Vis oss din Orient!

Medlem
15. nov. 2014
Innlegg
117
Så vidt jeg kunne fin ut med søkefunksjonen finnes det ingen tråd for å vise frem sine Orient. Jeg har inntrykk av at det finnes mange Orient her inne, så vis frem det du har her!

Mine to første mekaniske klokker var begge Orient. Jeg bidrar med de to første mekaniske klokkene jeg kjøpte. Dette var på tur i Tokyo sammen med @lantin, som virkelig vekket klokkeinteressen i meg ved å vise meg at det finnes mekaniske ur til overkommelige priser.

Den første snublet vi over i Akihabara. Skiven er en nydelig grønnfarge som jeg dessverre ikke får fanget med mobilkameraet mitt. Den var såpass billig at jeg bare måtte ha den. Noen som kjenner igjen klærne?

tumblr_nj2bvhNAo11u9hq3ao2_540.jpg


tumblr_nj2bvhNAo11u9hq3ao3_540.jpg


Ikke veldig lenge senere fant jeg denne. Mens vi gikk rundt i diverse klokkebutikker, og enorme elektronikkbutikker med et mildt sagt "greit" utvalg med klokker, fant jeg denne. Har lenge hatt stor fascinasjon av mekaniske urverk, og liker veldig godt å se dem i aksjon. Da er det veldig kjekt med open heart. Den kommer med urskiver i flere nydelige farger, men endte på blå. Jeg blir fra tid til annen fascinert over fargespillet i skiven, som veksler fra lys til dyp blå avhengig av lyset. Jeg har sittet stunder og bare snudd og vendt på klokken og studert lyset reflektere i skiven og timeindikatorene.

tumblr_nj2c9cND791u9hq3ao1_540.jpg


Bildet er tatt av @lantin, samme med følgende bildet av den pene lumen.
tumblr_nj2c9cND791u9hq3ao2_540.jpg


Flere som har Orient de vil vise frem? :D
 
Redigert av en moderator:
KFiAjM5.jpg

Orient gjør mye gøy de! Liker byggekvaliteten per krone på min Saturation Diver

::Edit::
Kudos til trådstarter og nydelige bilder av Bambino
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sommerled
Orient var også mitt første møte med mekaniske klokker og må ta mye av skylden for at interessen er som den der.

Da jeg for ett år siden skulle kjøpe min første, stod det mellom Orient Mako og Seiko SKX007...

Jeg endte opp med Makos tvillingbror, Ray, og synes at blå kler denne best. Så en Blue Ray ble bestilt på Amazon.

Denne har levd mesteparten av sitt liv på Nato, men jeg synes også den ser meget bra ut på lenke:










Faktisk ble jeg så fornøyd med Blue Rayen at jeg valgte Orient Bambino som dress ur...






Tviler på at noen av disse to kommer til å forlate samlingen.

Når jeg i går forsøkte Nato på Bambinoen falt den godt i smak hos fruen også, så spørs om jeg får ha denne i fred lenger..


 
  • Liker
Reaksjoner: ZuluFX
Av hva jeg har lest her inne, ser det ut til at andre også startet sin mekaniske klokke-samling med en Orient :)

In-house til en veldig overkommelig pris, kombinert med en (ut i fra mine erfaringer) bang-for-buck kvalitet, gjør Orient til et merke jeg i vertfall anbefaler andre førsteganskjøpere med «student-økonomi», eller rett og slett ikke er interessert i å svi av x-antall laken på klokke. Liker derfor initiativet til denne tråden :)

Min Orient Bambino, gave fra min samboer;





Min Orient Mako XL (solgt). En diver som var med meg under vann både i Karibia og Middelhavet;





Og til sist min Orient Chicane (solgt den også) En «hverdagsbeater» i Explorer-stil. Ble som regel brukt på NATO, og gjorde jobben når Bambinoen ble for «dressy».



 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled og netrom71
En egen tråd for Orient er fine greier! Selv har jeg begynt å like Orient bare bedre og bedre. :)

Min første Orient var en quartz dykker, som etter hvert måtte bite i gresset. Angrer på at jeg kastet den, det hadde kanskje vært mulig å få den reparert.

Jeg har forsøkt å erstatte den med to andre dykkere, en quartz og en mekanisk; Devario og Mako. Er veldig fornøyd med begge.




Den neste ble en Star Seeker, som er i en klasse for seg inntil videre:




Siste tilskudd til Orient-gjengen er Sun and Moon:

 
Hadde 2012 en sommerflørt med denne,
ffe06001w.jpg

Fin sak det og vel verdt tusenlappen den kostet,
men som jeg finner ut gang på gang - hvit skive er ikke meg