Vis oss din Citizen!

Beklager, men blir nok liggende i klokkeboksen her @Skovdahl. Ikke så ofte på armen. Dukket opp på Finn til noen få hundrelapper for et par år siden.

Selvfølgelig har den gått ut av produksjon.. Føler den forfølger meg. Og du er jo såklart ikke villig til å kvitte deg med din heller?? :mrgreen: @Goshin

Redigert av en moderator:
Jeg har i den senere tid fått blod på tann hva dette merket angår, og klarte ikke finne tilsvarende tråd noe sted.
Tipper også det er en del Citizen her inne, bare ikke så ofte vist. Men ikke lengre!

Dere kjenner greien - vis meg din, så viser jeg min.

Jeg må si at Citizen overrasker meg til det positive, og om ingen flere hinder dukker opp, er det i hvert fall en til av dette merket på vei inn i boksen!

Helt enig med deg. Etter å ha hatt to orient, først en LCD som ble byttet i en analog etter et par år, i over tyve år før de takket for seg var tiden inne for å prøve noe nytt. Det nye ble en Seiko kinetic. Den varte to-tre år og min første Citizen var et faktum. Det merket har jeg fire stk. av. Alle med Eco-drift, tre av disse i titan. Nå går riktignok ikke den første Citizen jeg kjøpte, så den må jeg få gjort noe med. Min siste Citizen er en Attesa CC1086-50E.

Attesa%20CC1086-50E_zpsp8dmtbrq.jpg

Attesa%20CC1086-50E_zpsp8dmtbrq.jpg

Attesa CC1086-50E

IMAG0083_zps8y4gyasi.jpg

CA0030-61E

Klokkaren

Redigert:
Min siste Prodiver, denne med bezel i matt stål og svart skive:

En stund var det fristende å forsøke å få tak i alle varianter av denne, men jeg vet ikke om det er bryet og pengene verdt. Den med gul skive har jeg bare sett godt brukt til horrible priser, og det frister i hvert fall ikke ... :(

FullSizeRender_zps6ngxyuol.jpg

I mine øyne en perfekt dykker. (Til tross for at det ikke er automatikk og blablabla. Men etter 3-4 Seiko-dykkere som gikk for sakte og raskt så ble fristelsen STOR for en soldrevet beater. Henger mest på watchesuseek, jeg. Der finnes quartz-entusiaster og mekanisk urverk-affecionados om hverandre i skjønn forening.)

• Liker
Reaksjoner: Prowler
Enig! Det er for lite quartz her. Citizen quartz står høyt på ønskelisten her i gården. :)

Enig! Det er for lite quartz her. Citizen quartz står høyt på ønskelisten her i gården. :)

20130122_154251.jpg

Denne synes jeg er alvorlig kul. Basic quartz-diver. Det er en reissue av en 70 (eller 80) tallsvariant som originalt hadde 150m rating. Neste sommerbeater (bilde lånt fra internett. Den koster under tusenlappen på ebay men er stadig borte. Ifølge Citizen produseres den fortsatt, da.)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: PepsiMax