Urmaker Bjerke

Jeg har hatt en del med Bjerke opp gjennom årene å gjøre, så her kommer litt av erfaringene mine:)

Polering:
+ Polerte opp en Panerai med stållenke på Karl Johan. Jobben kom på 1600,- i fjor. Jobben var virkelig bra, servicen god og en passende klokkeprat fulgte med!
- Skulle polere en Panerai med skinnrem. Fikk beskjed om 8 ukers ventetid, da klokken ikke var kjøpt der..

Service:
+ Hadde min 16523 Daytona inne til service. Meget ryddig og rask prosess!
- .. Helt til regningen kom. 7350,-. ( Holder meg etter dette til Leirvik ur )

Kjøp:
Har kjøpt 5-6 klokker fra Bergensavdelingen av Jannicke og "Borgny" ( hun som nå er pensjonert ) ?.
Jeg liker at de husker meg, alltid er smilende og passe vitende om hva en klokkehandel bør bestå av. Kjøpsprosessen er alltid ivaretatt med et snev av eksklusivitet, ro og god klokkeprat.

Har også kjøpt et ur da jeg var innom Karl Johan. Her er kunnskapen god og slik du forventer den!
Guttene her gir et solid inntrykk. Kunnskapen om AP og PP var i mine øyne meget tilstedeværende.

Alt i alt er Bjerke et trygt valg for meg. Blandede erfaringer rundt serviceprisene, men kunnskap og utvalget trekker opp.

Jeg gjør som alltid, anbefaler alltid mine venner og bekjente Lerivik ur! Gode priser, bra verksted og alltid hyggelige klokkeprater:)
 
Har av tidligere erfaring vært litt mindre positiv ti Bjerke, men var innom en tur for noen uker siden. Ærendet var egentlig for å sjekke opp prisen på en Patek for et familiemedlem. Fikk all informasjonen jeg trengte her på en hyggelig måte, og ble positivt overrasket over servicevilligheten som var langt over hva jeg har opplevd her tidligere.
Ettersom jeg hadde med fruen, og vi vurderer 'matchende' Datejust etter hvert, tok vi like greit en runde på dette i samme slengen. Fikk prøve og spørre i bøtter og spann. I alt et veldig positivt inntrykk denne gangen :)
 
Verdivurdering

Jeg synes det er skikkelig grisete pris å forlange 800,- for å skrive en verdivurdering for forsikring. Det tar maks. 10 minutter og kan gjøres av den som står bak disken. De fikk 800,- av meg i dag, men noen klokke kommer jeg aldri til å kjøpe av dem igjen. :mad:
 
Var innom Bjerke ved Grand Hotel for å få hjelp til å skifte frå reim til lenke på Speedmaster. Lenke måtte også tilpasses med ledd. Intet av dette var kjøpt hos Bjerke. Skifte og tilpasning ble gjort av urmaker med ein gong, og kostnadsfritt. God service!
 
  • Liker
Reaksjoner: pferdgarten
Var innom idag, og jeg fikk utrolig god service. Skulle se litt på konfirmasjonsklokke, men de hadde omtrent ingen stålmodeller fra Rolex inne. Istedenfor fikk jeg se på noen IWC'er og Patek'er. Ekspiditøren var veldig hyggelig, og forklarte godt. Det kan godt være at konf-klokken blir handlet der :)
 
Bjerke, tok 200,- for å justere lenka på kona sin DJ. Ikke helt urimelig, men når 'urmakeren' er så lat at han bare tar ledd på ene siden syns jeg han kunne spart seg å ta betalt. Resultatet er selvfølgelig at klokka henger på 'halv tolv'. Fortsetter andre steder ja.
 
Var innom Bjerke i Bergen sammen med poden på 13 for at han skulle skifte batteri på sin Skagen klokke. Han spurte om de kunne gjøre det, hvoretter damen bak disken informerte meg om at de nok ikke gjorde dette på slike klokker. Riktig så nedlatende. Hun overså fullstendig poden som hadde henvendt seg til henne (han er like klokkegal som meg) og ga meg beskjed om at vi nok måtte gå til en annen urmaker.
Vi gikk over gaten til Protid Gjertsen som selvfølgelig kunne hjelpe og fikk samtidig anledning begge to til å klå på noen Omegaer og Zenither.
Vet ikke hvorfor, men føler meg aldri velkommen hos Bjerke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost og Grendel
Min gamle 5513 med rivetlenke har i det siste fått en del kvalitetstid på jobb, dette har dessverre en tendens til å gå ut over gamle baretter og jeg oppdaget at baretten som holder lenka i låsen hadde tenkt å gi opp. Kom meg inn på Bjerke på Karl Johan kl. 1650 i dag og spurte etter ny barett. Personalet jobbet ca 15 minutter for å finne en riktig og skifte denne. Får klokka tilbake med ønske om en god dag, free of charge.

Superservice, forundrer meg egentlig ikke siden jeg har kun gode erfaringer gjennom 35 år. Kred til Bjerke. :)
Tom
 
Var innom Bjerke i Nedre Slottsgate i dag, og for en herlig sjappe å vanke i. Fikk satt på et ekstra lenkeledd på Speedyen, uten kostnad, og ventetiden ble brukt på omvisning og prøving av salgsklokker, av en supersøt og hyggelig nordnorsk frøken som jeg lett kunne blitt avstandsforelska i. Skal sies at jeg aldri har vært innom før, men jeg vet hvor jeg handler neste gang... Tommel opp! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Amund
Var innom Bjerke i Bergen i dag med min bror. Han kjøpte sin Navitimer med skinnreim april i fjor, men nå "sprekker" reimen og den er begynt å se ganske så dårlig ut. Ekspeditøren ser på reimen og svarer "Beklager, det er ikke noe vi kan gjøre, det bare er sånn." Ekspeditøren sa de kjente til problemet, men kunne ikke gjøre noe. Er det slik at en Breitling reim til 2-3000kr eller hva de koster, ikke varer mer en 12 mnd?
 
