Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Vis oss din Citizen!

Reg.
16. juli 2013
Sted
Noreg
Jeg har i den senere tid fått blod på tann hva dette merket angår, og klarte ikke finne tilsvarende tråd noe sted.
Tipper også det er en del Citizen her inne, bare ikke så ofte vist. Men ikke lengre!

Dere kjenner greien - vis meg din, så viser jeg min.

Hva er vel en tråd uten bilder?

Dette er min så langt første Citizen, fra Signature-serien deres - en Grand Classic, mod. NB0040-58A, med Miyota sitt 9010-verk.

Jeg må si at Citizen overrasker meg til det positive, og om ingen flere hinder dukker opp, er det i hvert fall en til av dette merket på vei inn i boksen!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Reg.
8. mars 2014
Sted
Oslo
Noen på sonen som har en av de "nye" Citizen eco-drive haq'ene? AQ1000, AQ1010 osv. Digger dem på ser-på-bilder-på-nettet-viset, men hadde vært gøy å få høre litt førstehåndserfaringer også.

Reg.
16. juli 2013
Sted
Noreg
Er de gode ....... ?
Jeg kan ikke svare ut fra annet enn den ene jeg har, da den andre ikke har fått armtid ennå, men jeg er storfornøyd med den Grand Classicen i hvert fall!
Pen skive, klassisk utseende og et verk av litt grommere Miyota-kaliber gjør den til en god kandidat til dagens klokke. Litt upraktisk med ei finklokke til arbeid, men der har jeg Omegaen :)

Så ja, jeg opplever Citizen som veldig gode, og et fullgodt alternativ til Seiko.

Reg.
22. januar 2015
Sted
Årnes
Jeg kan ikke svare ut fra annet enn den ene jeg har, da den andre ikke har fått armtid ennå, men jeg er storfornøyd med den Grand Classicen i hvert fall!
Pen skive, klassisk utseende og et verk av litt grommere Miyota-kaliber gjør den til en god kandidat til dagens klokke. Litt upraktisk med ei finklokke til arbeid, men der har jeg Omegaen :)

Så ja, jeg opplever Citizen som veldig gode, og et fullgodt alternativ til Seiko.
Den sammenligningen er nettopp hva jeg tenker på ....... Jeg er vant til å tenke på Seiko som trygg kvalitet. Kanksje Citizen er et alternativ.

Reg.
16. juli 2013
Sted
Noreg
@Skovdahl, denne blir kalt Citizen "Dolphin" NH8050-01E og har et svært flott baklokk. Har nok gått ut av produksjon for noen år siden.
Selvfølgelig har den gått ut av produksjon.. Føler den forfølger meg. Og du er jo såklart ikke villig til å kvitte deg med din heller?? :mrgreen: @Goshin

Redigert av en moderator:
Reg.
23. mai 2011
Sted
Lier
Beklager, men blir nok liggende i klokkeboksen her @Skovdahl. Ikke så ofte på armen. Dukket opp på Finn til noen få hundrelapper for et par år siden.

Selvfølgelig har den gått ut av produksjon.. Føler den forfølger meg. Og du er jo såklart ikke villig til å kvitte deg med din heller?? :mrgreen: @Goshin

Redigert av en moderator: