Urmaker Bjerke

+1 til god service hos Bjerke i Bergen. Fikk kaffe mens de tilpasset klokke og hadde en fin prat. Opplever de som hyggelige og serviceinnstilte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zari
Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Føles det ikke godt å ha noen å hate?
Er det ikke herlig å slå dem flate?
Er det ikke deilig å ha noen å hate?

- Raga

Selv digger jeg Bjerke og jeg opplever super service! Men med alle som koser seg med vond vilje har jeg behov for å fortelle om noen positive opplevelser.

Vi er glade når Tore, Knut eller Trond gjør en deal med oss ila 30min kl 21 på kvelden (og det skal vi fortsette å honorere). Poenget med dette innlegget er å si at Bjerke ikke er noe snauere! Ila 5 min kl 2245 i går kveld gjorde jeg en avtale med Snorre. For å bruke hans egne ord, vi prøver å være løsningsorienterte. Det klarer dere! Supert! Takk!

Alle anbefalinger herfra! Gleder meg til senere i dag:)

PS: Dette er ikke første gang Bjerke er løsningsorientert. Og det er ikke bare Snorre som jobber der og gjør en strålende jobb:)
PPS: Jeg har lest en del surmuling om unge Bjerke-ansatte som ikke kan modellene de selger ned til minste detalj. Mandag møtte jeg en super håndtering av denne problemstillingen fra en ny pikemedarbeider hos Bjerke Karl Johan da hun allerede innledningsvis fortalte meg at Panerai var et nytt merke for henne og at hun ikke hadde så mange svar, men spurte også om å lytte til Snorre og min ekstremnerdesamtale for å lære. Vi kan ikke forvente at PAM-kunnskap er medfødt. For meg tok det mange år å forstå dette merket, og jeg klarer så vidt å henge med. Og jeg er veldig nerd altså! Ærlighet varer lengst. Nysgjerrighet er en god egenskap for å tilegne seg mer kunnskap.
 
Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Føles det ikke godt å ha noen å hate?
Er det ikke herlig å slå dem flate?
Er det ikke deilig å ha noen å hate?

- Raga

Selv digger jeg Bjerke og jeg opplever super service! Men med alle som koser seg med vond vilje har jeg behov for å fortelle om noen positive opplevelser.

Vi er glade når Tore, Knut eller Trond gjør en deal med oss ila 30min kl 21 på kvelden (og det skal vi fortsette å honorere). Poenget med dette innlegget er å si at Bjerke ikke er noe snauere! Ila 5 min kl 2245 i går kveld gjorde jeg en avtale med Snorre. For å bruke hans egne ord, vi prøver å være løsningsorienterte. Det klarer dere! Supert! Takk!

Alle anbefalinger herfra! Gleder meg til senere i dag:)

PS: Dette er ikke første gang Bjerke er løsningsorientert. Og det er ikke bare Snorre som jobber der og gjør en strålende jobb:)
PPS: Jeg har lest en del surmuling om unge Bjerke-ansatte som ikke kan modellene de selger ned til minste detalj. Mandag møtte jeg en super håndtering av denne problemstillingen fra en ny pikemedarbeider hos Bjerke Karl Johan da hun allerede innledningsvis fortalte meg at Panerai var et nytt merke for henne og at hun ikke hadde så mange svar, men spurte også om å lytte til Snorre og min ekstremnerdesamtale for å lære. Vi kan ikke forvente at PAM-kunnskap er medfødt. For meg tok det mange år å forstå dette merket, og jeg klarer så vidt å henge med. Og jeg er veldig nerd altså! Ærlighet varer lengst. Nysgjerrighet er en god egenskap for å tilegne seg mer kunnskap.
Blir spennende å se hvilken Pam som du har bestilt:)
Jeg har også bare godord å si om Bjerke, men jeg søker jo litt bevisst mot de som jeg «kjenner» når jeg er innom der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Har nylig kjøpt en PAM1392 fra Urmaker Bjerke og nok engang fått strålende service av de ansatte. Sier som jeg har sagt før, man bør behandle andre som du vil bli behandler selv. Føler Urmaker Bjerke får ufortjent mye «negativ» omtale.
Helt enig. Alltid fått strålende service der selv, tom. småreparasjoner merket good-will. At en ramler inn i butikken uten noen tidligere handler og regner med at de kaster stålrolex etter deg slik galskapen er i dag, er ikke deres skyld. Både NS og KJ får de beste skussmål av meg
 
