Urmaker Bjerke

Nei, det vet jeg ikke helt.
Kanskje jeg vekker skeptisisme.
Alt jeg kan si er at den dagen, rett før jeg gikk i Bjerke butikken, var jeg i Karl Johans gate og krysset Espen Lie og vi var faktisk kledd på en ganske lignende måte. Kanskje det var det:unsure::ROFLMAO:
Jeg hadde støvler (Mounted Crewman) jeans og M65 jakke.
Og jeg stinket hverken bålrøyk eller gammel pils ;)
Syns du så råtøff ut jeg @Hammerfjord ;)

657016E4-B9B5-4356-A7CA-C8F5F3150EBC.jpeg
 
Hehe. Jeg har kjøpt 3 stk OEM Omega reimer der à 3000-4000. Utover det så har jeg kjøpt mye brukte klokker og har tapt mine kroner på denne hobbyen. Det som er gøy er at Bjerke sine favorittkunder kan kjøpe nye Rolexer og legge på finn med brukernavn "finn bruker" til 100% avkastning. Gøy!

Tror heldigvis ikke man forblir «favorittkunde» hos Bjerke når man selger rett etter kjøp.. Men skjønner selvsagt at det kan oppleves slik når nesten nye klokker legges ut for salg. Ettersom Bjerke får langt flere enn de andre, vil de også fort utgjøre en større andel av de som selges på bruktmarkedet.

Jeg venter selv på ur fra annen forhandler i Norge som jeg kan skyte en hvit pil etter - ja, jeg kom på ventelisten som var estimert til 1år, men etter 3 år har det fortsatt ikke blitt noen levering.. Da synes jeg det er bedre å få nei av Bjerke - alternativt ja (og med et korrekt tidsestimat) enn å vente i det uendelige et annet sted Jeg liker forutberegneligheten - og så kan man heller være misfornøyd med å ikke komme på den listen man ønsker.

Bare å bestille et annet eller kjøpe brukt ☺
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Andreasvikan
For vanlige dødelige er det ikke anledning til å få informasjon om utløpte annonser på finn, med mindre det er tvistesak etc. Det må i de tilfeller rettes en forespørsel til finn.no. Tar det for gitt at finn.no følger gdpr, hvilket de bekrefet i annonsereglene. Anonym kontaktinfo på aktive annonser på finn vil ikke videreformidles. Med mindre en står frem med navn, tlfnr, epost i annonsen skal det ikke være mulig å identifisere selger. Regner med de aller fleste utelater navn og nr i annonser på varer av noe verdi. Synes det er interessant og snodig hvordan enkelte kan få god oversikt.
 
Det som er gøy er at Bjerke sine favorittkunder kan kjøpe nye Rolexer og legge på finn med brukernavn "finn bruker" til 100% avkastning. Gøy!
Tror man skal svi av ganske mye penger for å bli favorittkunden til Bjerke. Har akseptert at jeg ikke blir favoritt med det første; at jeg ikke kommer opp i sjusifret beløp ila de neste årene; at jeg ikke kommer først i køen på en Submariner, eller rettere sagt på listen overhodet. Likevel må jeg si meg fornøyd med behandlingen jeg får. Synes den er upåklagelig. Blir alltid tatt godt i mot når jeg besøker butikken(e) i Oslo.

Samtidig må det være rom for å gjøre et og annet bomkjøp uten å bli svartelistet. Jeg har selv gjort et impulsivt bomkjøp hos Bjerke og solgt etter kort tid. Føler at det er litt annerledes enn de som gjør det systematisk for å tjene penger. Dessverre tror jeg det i hovedsak er naive bomkjøpere som er lettest å fange opp; lider mest under Bjerke sin politikk. De mer «profesjonelle» fordekte selgerne klarer sannsynligvis å slippe unna.
 
Folk skryter jo i vildens sky om at URET ER BJERKEKJØPT DEN xx.xx.20xx, spesielt på litt særere klokker som en Panerai er det da ikke veldig vanskelig for Bjerke å finne ut hvem som annonserer.
Jeg er egentlig godt fornøyd med at de prøver å prioritere andre folk enn serieflippere, noe du selv har hintet om at du er ved en tidligere anledning her inne.
 
