Vis oss din Citizen!

Kjøpte denne uten å ha peiling på Citizen.
Er en C022-088034 y og ser ut som denne er en kjent modell her.
Vet den er kjøpt ny i 1990.
Er det noe jeg bør tenke på? Bør jeg pusse den opp noe eller la den være som den er?

1085BD02-151A-47C6-9B95-2165E8113565.jpeg
 
Er vel bare å la den være som den er. Har forstått det slik at deletilgang er svært vanskelig. Men hvis du ønsker å shine den opp så hadde det vært moro å høre mer om!

Ingen tegn til fukt på skiva, og skjermen fungerer. Så er vel bare å bruke den og prøve å være litt forsiktig med å søle for mye vann på den. Regner med 30 år gamle pakninger er rimelig knusktørre. Helt rå 90-talls diver!
 
Enig at den er rå!
Det er en skrape i glasset på den og besel ser skikkelig herjet ut, utenom det ser den nokså bra ut.
Men hadde nok ikke har vondt av en skikkelig vask.
Forrige eier har byttet batteri hos Citizen AD hver gang men ikke trykktestet.

Men litt av sjarmen er jo bruksmerker
 
Jeg har testet mine tre citizen fra åttitallet med nye batterier. To av tre fungerte wow liksom!

Førstemann ut er denne ana-digi modellen. Lenka er kaputt for lenge siden og jeg hadde den på verdens styggeste flexlenke når jeg brukte den sist. Nå er den på en nesten like stygg skinnreim med kobberskjær til jeg finner ut hva jeg skal ha den på.
A6A4B81A-1A70-47BB-8C8F-5F4503192BC8.jpeg
5C76CD52-356A-4FD7-A82C-E64472FCFD78.jpeg


Desverre er digitalmodulen ikke helt i form. Når jeg så den sånn, så husker jeg at den var sånn tidligere også. Men den lot seg i alle fall stille. Den nederst trykkeren er heller ikke i form. Så inntill jeg får sett på det et dette en analog klokke med digital dato.

Den er produsert i 1981 og brukt av meg utover åttitallet. Den bærer et tydelig preg av opprinneldestidspukt og tenåringsbruk. Men kan bli gøyal på rett reim. Forslag? Det er ikke all verdens plass under "hooded lugs"

Stæj tjuned for flere åttitallshelter fra Citizen

Lars Birger
 
Relativt imponerende at den virker :)
Regner med at servicesenteret ikke har tafset så mye på denne siden dens fødsel ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Er akkurat blitt den lykkelige eier av en JP2000, men remmen er jo nesten like ille som Seiko sine (til SKX...). Har noen et forslag til en mer behagelig gummirem? Isofrane?
 
Er akkurat blitt den lykkelige eier av en JP2000, men remmen er jo nesten like ille som Seiko sine (til SKX...). Har noen et forslag til en mer behagelig gummirem? Isofrane?
Jeg synes ikke komforten er så værst, på tross av at de er så sykt stive. De er vanskelig å ta på, men når de først er på synes jeg de er helt kurante. Og de ser jo tøffe ut.
Men isofrane er nok et bra alternativ. Et kjapt søk på google:
56CFDBCE-ED12-484B-A8B5-6D502785C8EB.jpeg


Et annet alternativ er jo en nymotens «Tropic style»-reim. De får du rimelig på ebay i 24mm. Vet ikke hvordan de føles på handa, men de kan hvertfall ikke være stivere i gummien enn citizenreima.0
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj