Vis oss din Citizen!

Citizen BM 8081-03E på Vostok lenke og en video fra mannen som fikk meg til å kjøpe denne klokka.

IMG_20210424_105310 (2).jpg


 
Citizen gjør mye riktig for tiden, det skal de ha for.

Har siklet over både de nye urene med 0200 i (Skiven på NC0200-90E som chrbir viser over her er utrolig lekker!), og gleder meg også over at 0100-quartzen fra et par år tilbake nå begynner å bli tilgjengelig for vanlige dødelige. (Det er en AQ6100-56L på Chrono24 for 65' ferdig momset. Hadde jeg ikke fortsatt sittet med et hus mer enn jeg har ambisjoner om, ville jeg veldig, veldig seriøst vurderte å la en Citizen bli min første high-performance quartz, heller enn det 'opplagte' valget, en GS.

Nå er det jo ingen som TRENGER +/- 1s/år, men det er veldig, veldig tøft at de fikk det til. :)
 
Noen som anbefaler plass til å ha en service på disse ?
FRITHJOF E. RASMUSSEN AS (Feras ) opplyser at : "Det er ikke lenger mulig å gjøre service på denne modellen da alle delene er utgått."
Jeg fikk ledetråder til et sted i USA som fortsatt tok service på disse, men de igjen tok ikke imot internationale oppdrag....

Finner du et sted som gjør service, og har slitedeler, del det gjerne.
Jeg har byttet batterier på min noen ganger, men nå brukes batteriene så fort at noe er nok galt.
 
FRITHJOF E. RASMUSSEN AS (Feras ) opplyser at : "Det er ikke lenger mulig å gjøre service på denne modellen da alle delene er utgått."
Jeg fikk ledetråder til et sted i USA som fortsatt tok service på disse, men de igjen tok ikke imot internationale oppdrag....

Finner du et sted som gjør service, og har slitedeler, del det gjerne.
Jeg har byttet batterier på min noen ganger, men nå brukes batteriene så fort at noe er nok galt.
Er det ikke mulig å finne bytteverk på ebukta eller tilsvarende? Ville jo vært rart hvis ikke, all den tid de selger ny utgave.
 
Er det ikke mulig å finne bytteverk på ebukta eller tilsvarende? Ville jo vært rart hvis ikke, all den tid de selger ny utgave.

Er faktisk veldig vanskelig å finne bra deler til disse. Heller ikke likt som de nyere modellene dessverre.

Har kjøpt endel av disse klokkene som dele klokker, så jeg har litt deler, men selve jobben hadde jeg likt at noen med litt kjennskap til klokken hadde gjort.