Folk skryter jo i vildens sky om at URET ER BJERKEKJØPT DEN xx.xx.20xx, spesielt på litt særere klokker som en Panerai er det da ikke veldig vanskelig for Bjerke å finne ut hvem som annonserer.
Jeg er egentlig godt fornøyd med at de prøver å prioritere andre folk enn serieflippere, noe du selv har hintet om at du er ved en tidligere anledning her inne.
Har hatt en del klokker ja, men 9/10 tilfeller tapt penger på det. Er det feil…?
 
Har hatt en del klokker ja, men 9/10 tilfeller tapt penger på det. Er det feil…?

Du er bare en satans dårlig invistor... ;)
Men jeg må si at jeg er enda verre.
Siste gang jeg prøvde en Sub "Hulk", lå den i butikken for 47K eller noe sånn.
Det ble sånn at jeg følte ingenting der og da og tenkte på at det ikke var verdt pengene.
Da tok jeg luksus ferie i Finland i stedet... Det var gøy også.
Nå kunne jeg selge den for 250K + porto:mrgreen:
Etter litt bruksmerker selvfølgelig
jump.gif
 
Du er bare en satans dårlig invistor... ;)
Men jeg må si at jeg er enda verre.
Siste gang jeg prøvde en Sub "Hulk", lå den i butikken for 47K eller noe sånn.
Det ble sånn at jeg følte ingenting der og da og tenkte på at det ikke var verdt pengene.
Da tok jeg luksus ferie i Finland i stedet... Det var gøy også.
Nå kunne jeg selge den for 250K + porto:mrgreen:
Etter litt bruksmerker selvfølgelig
Vis vedlegg 247625
Ja huff, uansett hva man gjør blir det bare gærnt hos enkelte:ROFLMAO: Solgte 214270 til 47k i 2018, hulk 99 i 2019, sub 114060 2019 54…. #invistor
 
Har hatt en del klokker ja, men 9/10 tilfeller tapt penger på det. Er det feil…?

Feil? Nei... kanskje ikke..

Men(!) det betyr at du ikke er den typen kunde som Bjerke ønsker å prioritere på en liste hvor de har ørten-børten andre som ønsker samme ur..

Sjansene dine hadde nok vært bedre dersom du var han som fikk en tag heuer fra dem i konfirmasjonsgave for 14 år siden - har brukt den hver dag siden - og nå ønsker å «oppgradere».. Ikke han som ikke klarte vente/kjøpte/solgte/angrer/vil kjøpe igjen (... og med stor sannsynlighet kommer til å selge om en måned eller to etter kjøp)

Her tror jeg for øvrig de godt kunne spart seg den lange forklaringen for hvorfor du ikke ble prioritert og heller gitt et «standard-svar».

For øvrig har jeg lagt igjen drøye 500k hos dem siste 11/2 året uten å selge noe, men er langt fra sikkert at jeg hadde fått lov å stå på liste for en BB58..
 
Folk skryter jo i vildens sky om at URET ER BJERKEKJØPT DEN xx.xx.20xx, spesielt på litt særere klokker som en Panerai er det da ikke veldig vanskelig for Bjerke å finne ut hvem som annonserer.
Jeg er egentlig godt fornøyd med at de prøver å prioritere andre folk enn serieflippere, noe du selv har hintet om at du er ved en tidligere anledning her inne.
I mitt eie siden 2017 #flipper @waterbottom
838790BC-7ADC-465A-B6ED-214E971E89C7.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: BatSoup
Noen folk er mer impulsive enn andre angående klokkekjøpene sine, sånn er det bare.
Heldigvis er vi ikke alle sammen skapt på samme måte.
Og faktisk klokke-varemerkene og -butikkene lever ofte og godt på disse "impulskjøp drevet" kunder.
På tide å erkjenne det og å slutte å spytte i suppen sin mellom to spiseskjeer.
Bjerke vet fullstendig at sine beste kunder skal aldri samle ALLE Patek Philippe og Rolex klokkene som kommer på Norges markedet.
Men Bjerke fortsetter å ringe DE først og å selge til DE først.
Og selvfølgelig støvsuger disse folk hele markedet.... Fordi de kan.
Her snakker vi ikke om +tusen "høye" kunder som skal over årene alle sammen og hver mann samle +30 Patek og +30 Rolex i boksene sine for å unngå til å bli stemplet som "flipper".
Ja, disse folk skal selge de videre: på en synlig eller usynlig måte.
Derfor tenker jeg at denne "eksklusivitets" politikken er ikke helt logikk med seg selv og derfor støtter jeg den ikke.

