Vis oss din Orient!

En liten videosnutt fra Orient-fabrikken:

[video=youtube;1MH1IZ9rA28]https://www.youtube.com/watch?v=1MH1IZ9rA28[/video]
 
Redigert:
Min Mako XL :) . Har hatt den på hånden nå i 5 dager å syns den går bra nøyaktigt, ca +7 sekunder i døgnet. Har den på meg også når eg sover.

 
Et bevis på at klokke galskap ikke altid trenger å koste mer en et greit måltid en fredags kveld :)


DSC_0358_1_zpspoekapqc.jpg
[/URL][/IMG]
 
Mine Orient!

Må si at opplevd kvalitet og finish på dette merket jo er klart høyere enn prisen skulle tilsi :) Begge urene er for øvrig kjøpt av
"goodguys" herfra.

Orient "Chicane" på eldre Gant-reim:


Orient "Japan flight watch" To-farget blå skive på denne i tillegg til skrudd krone:


Lume på "flyvær'n":


Begge sammen:


:)
 
Redigert:
Den var flott! Denne må du fortelle mer om @thomaswi



Orient 60th Anniversary, modellbetegnelse SDT00001S0. Kom i forbindelse med Orients jubileum i 2010. Nummerert limited edition på 1500stk. Gull på stål. 39mm. Finnes også en i stål som også kom i 1500 eksemplarer. Inhouse Orient 48N40 manuelt urverk 21.600bph. Power reserve indikator og dato. Made in Japan.
 
Redigert av en moderator:
Så vidt jeg kunne fin ut med søkefunksjonen finnes det ingen tråd for å vise frem sine Orient. Jeg har inntrykk av at det finnes mange Orient her inne, så vis frem det du har her!

Mine to første mekaniske klokker var begge Orient. Jeg bidrar med de to første mekaniske klokkene jeg kjøpte. Dette var på tur i Tokyo sammen med @lantin, som virkelig vekket klokkeinteressen i meg ved å vise meg at det finnes mekaniske ur til overkommelige priser.

Den første snublet vi over i Akihabara. Skiven er en nydelig grønnfarge som jeg dessverre ikke får fanget med mobilkameraet mitt. Den var såpass billig at jeg bare måtte ha den. Noen som kjenner igjen klærne?

tumblr_nj2bvhNAo11u9hq3ao2_540.jpg


tumblr_nj2bvhNAo11u9hq3ao3_540.jpg


Ikke veldig lenge senere fant jeg denne. Mens vi gikk rundt i diverse klokkebutikker, og enorme elektronikkbutikker med et mildt sagt "greit" utvalg med klokker, fant jeg denne. Har lenge hatt stor fascinasjon av mekaniske urverk, og liker veldig godt å se dem i aksjon. Da er det veldig kjekt med open heart. Den kommer med urskiver i flere nydelige farger, men endte på blå. Jeg blir fra tid til annen fascinert over fargespillet i skiven, som veksler fra lys til dyp blå avhengig av lyset. Jeg har sittet stunder og bare snudd og vendt på klokken og studert lyset reflektere i skiven og timeindikatorene.

tumblr_nj2c9cND791u9hq3ao1_540.jpg


Bildet er tatt av @lantin, samme med følgende bildet av den pene lumen.
tumblr_nj2c9cND791u9hq3ao2_540.jpg


Flere som har Orient de vil vise frem? :D




Flott den første klokka der. Kjenner kjøpelysten kom snikande. Kan eg spørre om betegnelsen for den klokka? Det kan sjå ut som orient segler opp som eit "må ha merke" for min del.
 
Redigert av en moderator:
Flott den første klokka der. Kjenner kjøpelysten kom snikande. Kan eg spørre om betegnelsen for den klokka? Det kan sjå ut som orient segler opp som eit "må ha merke" for min del.

Modellreferansen er SEM0301YF8. Den er tilsynelatende umulig å oppdrive på internett. Gjennom en del søking finner jeg andre modeller med samme kasse og urverk, men ingen med samme skive. Etter min mening så er det urskiven som er det sentrale ved denne klokken - og grunnen til at jeg kjøpte den. Der jeg kjøpte den hadde de også en lignende en, men med en annen grønn urskive. Jeg tok ikke bilder av den, men sannsynligvis var det en slik som bildet under. Grønnfargen der er mattere enn på min, og skiven har ikke "geneve-striper", om jeg kan kalle det det, slik som min.

Jeg tror det er denne som var alternativet.
mt-wv1221em_1.jpg


Hvis du søker etter Orient SEM0301 finner du samme klokken med andre urskiver og ulike timeindikatorer.