Urmaker Bjerke

My appreciation. Patients is a Virtue.

SV: Patek Philippe service 19000101
Hei igjen Sunshine,

På grunn av dagens situasjon har flere fabrikk valgt å stenge midlertidig eller nedbemanne over en periode.

Det er dessverre da fare for at uret ditt ikke vil bli klart som estimert.

Jeg har ikke fått noen nye estimerte leveringstider, det hele kommer nok litt an på hvordan dagens situasjon utarter.
Jeg beklager så mye!

Oppdaterer deg så snart der er noe nytt.
Ønsker deg en fin uke, tross omstendighetene

Skulle det være noe i mellomtiden er det bare å ta kontakt med meg på denne e-postadressen.

Vi har vært innom Urmaker Bjerke i Karl Johans gate noen ganger i det siste. Jeg vil gjerne takke de personalet i butikken for den gode servicen de gir til oss som kunde.

Jeg er positivt overrasket etter å ha mailet med dem, og står nå på venteliste for min første Rolex. Det er en innstegsmodell kan man si, men det var veldig positivt å bli møtt så vennlig og hjelpsomt. Etter å ha hørt noe negativ omtale. Dersom resten av handleopplevelsen står i stil til vennligheten til de som sitter og svarer på reservasjonsforespørsler, må jeg si jeg gleder meg til å dra ned å hente Air King klokka mi, når den kommer om noen måneder.

Hvor raskt svarer bjerke på deres e-poster?
Jeg opplever det litt varierende, men som regel raskt innen en dag eller to. :)
Tipper det er litt flere tilfeldige faktorer som spiller inn. Hvilken butikk man har sendt til (evt. nettbutikk), når man sender (også ift. spesielle lanseringer osv), og hvem som tar i mot og hva det gjelder. Det har hendt en sjelden gang at jeg aldri har fått svar, så jeg vil si at om man ikke har fått svar ila en uke så ville jeg purret/ringt.

• Liker
Reaksjoner: sunshine
E91D8DA3-2282-4275-8354-9E3E8F113C84.jpeg
870A17C0-F2BF-4A78-9501-67B2FF51F8A3.jpeg

Har kvitteringen liggende, men hugser ikkje her og nå.
Var ved Urmaker Bjerke, de hadde nylig åpnet butikk i Ålesund.
Den er dessverre ikkje der lengre.
Er det noen som husker når Bjerke stengte butikken i Ålesund? Jeg mener å huske at den i hvert fall fortsatt var åpen våren 2003.

Er det noen som husker når Bjerke stengte butikken i Ålesund? Jeg mener å huske at den i hvert fall fortsatt var åpen våren 2003.

-Hm, jeg aner ikke svaret, jeg må innrømme at jeg ikke visste at det hadde vært en Bjerke-filial i Ålesund, engang.

Var det de som lå et eller annet sted i Keiser Wilhelms gate (ikke Nelvik da de var i Idun-gården, altså - muligens oppover mot der Storsenteret er i dag?)

Har en vag erindring av å ha stått i et vindu der og kikket på Rolexer mens jeg var ute og gikk tur med bestefarsan, men dette må være mange og tredve år siden.

-Hm, jeg aner ikke svaret, jeg må innrømme at jeg ikke visste at det hadde vært en Bjerke-filial i Ålesund, engang.

Var det de som lå et eller annet sted i Keiser Wilhelms gate (ikke Nelvik da de var i Idun-gården, altså - muligens oppover mot der Storsenteret er i dag?)

Har en vag erindring av å ha stått i et vindu der og kikket på Rolexer mens jeg var ute og gikk tur med Dbestefarsan, men dette må være mange og tredve år siden.
Bjerke i Ålesund...??!! Jøss.o_O
DET må være lenge siden... ingenting igjen i den byen. Død. Sistemann kan slukke lyset.

Har en vag erindring av å ha stått i et vindu der og kikket på Rolexer mens jeg var ute og gikk tur med bestefarsan, men dette må være mange og tredve år siden.
De overtok etter Olgard Sivertzen i Kongens gate 10 på slutten av 90-tallet. Sivertzen var Rolex-forhandler, og det ble videreført av Bjerke. Jeg lurer på om Sivertzen holdt til i Sorenskriver Bulls gate før det.

• Liker
Reaksjoner: OddE
De overtok etter Olgard Sivertzen i Kongens gate 10 på slutten av 90-tallet. Sivertzen var Rolex-forhandler, og det ble videreført av Bjerke. Jeg lurer på om Sivertzen holdt til i Sorenskriver Bulls gate før det.

-Oi, ble Olgard Sivertzen Bjerke-filial? Det var han som besørget mine første briller i sin tid, og noen år senere - 2006-2009 eller så - bodde jeg like over gaten, i nummer 8. (Med inngang fra Lihauggata)

Da jeg hadde økonomi til det - også kjent som 'ferdig med å studere' ble det feiret med en tur innom Nelvik etter en Planet Ocean; jeg hadde gått i månedsvis og siklet på en Electric Blue Seamaster, men da jeg kom for å handle kunne Birgit sørgmodig fortelle at den hadde blitt solgt et par dager i forveien - "men SE på den Planet Oceanen, da. Den kler deg."

Tok ikke mange sekunder før jeg var enig med henne.

Edit: En liten brain fart. Optikeren var jo Danckert Schlyder et hakk lenger borti Kongens gate. D'oh.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og chrbir