Urmaker Bjerke

Jeg fikk svar i løpet av 1 dag den ene gangen, og 2-3 dager den andre gangen jeg spurte om noen klokker der.
Da brukte jeg det skjemaet som var under modellen jeg lurte på.
Har stort sett fått svar ila 1-2 dager (også i helgen/påsken)
Hmm....det var da rart. Pleier stort sett å ringe de men har opplevd at det ikke har vært så lett å få svar de gangene jeg har prøvd den siste tiden. Men får ikke noe særlig hell med mail heller ser det ut til. Får prøve å ringe igjen. Takk for svar.
 
Med Apple autocorrect: Bjerke KJ hadde en RG SkyDweller i utstillingsvinduet forrige uke. Jeg prøvde den ikke på armen, men b le litt overrasket hvor liten den så ut i vinduet samen med andre DJ modeller i TT.

Uten: Bjerke KJ hadde en RG SkyDweller i utstillingsvinduet forrige uke. Jeg prøvde den ikke på armen, men ble litt overrasket hvor liten den så ut i vinduet sammen med andre DJ modeller i TT.

Hvordan deaktiverer man Apples autoconnect, egentlig?

model-page-sky-dweller_sky_dweller_m326935_0007_ambiance_avion_flagship_campaign_pub_iso_01_large_1.jpg
 
Redigert:
Kan nok skyldes et lite synsbedrag at Sky Dweller ser mindre ut enn DJ41, bezelen på DJ er marginalt smalere noe som gjør at glasset/skiven ser større ut på DJ, på armen er det en helt annen "ball game. På armen opplever jeg min SKDW som hakket større, også grunnet tyngden. (Jeg sammenligner stål/hvittgull SKDW mot stål/hvittgull DJ41.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Får dere noe rabatt hos Bjerke? Var nylig innom og fikk beskjed om at de hadde stoppet helt å gi rabatt til kunder. Trodde det var vanlig å få noen prosenter. Leser ofte kommentarer om at man enkelt får 15-20% på f.eks. Omega.
 
Får dere noe rabatt hos Bjerke? Var nylig innom og fikk beskjed om at de hadde stoppet helt å gi rabatt til kunder. Trodde det var vanlig å få noen prosenter. Leser ofte kommentarer om at man enkelt får 15-20% på f.eks. Omega.

Jeg tipper de ikke trenger gi rabatter. De har en særposisjon i markedet, med så mange gjeve merker, og samtidig så lønner det seg å ha ett godt kundeforhold til de, MTP fremtidig listeplasseringer osv.
 
Pluss at klokkemarkedet er spinnvilt for tiden. Ventelister på Zenith, Rolex, Patek, Cartier Santos og sikkert mye annet også.
 
F791FAC1-5758-414F-BB70-17E927060418.jpeg


Ben Clymer spår at tiden for rabatter i bransjen virkelig er på vei ut. Tror han har et sterkt poeng her med tanke på distribusjonsstrategien mesteparten av bransjen har tatt de siste årene. Tror folk ville ledd av limited edition Speedmasters som selger over retail for 10 år siden og nå er det evige ventelister på f.eks. nye Snoopy.
 
Leser ofte kommentarer om at man enkelt får 15-20% på f.eks. Omega.

Spørsmålet om rabatt generelt hos Urm. Bjerke har jeg lite kjennskap om, men vet at feks. Omega har blitt betydelig strengere med å tillate store prisreduksjoner slik mange kjenner til fra før av. De har også blitt strengere på hvem som skal få lov til å selge deres produkter og utføre service.
 
Var innom å hentet ut (er det lov å si?) en ny klokke for et par uker siden. Hadde bedt om å få teste en Vacheron Constantin, Overseas, en Bulgari Octo Finissimo og en Lange på forhånd, men de hadde ingen inne. Litt skuffende.
Selv Cartier Santos var de tomme for.
Men fikk nå heldigvis lov til å bestille den jeg ønsket uansett, men da ble det usett.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Var innom å hentet ut (er det lov å si?) en ny klokke for et par uker siden. Hadde bedt om å få teste en VC og en Lange på forhånd, men de hadde ingen inne. Litt skuffende.
Selv Cartier Santos var de tomme for.
Men fikk nå heldigvis lov til å bestille den jeg ønsket uansett, men da ble det usett.
Nærmer seg britisk dagligvarehandel...er det sjåførmangel som er årsaken her også mon tro?:unsure:
 
Spørsmålet om rabatt generelt hos Urm. Bjerke har jeg lite kjennskap om, men vet at feks. Omega har blitt betydelig strengere med å tillate store prisreduksjoner slik mange kjenner til fra før av. De har også blitt strengere på hvem som skal få lov til å selge deres produkter og utføre service.

Fikk ikke rabatt på Omega da jeg forhørte meg om Aqua Terra hos Bjerke. Dette da jeg i tillegg prøvde å selge meg inn som en framtidig god kunde. Endte opp med å gå for en annen forhandler da de ga vesentlig bedre tilbud.