Vis oss din Citizen!

Noen på sonen som har en av de "nye" Citizen eco-drive haq'ene? AQ1000, AQ1010 osv. Digger dem på ser-på-bilder-på-nettet-viset, men hadde vært gøy å få høre litt førstehåndserfaringer også.
 
10835214_10155205241250204_4680002769002411948_o.jpg


Navihawken jeg nylig fikk, Ecodrive og Atomic time er veldig greit på en bruksklokke!
 
Jeg kan ikke svare ut fra annet enn den ene jeg har, da den andre ikke har fått armtid ennå, men jeg er storfornøyd med den Grand Classicen i hvert fall!
Pen skive, klassisk utseende og et verk av litt grommere Miyota-kaliber gjør den til en god kandidat til dagens klokke. Litt upraktisk med ei finklokke til arbeid, men der har jeg Omegaen :)

Så ja, jeg opplever Citizen som veldig gode, og et fullgodt alternativ til Seiko.
Den sammenligningen er nettopp hva jeg tenker på ....... Jeg er vant til å tenke på Seiko som trygg kvalitet. Kanksje Citizen er et alternativ.
 
Beklager, men blir nok liggende i klokkeboksen her @Skovdahl. Ikke så ofte på armen. Dukket opp på Finn til noen få hundrelapper for et par år siden.

Selvfølgelig har den gått ut av produksjon.. Føler den forfølger meg. Og du er jo såklart ikke villig til å kvitte deg med din heller?? :mrgreen: @Goshin
 
Redigert av en moderator:
Jeg har i den senere tid fått blod på tann hva dette merket angår, og klarte ikke finne tilsvarende tråd noe sted.
Tipper også det er en del Citizen her inne, bare ikke så ofte vist. Men ikke lengre!

Dere kjenner greien - vis meg din, så viser jeg min.

Jeg må si at Citizen overrasker meg til det positive, og om ingen flere hinder dukker opp, er det i hvert fall en til av dette merket på vei inn i boksen!

Helt enig med deg. Etter å ha hatt to orient, først en LCD som ble byttet i en analog etter et par år, i over tyve år før de takket for seg var tiden inne for å prøve noe nytt. Det nye ble en Seiko kinetic. Den varte to-tre år og min første Citizen var et faktum. Det merket har jeg fire stk. av. Alle med Eco-drift, tre av disse i titan. Nå går riktignok ikke den første Citizen jeg kjøpte, så den må jeg få gjort noe med. Min siste Citizen er en Attesa CC1086-50E.

Attesa%20CC1086-50E_zpsp8dmtbrq.jpg

Attesa%20CC1086-50E_zpsp8dmtbrq.jpg

Attesa CC1086-50E

IMAG0083_zps8y4gyasi.jpg

CA0030-61E



Klokkaren
 
Redigert: