Vis oss din Orient!

Orient 3 star, som jeg fikk av min far for en del år siden :)

IMG_20160215_171918.jpg
 
Min første "ordentlige" klokke. En førstegenerasjons bambino i rosègull. Er ikke helt overbevist om rosègull er for meg. Mulig denne dukker opp på kjøp og salg da jeg vil ha en ny i stål.

Edit: Ser nå at remen skulle vært noe større ja :oops:
Q21LY0hX.jpeg
 
Redigert:
Da var det kommet en ny Orient i hus. Denne blir en gave til en eldre Herremann og god venn. Jeg håper denne enkle designen med sverd visere faller i smak, i sammen med Japansk kvalitet. I hans ungdom var vel Seamasters osv det gjeveste som fantes kan jeg tenke meg.

11.jpg
 
Gave Bambinoen ble en suksess, så mye at min venn valgte å få en litt bedre lenke i stål og matchet rose farge hos urmaker. Selv sliter jeg med å finne komfortable stål lenker. Det går for det meste i skinn og Nato. Jeg vurderer å ta neste $ skritt opp i min samling. Hva det blir trenger jeg nok litt tid på å bestemme. Men noen Japanske klokker er fortsatt med på listen. Et bilde til av min orient star elegant i sammen med nytt Japansk stål, ikke den samme som i Seiko tråden. Jeg må øve meg litt på fotografering av klokker også. Ha en fin kveld.

66.jpg