Vintage tråd!

Jaeger-LeCoultre som muligens lagde den første wrist alarm i 1958

Wrist alarmer har nok blitt laget lenge før dette. Verdens tidligste armbåndsur med vekkefunksjon var i følge Kahlert/Muhe/Brunner Eterna med lansering i 1914, patentert i 1908.

cb3a632d.jpg

Den var flott, Espenbki!

Kanskje du kan ta den med til Valdres neste gang du er på hytta så kan vi ta en mini-GTG med gammelt ræl :D

Det skal jeg gjøre, men frekventerer ikke fjellet så ofte på sommeren, så det blir nok ikke før til høsten.

hm. Kanskje det. Skal tenke på saken. Klokken ble jo overhalt og restaurert i fjor våres, og jeg har hatt den på hånden kun for test i to minutter... Er jo for galt, men jeg har en underliggende tanke om å kjøpe en Maserati Mistral på et tidspunkt, og jeg har en formening at dette uret er den perfektefølgesvennen til det...

Da var det kjøpt

Den var JCL var lekker! Har sansen for Bulova sine, De kom 1953 - Lekker dress- klokke og
morsomt med alarm- funksjonen :D

for en utsikt på videoen!
[video=youtube;1z2D8feSzXU]http://www.youtube.com/watch?v=1z2D8feSzXU[/video]

Her kan man skremme vettet av folk på trikken med samt muligens vekkes av alarm- funksjonen.
Da er det bare å vente på pakke :D

Må innrømme at jeg ikke har vært noen stor Vintage fan, er vel mer av typen som liker det nyeste som er kommet på markedet. Frem til nå...blitt frelst etter ha sett så mange eldre rå klokker som det oser historie av.

Selv har jeg nettopp kjøpt meg en Tag Aquaracer, og en Seiko Coutura, så det har gått mye penger for en stakkars student. Men klokkegalskapen er jaggu lett å bli avhengig av. Etter nok en runde på nettet og mye saftige bilder fant jeg en Omega Seamaster 1959, med Rosè gull 18k. Her er linken til auksjonen på Ebay, vennligst ikke by er dere snille :p Hva tenker dere er bra pris for en slik? Helt gira på den her nå, og har ledende budet enn så lenge :D :D Finnes jo ikke noe råere enn Rosègull i mine øyne.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150621103716&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Gratulerer så mye Panerai, nydeligt ur det der.

Jeg bare får bidra litt her jeg også...........

En ikke så altfor vanlig Hamilton fra berømmelige syttitallet gitt. Er relativt stor for alderen så det kan man digge. En ganske vakker skive som ikke bildene helt klarer å vise, dag/dato og tid

P6230989.jpg

P6230985.jpg

P6230984.jpg

P6230983.jpg