- Medlem
- 25. nov. 2008
Fikk akkurat høre at Lopez De Heredia Tondonia Blanco 2011 er tilgjengelig via spesialbestilling i dag. PM hvis det er av interesse så kan jeg sende detaljer 
Noen formeninger om hvilke av disse fire som går best til ribbe?
Da er vi enige.Ingen av dem. Hos oss går det i Riesling.
Men hvis du absolutt må ha rødt ville jeg nok valgt Xinomavro.
Hva drikker folk av vin til julematen? Her blir det torsk 23 og urøkt pinnekjøtt på 24. Tenker en Bernhard Huber Malterdinger weisswein til torsken, men usikker på hva som skal slå følge med pinnekjøttet. Har drukket alt fra Champagne til Bordeaux med alder, men beste matchen hittil har vært en Planeta Chardonnay med noen år på baken.
Noen morsomme flasker som skal åpnes om noen dager?
Betyr visst ‘3 black girls’. Uheldig navn sett opp mot norsk likefullt.Stusset litt over navnet på denne
Finnes i magnum ogsåSøkte litt på Vinmonopolets sider etter vin fra Romania, som jeg har lest at gir veldig mye for pengene.
Stusset litt over navnet på denne, men den har fått veldig gode omtaler, så lurer på om jeg skal bestille den fra bestillingsutvalget.
Vis vedlegg 315952
Venter i spenning på lanseringslisten. Leste Botti sine anmeldelser og lite som fristet der mtp prisene...Noen som stiller seg i kø til neste torsdag? Ser botti har sluppet noen smaksnotater, men prisene er dessverre ytterligere noen knepp opp sammenlignet med tidligere.
Tips kan gjerne deles!
Er det prisoppgang på viner som alt er i sortiment til Vinmonopolet og. Eller er slikt ofte stabilt?
Ja enig! Det mest positive er at det synes å være en meget god årgang for de hvite, som jeg personlig setter over de røde.Venter i spenning på lanseringslisten. Leste Botti sine anmeldelser og lite som fristet der mtp prisene...