Vis oss din Citizen!

Min siste Prodiver, denne med bezel i matt stål og svart skive:



En stund var det fristende å forsøke å få tak i alle varianter av denne, men jeg vet ikke om det er bryet og pengene verdt. Den med gul skive har jeg bare sett godt brukt til horrible priser, og det frister i hvert fall ikke ... :(
 
FullSizeRender_zps6ngxyuol.jpg

I mine øyne en perfekt dykker. (Til tross for at det ikke er automatikk og blablabla. Men etter 3-4 Seiko-dykkere som gikk for sakte og raskt så ble fristelsen STOR for en soldrevet beater. Henger mest på watchesuseek, jeg. Der finnes quartz-entusiaster og mekanisk urverk-affecionados om hverandre i skjønn forening.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler
Enig! Det er for lite quartz her. Citizen quartz står høyt på ønskelisten her i gården. :)
 
Enig! Det er for lite quartz her. Citizen quartz står høyt på ønskelisten her i gården. :)



20130122_154251.jpg

Denne synes jeg er alvorlig kul. Basic quartz-diver. Det er en reissue av en 70 (eller 80) tallsvariant som originalt hadde 150m rating. Neste sommerbeater (bilde lånt fra internett. Den koster under tusenlappen på ebay men er stadig borte. Ifølge Citizen produseres den fortsatt, da.)
 
Redigert:
Da er det to her på sonen, @Hammerfjord har vel samme? :)
Uansett, det er en tøff dykker!
Ja @Hammerfjord har sin på lenke, jeg har og satt på adaptere og kan dermed bruke forskjellige lenke/reim/nato. Det svarte i endel av tallene på bezel har flasset av. Det må nevnes at det var 47 grader i skyggen i flere dager og mye salt og klorvann når dette skjedde. Legger ved et bilde av kameraet jeg hadde samtidig, det er et vanntett olympus, og her flasset også det svarte av.
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Preacher
Jeg hadde min på mesh en god stund men har aldri byttet siden jeg fikk lenken i titan med microjustering på spennen(stål): Utrolig mye lenke for pengene...
Steve L.(Suppa/Stevral/Benarus/Raven) sluttet å sandblåse disse og selger bare børstet utgaver nå.
Men han kan sikkert sandblåse noen enkelte lenker på etterspørsel.
Ecozilla er børstet og Autozilla er sandblåst.
http://www.suppaparts.com/zillabraceletint.php

 
-1 sekund over de siste 3 dager. Overraskende nok for en klokke fra november 2010 som fikk aldri service.
Miyota er bra urverk:cool:

Egentlig tok jeg feil eller den gikk raskere av 1 sek. noen timer senere...:confused:
4 dager med 0.sek nå...Krone ned på natten.
Jeg er egentlig mer satt ut enn noe annet...Da fortsetter jeg mit eksperiment.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Prowler
Citizen Signature Grand Complication
20150830_220242_zpspk8a62bn.jpg

For salg! (Om dette er lov)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Newbie