Vis oss din Citizen!

Da er det vel naturlig å fortsette denne tråden med dagens nyervervelse, Citizen "Fugu", refnr. NY0080-12X. Dette er altså en av seks nye limiterte modeller som finnes i 1000 eksemplarer per variant. I tillegg selges de kun hos utvalgte forhandlere i Asia. Disse bygger på klassikeren NY0040 som har gått ut av produksjon. Foruten nye fargevarianter har den fått noen estetiske oppgraderinger, spesielt firkantede timemarkører.

Tror denne varianten med "full lume dial" kommer godt med i høstmørket fremover :)

DSCF1202.jpg


DSCF1204.jpg


IMG_2769.jpg
 
Da er det vel naturlig å fortsette denne tråden med dagens nyervervelse, Citizen "Fugu", refnr. NY0080-12X. Dette er altså en av seks nye limiterte modeller som finnes i 1000 eksemplarer per variant. I tillegg selges de kun hos utvalgte forhandlere i Asia. Disse bygger på klassikeren NY0040 som har gått ut av produksjon. Foruten nye fargevarianter har den fått noen estetiske oppgraderinger, spesielt firkantede timemarkører.

Tror denne varianten med "full lume dial" kommer godt med i høstmørket fremover :)

Vis vedlegg 116476

Vis vedlegg 116477

Vis vedlegg 116478

Mycket sexies, grattis! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Stilig klokke, brekke 89.
Ingen erfaring med akkurat denne, men min Citizen Chrongraf fra 1983 ( bilde litt tilbake i denne tråd) bare går og går uten service, bare den får fersk batteri i 'ny-og-ne'.
Den er blitt brukt som 'daily beater' i mange år og bærer svært preg av det.
S o l i d klokke;)
Urmaker har alltid klagd på tettheten på den ved batteri skift. Trang å få få på 'baklokket' pga. ''vanntetteheten'' klager de.
 
Takk for tilbakemelding. Har hatt den i en måned nå og er storfornøyd, klokka virker bunnsolid! Kom over denne når jeg var på ferie og klarte ikke slippe den, måtte gi slipp på en seiko men så langt har jeg ikke angret..
 
Redigert:
I løpet av ett år gikk denne + 4 s i forhold til GPS-tid - en presisjon på 0,13 ppm.
Det tilsvarer å måle avstanden Oslo - Trondheim med en nøyaktighet på 7 cm, eller 2500,- fra eller til Kjell Inge Røkkes formue - med annet ord: insignifikant.
Grand Seiko sine kvartsmodeller er vel like gode, men uansett imponerende av en liten selvgående dings.
_20190210_125209.JPG
 
Redigert:
Chronomaster er super.
Jeg tittet nokså seriøst på noen modeller fra Japan når jeg bestemte meg for at jeg var sjelløs og ikke forstod meg på urverks indre hjerter. Men jeg endte med en Grand Seiko Quartz som jeg har hatt i litt over tre år. Kjøp i Stortingsgata virket enklere enn fra moderat engelsktalende på motsatt side av jorda. Og jeg angrer ikke. Hverken på HAQ eller GSen min, men...

Hadde den modellen du har vært tilgjengelig når jeg handlet kunne utfallet blitt helt annerledes.
Gratulerer med flott klokke!

Lars Birger
 
Chronomaster er super.
Jeg tittet nokså seriøst på noen modeller fra Japan når jeg bestemte meg for at jeg var sjelløs og ikke forstod meg på urverks indre hjerter. Men jeg endte med en Grand Seiko Quartz som jeg har hatt i litt over tre år. Kjøp i Stortingsgata virket enklere enn fra moderat engelsktalende på motsatt side av jorda. Og jeg angrer ikke. Hverken på HAQ eller GSen min, men...

Hadde den modellen du har vært tilgjengelig når jeg handlet kunne utfallet blitt helt annerledes.
Gratulerer med flott klokke!

Lars Birger
Takk for det.
Vurderte GS òg, men har to fra før, og litt variasjon må man jo ha. Likte særlig skiven på denne - japansk rispapir med en pleksiskive over. Det får det til å se ut som logoen og indeksene svever litt over skiven.
I flatt lys er pleksiskiven usynlig og skiven ser matt ut. I skarpere lys blir det gjenskinn i plastlaget, noe som gir et perlemoraktig skinn.

Stjålet bilde fra: https://deployant.com/review-enter-...n-aq-4020-54y-best-quartz-watch-in-the-world/
the-citizen-chronomaster.jpg