Venteliste

Åja. Elitepreget. Det har jeg ikke noen formening om. Kjenner mest vanlige folk. Får koke meg opp en ny kanne på hjemmekontoret her..
 
Eller jo, jeg har en formening. På de GTG’s som har vært i Bergen opp gjennom årene, kan jeg ikke huske å ha møtt en eneste «snobb». Veldig stor variasjon i alder og klokkesamlinger. Masse studenter også. Men alle har vært trivelige og jeg har ikke observert at noen har vært nedlatende i forhold til andre. Jordnære og trivelige alle sammen. Inkludert deg @Preacher .
 
Interessant. Tidssonen er vel et sted ment for at alle mulige figurer og folk skal kunne samles rundt klokker. Uavhengig av utdannelse, inntekt, formue, andre interesser osv... Det er det vel ingen som er uenige i at det er heller. Fungerer utmerket mener nå jeg. Morsomt, lærerikt og fint tilskudd til hverdagen. Gjelder vel både aktive og mindre aktive medlemmer.

Sånn generelt er det vel en uting i å henge seg for mye opp i folks prioriteringer og valg her i livet. Noen har vektlagt karriere, utdanning, inntekt, hytter, hus, bil, jakt, vin, mat og alt annet som kan gi glede og tilfredshet. Dette er vel faktorer vi egentlig prøver å unngå/ se bort i fra på et forholdsvis anonymt forum.

Hele livet vil man se folk som har mer av noe man selv ønsker seg mer av. Det får man ikke gjort noe med. Her må man enten være fornøyd med det man har, prioritere annerledes, prøve å oppnå ønskede mål, eller holde kjeft. Folk er i forskjellige faser i livet, og det påvirker ofte økonomien og interessene. Noen har hatt flaks, noen har tatt noen gode beslutninger, noen er bitre og vanskelige, men de aller fleste er vanlige folk med forskjellige prioriteringer.

La folk bidra med bilder, innspill og kommenterer. Se bort i fra det du ikke har interesse av eller ikke liker så er mye gjort. For eksempel dette innlegget som egentlig burde vært unødvendig og poste, men det er vel kanskje greit med en påminnelse til oss alle.
 
Det rinner meg i hu en morsomhet som jeg dessverre har glemt opphavet til, men uansett, here goes -

"I don't like country & western music myself, but I do not wish to denigrate people who do. Oh, and if you do happen to like country & western - 'denigrate' means 'put down'."

I'll lead myself out, som det heter.
 
En personlig observasjon, er at det ofte er de med høyest utdanning som lager minst vesen ut av det. Jeg har en kollega med 2 doktorgrader i anvendt matematikk, men han vil knapt vedkjenne seg noen utdanning i det hele tatt. Det kom frem i en bisetning etter å ha delt kontor 3-4 år.
 
Så så så folkens. La oss ikke bli frista til å bli bitre nå. Er tross alt fredag, og kjelleren er full av vin.
1611325583022.png
 
Nå har jo du vært et verdsatt medlem her lenge, men det er jo lov å ta en pause dersom du mener dette er tilfelle?
Det er planen, må bare rydde litt etter meg før jeg logger av.
Eller jo, jeg har en formening. På de GTG’s som har vært i Bergen opp gjennom årene, kan jeg ikke huske å ha møtt en eneste «snobb». Veldig stor variasjon i alder og klokkesamlinger. Masse studenter også. Men alle har vært trivelige og jeg har ikke observert at noen har vært nedlatende i forhold til andre. Jordnære og trivelige alle sammen. Inkludert deg @Preacher .
Takk, det samme!
Jeg er ikke uenig, og det er to vidt forskjellige ting å møte noen ved en GTG kontra gjennom en skjerm og over et tastatur.
Det jeg ikke liker, er at det som tilsynelatende er fokus hos de aller aller fleste, er verdiøkning og den slags. Det er færre og færre som ser gleden i et enkelt og billig ur, i hvert fall utad. Det er for mye påfugl for min smak rett og slett.

Jeg tror @Preacher drar oss litt i beinet her folkens :)
Ja, litt. Viktig å ikke gå for stille i dørene vettu.

Og nei @kvasbo - det er ingenting i veien med å ha hverken det ene eller det andre. Det er bare i kombinasjon med en nedlatende holdning det inngir til nevemagnetisme.
 
Hva rydding angår - på generelt grunnlag må jo enhver få gjøre som han vil, men jeg synes det er veldig dumt om innlegg slettes og lager hull i historikken.

På litt mindre generelt grunnlag - spesielt når innleggene i det store og hele er så informative og underholdende som dine pleier å være...
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og Jon Henrik
Wow! Hvis dette er fra casa @Edzilla så tar jeg av meg hatten... Jeg kunne forresten aldri hatt vinsamling. Da tror jeg veien fra samler til "alkis" hadde vært kort :unsure::LOL:

Nei, nei. Ikke fra min Casa de ZILLA. Prøver bare å dra opp stemningen her inne. Livet er for kort til at vi skal surmule her inne. Livet er urettferdig. Slik vil det alltid være. Skal ikke dele min misnøye ei heller status for hvor vanskelig det er for tiden.
 
Redigert:
Sorry mate. Du er en kjekk kar, men dette er skivebom.

Hvordan du har klart å komme frem til den konklusjonen ut fra noe som har blitt postet på TS er for meg uforståelig.
Og du generaliserer i tillegg mot en slik holdning med "de aller aller fleste".

Tvert i mot får poster med Seiko etc minst like mye likes, cred og engasjement som PP.
Jeg ser nå jeg selv poster Dagens Klokke så får mine G-Shocker på arbeid minst like mye liks som en Rolex foran peisen.
Enig med deg @West. Jeg har også opplevd at både G-Shock og Seikobildene mine får vel så mange likes og gode tilbakemeldinger som Sub og GMT. I mange tilfeller flere.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Ja - så var det disse ventelistene, da... Dumme greier...Husker tilbake til 2012 da man kunne spasere inn på Bjerke og kjøpe en Sub...

...Sånn - da var vi tilbake på topic....;)
Må ikke tilbake til 2012 for det. Mener at det stod en 5167 i utstillingsvinduet hos Bjerke i 2017 jeg :unsure::eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: johage