Alvorlig skuffet over Bjerke nå for første gang :(

Service eller kvalitet er det ingenting å utsette på. Men jeg forespurte de om pris på lenke til min Tudor BB, og fikk svar om at den ville komme på 10k. TI TUSEN KRONER! Merk at prisen for BB på lenke er ca 31k mens prisen på rem er ca 28/29. Altså 2-3k i forskjell. Jeg er klar over at det er dyrere å kjøpe lenke separat, men at leverandør ganger opp prisen med 4-5 er jo helt hinsides all fornuft? Jeg la frem dette for Bjerke, og ble møtt med et hovent "sånn er det bare". Null imøtekommenhet og null forståelse. Jeg sa at jeg selvsagt forstår at de må forholde seg til veiledende priser fra leverandør på klokker, men dette er en "reservedel", og jeg sa at jeg var svært skuffet over at de som norges desidert største AD ikke engang ville prøve å forhandle med leverandør.

Selgerne er alltid vennlige og stort sett kunnskapsrike (det spriker litt). Men å bli møtt med en kald skulder nå etter å ha nylig lagt igjen, det som for meg i hvert fall er, MYE penger i deres butikk gjør at jeg vil tenke meg nøye om hvorvidt jeg har lyst til å handle på Bjerke neste gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og Grendel
Jeg vil gjerne få benyttet anledningen til å skryte av Urmaker Bjerke.

Jeg kjøpte en inhouse Tudor Pelagos hos de på Paleet i feb 16. Denne har kun vært benyttet på den medfølgende gummireimen. Etter en stund begynte gummireimen å revne mellom "hullene".

Ringte opp Bjerke medio februar 17 og spurte om muligheten for å kjøpe/bestille en ny. Her ble jeg møtt med beskjeden om at de skulle sende meg en ny "free of charge".

Tommel opp fra meg!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg vil gjerne få benyttet anledningen til å skryte av Urmaker Bjerke.

Jeg kjøpte en inhouse Tudor Pelagos hos de på Paleet i feb 16. Denne har kun vært benyttet på den medfølgende gummireimen. Etter en stund begynte gummireimen å revne mellom "hullene".

Ringte opp Bjerke medio februar 17 og spurte om muligheten for å kjøpe/bestille en ny. Her ble jeg møtt med beskjeden om at de skulle sende meg en ny "free of charge".

Tommel opp fra meg!

Ikke for å undergrave god service, men det er vel en helt alminnelig reklamasjonssak?
 
Har selv noe blandet erfaring med Urmaker Bjerke i Oslo.

Av en eller annen grunn er servicen hos butikken i Karl Johans gate 31, i sum dårligere enn den i Nedre Slotts gate 11. Jeg har kjøpt et ur hos Bjerke i fra den i Karl Johans gate, i tillegg utført service på min 1016 der. Sistnevnte var ikke noe god erfaring. De pusset kassen uten å melde om dette og byttet reim til en stusseligere variant. For å gjøre det komplett, passet de på at jeg ikke fikk med spennen på den originale remmen. Skuffende.....

Noe helt annet har servicen vært i Nedre Slotts gate. Her har jeg fått justert lenke på Tudor BB og byttet baretter og reim - uten at dette har kostet noe. Må legge til at BB'n ikke er kjøpt hos Bjerke. I forbindelse med en titt på noen Rolex modeller - så fikk jeg med katalog samt prisliste og en service som gjorde at man hadde lyst til å bla opp 99.000 der og da.....
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Er det slik at en Breitling reim til 2-3000kr eller hva de koster, ikke varer mer en 12 mnd?

Ja, faktisk. Dessverre. Derfor kjøper jeg aldri originale remmer, dette er forbruksvare så det blir galskap i mine øyne å betale flere tusen kroner for dette. Kjøper heller remmer på nettet, eks. Hirsch, og setter på ei Breitling (eller Omega) spenne.
 
Gjorde en liten øvelse for kort tid tilbake. Hadde bestilt noen relativt sjeldne Breitling ledd til en limited edition Breitling Navitimer lenke jeg har liggende for 2,5 år siden hos en anerkjent AD der jeg bor, uten å nevne navn. Mye frem og tilbake og unnskyldninger osv. siden bestilling, noe som gjorde at jeg ga opp prosjektet. Så tenkte jeg at dersom jeg noensinne skal ha Breitling igjen, må det bli med den lenka og Navitimer og da er det surt å mangle ledd. Klokka er ikke i hus da jeg ikke ser behovet pt., men tuslet ned på Bjerke KJ til Snorre og forklarte situasjonen.

Han skulle se hva han fikk til, men visste at børstede Navitimer lenker var sjeldne og vanskelig å få ledd til. Så jeg sa til han at han kunne prøve og kontakte meg om han fikk bestilt et ledd til meg.

Jammen meg ringte ikke tryllekunstneren 1,5 uke seinere og sa at det var kommet en ny leveranse til meg. Satte meg på toget og der var leddet han andre aden ikke hadde klart å få tak i på 2,5år!! Ikke nok med det, jeg fikk tre ledd og betalte for et.

For min del er servicen på Bjerke og spesielt Snorre en av grunnene til at jeg står opp om "klokkemorgenenen". All honnør til han og apparatet rundt han. Bedre service og kunnskap skal du lete lenge etter :)
 
Redigert: