Urmaker Bjerke

Denne var ny. Her blir man straffet for å tape 12.000 på å videreselge en klokke? Jeg bor nordpå og hadde ikke anledning til å prøve uret før kjøp, tok derfor sjangsen på å kjøpe det usett. Havnet da på finn etter ca 1 mnd og tapte da en god slant penger. Jeg hadde skjønt saken om det hadde vært en ny Rolex jeg fikk kjøpe fra dem og doblet pengene, men i dette tilfellet henger ikke dette på greip. Tudoren dem sikter til var jeg så ærlig å sa fra meg plassen pga jeg fikk kjøpt en brukt heller. Det blir herved brukt Cartier og ingen fremtidig kjøp hos Bjerke.
2692B749-3341-40FC-BAE4-1FEA88121C57.jpeg
 
Redigert:
Tror jeg ville sendt en e-post i retur og forklart akkurat det tapet på Panerai-en.. Så kanskje de får justert den misoppfatningen i allefall..
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix og Rød
@Andreasvikan ; Hvilken klokke var det du ønsket å kjøpe nå?
Dersom det er en annen Tudor, f.eks. blå versjon av BB58 og sånn sett samme som du opplyste å ha kjøpt, så henger det i alle fall delvis sammen.
Antar det ikke er forespørsel om kjøp av Cartier..?
 
@Andreasvikan ; Hvilken klokke var det du ønsket å kjøpe nå?
Dersom det er en annen Tudor, f.eks. blå versjon av BB58 og sånn sett samme som du opplyste å ha kjøpt, så henger det i alle fall delvis sammen.
Antar det ikke er forespørsel om kjøp av Cartier..?
En BB58 sort finish som jeg angret veldig på at jeg solgte og kanskje er sjangsen større for at den ble beholdt om det var jeg selv som kjøpte den direkte fra dem. Cartier hadde jeg planer om til høsten.
Poenget her er at dette føles som en heksejakt fra Bjerke sin side.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Skjønner!

Mao. er tilbakemeldingen egentlig at din kjøpshistorikk ikke er tilstrekkelig ettersom du kun har ett kjøp bak deg. Siden den ble solgt kjapt og de er av den oppfatning at du har (eller har hatt samme modell før), så velger de dessverre ikke å gi deg listeplass på denne.

Mitt råd;
Kjøp Cartier og forsøk på nytt ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreasvikan
Denne var ny. Her blir man straffet for å tape 12.000 på å videreselge en klokke? Jeg bor nordpå og hadde ikke anledning til å prøve uret før kjøp, tok derfor sjangsen på å kjøpe det usett. Havnet da på finn etter ca 1 mnd og tapte da en god slant penger. Jeg hadde skjønt saken om det hadde vært en ny Rolex jeg fikk kjøpe fra dem og doblet pengene, men i dette tilfellet henger ikke dette på greip. Tudoren dem sikter til var jeg så ærlig å sa fra meg plassen pga jeg fikk kjøpt en brukt heller. Det blir herved brukt Cartier og ingen fremtidig kjøp hos Bjerke.
Vis vedlegg 247552

Ja, hvis de har vært på Finn og så på din Panerai, så de også på at du tapte penger tenker jeg.
Snakk om å tilpasse fakta til sitt eget behov.
Har Bjerke folk tatt kurs med Klaus Schwab? Han er i Sveits han også...
 
  • Liker
Reaksjoner: Edward
Skjønner!

Mao. er tilbakemeldingen egentlig at din kjøpshistorikk ikke er tilstrekkelig ettersom du kun har ett kjøp bak deg. Siden den ble solgt kjapt og de er av den oppfatning at du har (eller har hatt samme modell før), så velger de dessverre ikke å gi deg listeplass på denne.

Mitt råd;
Kjøp Cartier og forsøk på nytt ;)
Hehe. Jeg har kjøpt 3 stk OEM Omega reimer der à 3000-4000. Utover det så har jeg kjøpt mye brukte klokker og har tapt mine kroner på denne hobbyen. Det som er gøy er at Bjerke sine favorittkunder kan kjøpe nye Rolexer og legge på finn med brukernavn "finn bruker" til 100% avkastning. Gøy!
 
AndreasVikan; Dette skjønner jeg mindre av, er du ikke ønsket som kunde fordi du har solgt en Panerai?? Trodde det var selvstendige Rolexinvistorer de ville til livs. Hadde kundeforholdet vært reddet om Paneraien ble lagt ut på Bjerkes brukt og vintage 15min etter kjøp?
 
AndreasVikan; Dette skjønner jeg mindre av, er du ikke ønsket som kunde fordi du har solgt en Panerai?? Trodde det var selvstendige Rolexinvistorer de ville til livs. Hadde kundeforholdet vært reddet om Paneraien ble lagt ut på Bjerkes brukt og vintage 15min etter kjøp?
Kan se slik ut ja…
 
@Andreasvikan - du kan jo spørre om Bjerke har ditt samtykke til å behandle dine personopplysninger på denne måten...

Skjønner at Bjerke til en viss grad har behov for å sile sine kunder, men jeg liker ikke denne form for «overvåkning» - og i hvert fall ikke når det blir skivebom som i ditt tilfelle!
 
@Andreasvikan - du kan jo spørre om Bjerke har ditt samtykke til å behandle dine personopplysninger på denne måten...

Skjønner at Bjerke til en viss grad har behov for å sile sine kunder, men jeg liker ikke denne form for «overvåkning» - og i hvert fall ikke når det blir skivebom som i ditt tilfelle!
Syns dette var skivebom av Bjerke og ønsket å dele dette med dere andre for å høre deres synspunkt. Vel vel - det er vel ingen krise for dem om jeg ikke kommer til å handle der mer.
 
er det mulig for hvem som helst å søke på finn etter epostadresser? for iaf null treff på søk etter navn i aktive annonser.
Er Bjerke en form for superbruker eller har tilgang til info ?
 
Sier meg enig i at den e-posten fra Bjerke ikke henger på greip. Straffet for å selge en Panerai med tap og for å si fra seg ventelisteplass på en Tudor? Makan..

Men hva har dere på dere som gjør at dere blir uglesett på Bjerke? Jeg har selv dratt innom et par ganger med slitte jeans, godt brukte og sannsynligvis småskitne skatesko og brettet under armen, og har bare opplevd hyggelige ansatte som oppfordrer meg til å si ifra dersom jeg trenger hjelp eller ønsker å prøve noe.
 
Sier meg enig i at den e-posten fra Bjerke ikke henger på greip. Straffet for å selge en Panerai med tap og for å si fra seg ventelisteplass på en Tudor? Makan..

Men hva har dere på dere som gjør at dere blir uglesett på Bjerke? Jeg har selv dratt innom et par ganger med slitte jeans, godt brukte og sannsynligvis småskitne skatesko og brettet under armen, og har bare opplevd hyggelige ansatte som oppfordrer meg til å si ifra dersom jeg trenger hjelp eller ønsker å prøve noe.

Nei, det vet jeg ikke helt.
Kanskje jeg vekker skeptisisme.
Alt jeg kan si er at den dagen, rett før jeg gikk i Bjerke butikken, var jeg i Karl Johans gate og krysset Espen Lie og vi var faktisk kledd på en ganske lignende måte. Kanskje det var det:unsure::ROFLMAO:
Jeg hadde støvler (Mounted Crewman) jeans og M65 jakke.
Og jeg stinket hverken bålrøyk eller gammel pils ;)