere å bytte ut hele verket...?

Kommer jeg over en pent brukt så kan jeg nok slå til med mindre kjøpspsykosen slår inn for fullt her og det blir nykjøp. Eller kanskje jeg går Sumo..

Hva gjelder lenka om det blir det ene eller andre, så skal den vekk. Har fryktelig lyst på å tre inn på ei isofrane.

Takk for svar, forresten!
 
Redigert av en moderator:
@Skovdahl Er din Saturation v1? Er det andre forskjeller på v1 og v2 hack og andre visere? Ser også at enkelte skriver at JDM-modeller har ceramic bezel, mens de andre ikke har det, tanker om dette? Synes din Sat er utrolig fin btw :)
 
Redigert av en moderator:
@Skovdahl Er din Saturation v1? Er det andre forskjeller på v1 og v2 hack og andre visere? Ser også at enkelte skriver at JDM-modeller har ceramic bezel, mens de andre ikke har det, tanker om dette? Synes din Sat er utrolig fin btw :)

Det kan jeg ikke gi deg et fornuftig svar på, da jeg ikke klarte å finne det ut. Men ser det er forskjeller i visere, så det kan være forskjeller i de ja.
Har heller ikke lest så mye om JDM, da det erfaringsmessig gjerne er vanskelig å slå kloa i. Men syns ikke det skal være keramisk bezel på den, da den kler den matt gråsorte aluminiumen godt :) Det er dog sikkert mulig å få fatt i kun innsatsringen fra JDM.
Takk for det! Det er vel den jeg er aller mest fornøyd med, og hadde man ikke vært blottet for all fornuft mtp. klokker og økonomi, hadde det vært 'den ene' - tror jeg :p @PepsiMax

Fant en lenke, dessverre funket ikke bildene.

http://www.thewatchsite.com/18-orie...006-2011-a.html#/forumsite/20630/topics/30840
 
Redigert av en moderator:
Orient Bambino SER2400DB0:



Jeg vet at ikke alle liker at markørene ser ut som romertallene de står mellom, men jeg synes den er grei nok. Litt vintage-preg og veldig flott glass!

Og med svart skive ser den ikke så stor ut. Akkurat passe, faktisk. :)
 
Har solgt min Black Ray, men er nå på utkikk etter en discontinued Orient 2ER0001B. Ikke helt enkel sak å få tak i, men en veldig enkel og lekker diver.

b9b65609.jpg