Vis oss din Orient!

Første mekaniske klokka jeg kjøpte, kosta meg vel $90 ny :) Brukes i dag som "reiseklokke" når jeg skal utenlands. Klokka ser veldig lekker ut og vekker mange nysgjerrige blikk ;)

FullSizeRender 5.jpg
 
Bilde av -Bambinoen til min venn. Jeg ser urmaker har hatt problemer med å finne rett lug mm, men ok, min venn er fornøyd. Mesh lenken i seg selv og farge passet ganske bra mener jeg.
 

Vedlegg

  • 11.jpg
    11.jpg
    119,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: sommerled og netrom71
Har kun en Orient igjen i samlingen. Sat. diveren ble rett og slett for stor og tung, men ellers meget fornøyd med den. Denne sjeldenheten derimot sitter helt perfekt og har modellbetegnelsen TA04-000:
Orient.jpg
 
Redigert:
Har kun en Orient igjen i samlingen. Sat. diveren ble rett og slett for stor og tung, men ellers meget fornøyd med den. Denne sjeldenheten derimot sitter helt perfekt og har modellbetegnelsen TA04-000:Vis vedlegg 42946
Neida, den er akkurat passe :p
Skulle aldri kjøpt den, for den har ødelagt mitt syn på dyrere dykkerur. Det lar seg rett og slett ikke forsvare prismessig å kjøpe noe annet, sammenlignet med denne. Det eneste den mangler, er iøyenfallende anerkjennelse, og det overlever jeg :)
image.jpeg
 
@Preacher Hvis du kan svare - hvordan opplever du denne sammenlignet med en Marinemaster (SBDX001/017)? Størrelse, komfort, finish, pris vs hva man får osv :)
 
@Preacher Hvis du kan svare - hvordan opplever du denne sammenlignet med en Marinemaster (SBDX001/017)? Størrelse, komfort, finish, pris vs hva man får osv :)
Jeg tror kanskje @Pippen eller @adamskater er mer rett til å svare på akkurat det du spør om, men den bærer omtrent som en Rolex DSSD.
Lenken derimot, snakker vi ikke om..den er dessverre ikke på høyde med selve uret.
Pris ift. hva du får - helt på topp.
For min del er alle andre dyrere dykkerur waste of good money(det er ikke det, men du skjønner poenget).
Men, og uten tvil, den er stor. Den funker ikke på armer mindre enn 18-19cm(imho), på tross av korte og dels integrerte lugs. Den er tung, finish er pen og vel gjennomført, glasset er flush med bezel, bezel har et flott spill i aluminiumen og har godt grep i taggene. En lume som går utenpå det meste, og en meget praktisk kraftreserveindikator på en matt skive.
Alt i alt en skikkelig 'toolwatch' med inhouse urverk, til en pris som gjør det meste annet flaut.
 
Redigert:
Jeg tror kanskje @Pippen eller @adamskater er mer rett til å svare på akkurat det du spør om, men den bærer omtrent som en Rolex DSSD.
Lenken derimot, snakker vi ikke om..den er dessverre ikke på høyde med selve uret.
Pris ift. hva du får - helt på topp.
For min del er alle andre dyrere dykkerur waste of good money(det er ikke det, men du skjønner poenget).
Men, og uten tvil, den er stor. Den funker ikke på armer mindre enn 18-19cm(imho), på tross av korte og dels integrerte lugs. Den er tung, finish er pen og vel gjennomført, glasset er flush med bezel, bezel har et flott spill i aluminiumen og har godt grep i taggene. En lume som går utenpå det meste, og en meget praktisk kraftreserveindikator på en matt skive.
Alt i alt en skikkelig 'toolwatch' med inhouse urverk, til en pris som gjør det meste annet flaut.
@netrom71
Helt to forskjellige ur etter min mening. Orient er bygd som en tanks. Kjennes ut som noe som kan bli med gjennom 3.verdenskrig uten problemer, men den er stor og tung (for stor og tung for meg), så den kan brukes som klubbe i samme slengen. Men absolutt supersolid og masse kvalitetsfølelse for pengene.

Mm300 er en mye "penere" klokke, bærer mye lettere. Høyere prisklasse, men banker det meste av konkurrentene på kvalitet/pris. Utvilsomt en klokke jeg kommer til å ha igjen. Lenken er litt skranglete, men komfortabel, og burde vært 21-22mm istedenfor 20mm. Og designmessig er mm300 en innertier imo.

Hadde jeg hatt armer til det (er nesten 19cm) skulle jeg gjerne hatt orient igjen og. Begge to er etter min mening noe av det beste man får i sine prisklasser, og har ikke noe problem med å anbefale dem videre.
 
  • Liker
Reaksjoner: sommerled og netrom71