At en del tilgjengelige varer blir bare reservert til "eliten" skal ikke hjelpe samfunnene til å komme sammen (bare en tanke der...) og når det svarte markedet skal selge en enkelt Sub for 250K, må kanskje mange av disse heldige mennesker ansette livvakter for å hente klokkene sine.
Er det allerede mange som spaserer seg ute fra Bjerke med en stor og synlig grønn Rolex pose i disse utspekulerte tider?
Det tror jeg ikke...
 
  • Liker
Reaksjoner: Vasbotten
@Andreasvikan Gratulerer, jeg har klokke i boksen fra 2007. Nå husker jeg ikke helt ordrett, men du sa vel noe sånn som at det der er den eneste klokken du ikke kommer til å flippe ;)
Jeg prøver ikke på noen måte å påstå at du er djevelen selv, størte invistortullingen som vandrer på denne jord, langt der ifra. Jeg mener likevel at du har vist tendenser som gjør at jeg ønsker andre folk prioritert over deg, men deg igjen foran tullingene som har lagt ut Rolexen til dobbel pris på finn før de har kommet seg gjennom slusen hos Bjerke...
 
Noen folk er mer impulsive enn andre angående klokkekjøpene sine, sånn er det bare.
Heldigvis er vi ikke alle sammen skapt på samme måte.
Og faktisk klokke-varemerkene og -butikkene lever ofte og godt på disse "impulskjøp drevet" kunder.
På tide å erkjenne det og å slutte å spytte i suppen sin mellom to spiseskjeer.
Bjerke vet fullstendig at sine beste kunder skal aldri samle ALLE Patek Philippe og Rolex klokkene som kommer på Norges markedet.
Men Bjerke fortsetter å ringe DE først og å selge til DE først.
Og selvfølgelig støvsuger disse folk hele markedet.... Fordi de kan.
Her snakker vi ikke om +tusen "høye" kunder som skal over årene alle sammen og hver mann samle +30 Patek og +30 Rolex i boksene sine for å unngå til å bli stemplet som "flipper".
Ja, disse folk skal selge de videre: på en synlig eller usynlig måte.
Derfor tenker jeg at denne "eksklusivitets" politikken er ikke helt logikk med seg selv og derfor støtter jeg den ikke.

At en del tilgjengelige varer blir bare reservert til "eliten" skal ikke hjelpe samfunnene til å komme sammen (bare en tanke der...) og når det svarte markedet skal selge en enkelt Sub for 250K, må kanskje mange av disse heldige mennesker ansette livvakter for å hente klokkene sine.
Er det allerede mange som spaserer seg ute fra Bjerke med en stor og synlig grønn Rolex pose i disse utspekulerte tider?
Det tror jeg ikke...
Som om jeg skulle sagt det selv. Fantastisk skrevet!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
@Andreasvikan Gratulerer, jeg har klokke i boksen fra 2007. Nå husker jeg ikke helt ordrett, men du sa vel noe sånn som at det der er den eneste klokken du ikke kommer til å flippe ;)
Jeg prøver ikke på noen måte å påstå at du er djevelen selv, størte invistortullingen som vandrer på denne jord, langt der ifra. Jeg mener likevel at du har vist tendenser som gjør at jeg ønsker andre folk prioritert over deg, men deg igjen foran tullingene som har lagt ut Rolexen til dobbel pris på finn før de har kommet seg gjennom slusen hos Bjerke...
@waterbottom Denne skal ikke selges nei. Fint - da er vi på samme bølgelenge og jeg er forøvrig helt enig med deg. God helg!