Kjøpte en PAM 510 på Bjerke for ca. 2 uker siden. Super kjøpsopplevelse fra A til Å. Fikk utmerket hjelp av en serviceinnstilt og svært trivelig ung dame, som var åpen på at hun ikke kjente merket så godt ennå - og derfor ikke kunne svare på alle mine "nerdespørsmål". Men, det hadde ingen betydning for inntrykket da andre som var på jobb denne lørdagen kunne supplere med nødvendig informasjon. Selv om kontoen ble slanket denne formiddagen, var i alle fall slankeprosessen gjennomført på en proff måte. Tommel opp fra meg :)
 
Til å begynne med, og i flere år, har ikke Bjerke vært stedet jeg har forbundet med positivitet. Mye grunnet dårlig hjelp i butikken, og generelt lite hyggelig fremtoning fra enkelte ansatte. Uflaks? Har jeg fremstått for ung til å oppfattes som seriøs? Vites ei. Kanskje bare tilfeldig.

De senere årene har jeg sett meg nødt til å krype til korset. For, lik det eller ei, så er Bjerke forhandleren i Norge som har av de største utvalgene når det kommer til merker og klokker tilgjengelig (håper jeg ikke tråkker noen på tærne nå). Skyld på monopol, eller at de rett og slett har vært ekstremt dyktige til å skaffe seg agenturer. Du får alt fra Tag Heuer til Patek der, og det er ikke noe man kan si om enhver urmaker i Norge. Man får litt for enhver kjøpegruppe.
Som en konsekvens av dette er det jo hit man har søkt når man skal ta nye og spennende modeller nærmere i øyensyn: Om det har vært for å se på en klokke man egentlig har tenkt å kjøpe brukt av en fra andre siden av landet, eller om man faktisk skal handle i butikken, har jeg blitt møtt med god hjelp og trivelig betjening den siste tiden. Dette gjelder både KJ og NS.
Kan ikke huske hvor mange ganger jeg og fruen har vært innom for å se på de matchende datejustene vi enda ikke har bestemt oss for hvilken kombinasjon av lenke, bezel eller skive vi skal ha på. Likevel har det vært god hjelp å få hver gang, selv om vi har vært tydelige på at handel ikke skjer den dagen.

Det har selvsagt vært dager hvor man ikke har fått den hjelpen man så for seg, fordi vedkommende i butikken kanskje hadde mindre produktkunnskap enn deg. Men vi har da alle vært nye i jobben på et tidspunkt. Så lenge det gjøres en innsats i å forsøke å skaffe svar på de spørsmålene man har, er jeg egentlig helt fornøyd. I tillegg til det: hvor mange ganger har vi ikke stilt spørsmål i en klokkebutikk som vi egentlig kan svaret på selv?

Det er enkelte ansatte der jeg fortsatt skygger unna, fordi jeg vet de ikke er så trivelige. Men så lenge man vet det, og de oppfører seg greit med alle andre, så får de bare holde på.

Jeg er i alle fall vesentlig mer positiv til Bjerke i disse dager, enn jeg har vært før. Og det må jo være et skritt i riktig retning for begge parter. Det har og til og med blitt et par handler der - og det var jo fullstendig uaktuelt for bare et par år siden
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg får alltid topp service i butikken, men etter at jeg var der i går fikk jeg en sånn utrolig irriterende "spurte vi deg om kaffe og vil du anbefale oss til vennene dine"-undersøkelse på epost.

Én ting er at man ikke stoler nok på de ansatte til å selv la dem vurdere hva som er god service ("ble du spurt om du ville sitte?" wtf?), en annen ting er at noen hos Bjerke tydeligvis tror det er lurt å kjøre samme modell for å måle alt som Clas Ohlson, Telenor Kundeservice, Peppes, etc.

