Venteliste

politrew

Støttemedlem
Medlem
22. mars 2013
Innlegg
556
Sted
Norge
Noen som har formening om hvor mange tusen en må bruke for å bli vurdert for å kjøpe ettertraktede Rolex eller aller helst Patek hos Bjerke? Selvfølge at man er genuint interessert i klokkemerkene, ikke er en flipper etc.
 
Inntrykket mitt er at du må bygge opp et kundeforhold over tid og ikke drive målrettet kampanje for å kjøpe "riktig".
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Så det du sier er at man må kjøpe annet enn SS-Rolex for å komme i det gode selskap? Det har vel ikke vært noen hemmelighet. Det sier seg jo nesten selv at man må legge igjen litt penger i andre modeller og merker enn det hele verden vil ha for å bli prioritert for de mest ettertraktede modellene. Også tror jeg som @kvasbo sier - at de ser på hele kundeforholdet over tid i sin helhet. Både med tanke på bruk av serviceapparat og kjøp.
 
Inntrykket mitt er at du må bygge opp et kundeforhold over tid og ikke drive målrettet kampanje for å kjøpe "riktig".
Ja, jeg har tenkt det samme. Har kjøpt et par klokker fra Bjerke og har inne bestilling på en i helgull. Håper det kan gjøre sitt til at døren for andre populære klokker åpnes på gløtt. Ikke mulig for meg å droppe innom butikken når jeg bor langt unna. Har lenge hatt lyst på et par klokker fra Patek, men er vel ikke mange klokkene Bjerke får inn i året? Noen her som har fått handlet Patek og kan dele erfaringer?
 
Gråmarkedet, mann. Har du penger og ikke lyst til å være personlig assistent til en eller annen butikkperson for privilegiet over å få havne på en liste som gjør at du med tiden kan få tak i en future på en SS-Rolex/Patek, bør du handle utenfor Norge, landet som distributørene driter i.

Forøvrig, når det kommer til rolex er merket så poppis blant søppelmenn, drosjesjåfører og realityprofiler at det burde ligge genuin klokkeinteresse i bunnen for et kjøp, ikke en oppfattelse om "prestisje". Rolex har på mange måter blitt det canada goose jakka var i 2007.
 
Redigert:
Canada Goose jakkene er like gode og varme i 2021 @Lilac. Hvorfor så passiv-agressiv? Høres nesten ut som du ikke får stå på venteliste ;)
 
Canada Goose jakkene er like gode og varme i 2021 @Lilac. Hvorfor så passiv-agressiv? Høres nesten ut som du ikke får stå på venteliste ;)

Jakkene er varme, men omtrent like stilige som å gå med et "spark meg" skilt i tyool 2021. Jeg er bare sur fordi butikkene "mine" mister både Rolex, Omega og fandens oldemor, og man sitter igjen med et knippe butikker man har null forhold til. Men som med nevnte jakker er det grenser for hvor lenge hype driver etterspørsel.

Bra du fikk ventelisteplass dog. Håper det ikke dukker opp noe nytt og stilig i år som du har mer lyst på med ny venteliste.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Gråmarkedet, mann. Har du penger og ikke lyst til å være personlig assistent til en eller annen butikkperson for privilegiet over å få havne på en liste som gjør at du med tiden kan få tak i en future på en SS-Rolex/Patek, bør du handle utenfor Norge, landet som distributørene driter i.

Forøvrig, når det kommer til rolex er merket så poppis blant søppelmenn, drosjesjåfører og realityprofiler at det burde ligge genuin klokkeinteresse i bunnen for et kjøp, ikke en oppfattelse om "prestisje". Rolex har på mange måter blitt det canada goose jakka var i 2007.

Hva er dette for noe elitist skitprat? Kan ikke noen som faktisk gjør en vesentlig viktigere jobb enn mange i "finanseliten" få lov til å bry seg om klokker? Hadde vært moro og sett hva som hadde hendt om alle renovasjonsarbeidere slutta på dagen... Vi holder oss for gode for slikt, gjør vi ikke?
(Annet enn for influensere da, føkk de :LOL: )
 
Hva er dette for noe elitist skitprat? Kan ikke noen som faktisk gjør en vesentlig viktigere jobb enn mange i "finanseliten" få lov til å bry seg om klokker? Hadde vært moro og sett hva som hadde hendt om alle renovasjonsarbeidere slutta på dagen... Vi holder oss for gode for slikt, gjør vi ikke?
(Annet enn for influensere da, føkk de :LOL: )

Jeg mener å skrive at langt nær de fleste kjøper fancy klokker fordi naboen har fancy klokke, og at man ikke plutselig bytter sosialt lag om man eier en Rolex. Hype, mao.
 
Jeg mener å skrive at langt nær de fleste kjøper fancy klokker fordi naboen har fancy klokke, og at man ikke plutselig bytter sosialt lag om man eier en Rolex. Hype, mao.
Kan ikke si at alt Rolexhysteriet er hype ass. Prøv å gå med denne en dag :) Magisk følelse i min bok

130C0FBC-8C6C-40A9-902F-B7885077C61D.jpeg
 
Både Rolex og Canada Goose fungerer, begge kjøpt uten å måtte stå på venteliste....

Har hatt både Rolex og nevnte jakkemerke lenge før begge deler ble «allemannseie», og ser ikke noen grunn til å slutte å bruke et merke av den grunn. Hyggelig at andre også setter pris på god kvalitet :p

3B7B8690-2301-48A6-86A5-6211A1E55DB2.jpeg
 
Jeg ville nok sett utover landegrensene om det er Patek du ser etter. Ikke nødvendigvis billig men det er det heller ikke å bruke masse penger bare for å få lov til å komme i posisjon til den du ønsker. Det er over 3000 Nautilus og Aquanaut bare på Chrono24.

Jeg personlig har ikke noe behov for å dyrke et forhold med norsk AD. Verden er stor. Men der har en selvfølgelig ulike preferanser.

Lykke til. Håper du får den du ønsker deg uten å måtte bruke masse penger på 2 og 3 valg først