Avsløring: Sånn er det ikke. Lite føles så lite som highend-service som å få et jævla skjema dagen etter der man må krysse av for om man ble fortalt Bjerke-fordeler eller ikke, og om man ble spurt om kaffe. Nei det ble jeg ikke, og vet dere hvorfor? Fordi selgeren vet hvem jeg er og derfor vet at jeg kjenner til dem, og fordi han helt korrekt leste av oppførselen min at jeg hadde litt dårlig tid. Men det passer ikke inn i skjema, så det driter man vel i.

Irritert, nå. (Og har gjort det samme klart i mail til Bjerke).
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg får alltid topp service i butikken, men etter at jeg var der i går fikk jeg en sånn utrolig irriterende "spurte vi deg om kaffe og vil du anbefale oss til vennene dine"-undersøkelse på epost.

Én ting er at man ikke stoler nok på de ansatte til å selv la dem vurdere hva som er god service ("ble du spurt om du ville sitte?" wtf?), en annen ting er at noen hos Bjerke tydeligvis tror det er lurt å kjøre samme modell for å måle alt som Clas Ohlson, Telenor Kundeservice, Peppes, etc.

Avsløring: Sånn er det ikke. Lite føles så lite som highend-service som å få et jævla skjema dagen etter der man må krysse av for om man ble fortalt Bjerke-fordeler eller ikke, og om man ble spurt om kaffe. Nei det ble jeg ikke, og vet dere hvorfor? Fordi selgeren vet hvem jeg er og derfor vet at jeg kjenner til dem, og fordi han helt korrekt leste av oppførselen min at jeg hadde litt dårlig tid. Men det passer ikke inn i skjema, så det driter man vel i.

Irritert, nå. (Og har gjort det samme klart i mail til Bjerke).
Du har for mye ledig tid;) Du kan jo bare ignorere forespørselen? :p
 
Jeg får alltid topp service i butikken, men etter at jeg var der i går fikk jeg en sånn utrolig irriterende "spurte vi deg om kaffe og vil du anbefale oss til vennene dine"-undersøkelse på epost.

Én ting er at man ikke stoler nok på de ansatte til å selv la dem vurdere hva som er god service ("ble du spurt om du ville sitte?" wtf?), en annen ting er at noen hos Bjerke tydeligvis tror det er lurt å kjøre samme modell for å måle alt som Clas Ohlson, Telenor Kundeservice, Peppes, etc.

Avsløring: Sånn er det ikke. Lite føles så lite som highend-service som å få et jævla skjema dagen etter der man må krysse av for om man ble fortalt Bjerke-fordeler eller ikke, og om man ble spurt om kaffe. Nei det ble jeg ikke, og vet dere hvorfor? Fordi selgeren vet hvem jeg er og derfor vet at jeg kjenner til dem, og fordi han helt korrekt leste av oppførselen min at jeg hadde litt dårlig tid. Men det passer ikke inn i skjema, så det driter man vel i.

Irritert, nå. (Og har gjort det samme klart i mail til Bjerke).
Huff, dette hørtes tøft ut. Jeg antar at de gjør dette for å kvalitetssikre servicen og at svar er frivillig :oops:;)
 
Det er deprimerende å se at dere også har falt inn i servicemålingens sorte hull.

God service kvalitetssikres ved å ha flinke folk og behandle dem bra. Ikke ved å be kundene krysse av på ti forhåndsvalgte spørsmål.
 
Det er deprimerende å se at dere også har falt inn i servicemålingens sorte hull.

God service kvalitetssikres ved å ha flinke folk og behandle dem bra. Ikke ved å be kundene krysse av på ti forhåndsvalgte spørsmål.

Men hvordan måler man at de ansatte er flinke? ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Folk som liker net promoter score-undersøkelser burde gå med Quartz-klokker. To sider av samme sak.

Men det er greit, dere får fortsette å ta feil og la verden synke ned i en sump av måle-hverandre-mas.
Jeg er prinsipielt enig med deg, men defra til å engasjere meg kjenner jeg at er litt unna - er mer på et ignorant nivå.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo