Urmaker Bjerke

Urmaker Bjerke avd Karl Johan, en litt blandet opplevelse etter å ha levert inn min Radiomir. Det hele startet da jeg oppdaget at et endeledd manglet på det ene hornet. I min - sikkert enkle verden - tenkte jeg at dette var lett å fikse. Jeg forklarte kjapt den hyggelige damen i 1 etj, hva det gjaldt - og ble henvist til service-avdelingen i underetasjen. Der ble jeg møtt av en svært ung mann, som ikke var så kjent med denne modellen. Etter å ha forklart problemet, ble jeg fortalt at han måtte "beholde" uret til delen var bestilt. Han kunne ikke si noen tid - men begynte med 5-6 uker.... :eek:

Det syntes jeg kanskje var en noe dårlig "handel" - og det forstod han. Han tilbød seg isteden å notere serienummer og deretter foreta en bestilling. Noe jeg fant var et bedre forslag. Så fikk jeg uret tilbake med masse "katte-poter" på glass og kasse. For de av oss med et snev av OCD, så skjønner de at dette ikke er heeeelt slik vi ønsker det. Ja, ja - skjerfet jeg hadde rundt halsen dugde som pusseklut.

Etter å forlatt lokalet ble jeg oppringt - av samme selger, som kunne opplyse at de hadde den delen likevel, men kun som en "hel pakke", dvs at horn må byttes samtidig. Det ville koste 400 kr pluss jobb. Jeg sa at det var greit og ruslet tilbake. Nede på service avdelingen avleverte jeg uret på nytt og selgeren kunne med et lett smil si; "godt at vi hadde den delen likevel, - vi tar forbindelse igjen om 2-3 uker"!!!!!!!!!!!!! :eek::eek::eek: Altså, et bytte som tar ca 5 minutter (for meg) - tar en halv måned hos en AD. Jeg forstår at de har mye å gjøre og at det er et kø-system, Men, - dette ga ikke mersmak!

(Ha ha - burde ha spurt om de hadde en Radiomir "Loaner"......:D - sånn at jeg ikke følte savnet så stort!)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? «Horn» og «endeledd» på en Radiomir?
Denne har jo en 2-delt bøyle som festes med skruer på hver side og holdes sammen av en hylse på midten. Alle disse deler er «forbruksvare» og jeg er sikker på at Bjerke alltid har dette inne. Dette bytter man jo enkelt selv.
Er også ganske sikker på at dette gis gratis til gode kunder som har kjøpt uret sitt der;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? «Horn» og «endeledd» på en Radiomir?
Denne har jo en 2-delt bøyle som festes med skruer på hver side og holdes sammen av en hylse på midten. Alle disse deler er «forbruksvare» og jeg er sikker på at Bjerke alltid har dette inne. Dette bytter man jo enkelt selv.
Er også ganske sikker på at dette gis gratis til gode kunder som har kjøpt uret sitt der;)

@Gin, det er godt mulig det kalles hylse og bøyle - i mitt hode benevnt som horn og endeledd. :D Skal sjekke med "orakelet" neste gang.

Ja, man bytter det enkelt selv - men som du sikkert vet så hevder O.P. at dette kun må gjøres av en sertifisert person. (Høres ut som en klausul mot de med ti tommeltotter.) En kjensgjerning at mange drar i stykker gjengene og således må avbøte med loc-tite...

Min intensjon var kun å anskaffe en original del. Forstod kjapt at det ikke var aktuelt uten at Bjerke sørget for jobben. Kunne sikkert ha anskaffet dette via webben. Det blir løsningen en annen gang.

Å joda, du har nok rett at det er VIP-kunder og så er det "subben" som har kjøpt uret i utlandet. Er fullstendig klar over at service og pris avspeiles av dette. Om ikke annet så har jeg i iallefall betalt moms og litt til.;) Men som sagt, lesson learned and then some. Men min subjektive oppfatning er at kunden ikke har "rett" hos Bjerke. De savner meg desidert ikke som kunde heller :p
 
@Gin, det er godt mulig det kalles hylse og bøyle - i mitt hode benevnt som horn og endeledd. :D Skal sjekke med "orakelet" neste gang.

Ja, man bytter det enkelt selv - men som du sikkert vet så hevder O.P. at dette kun må gjøres av en sertifisert person. (Høres ut som en klausul mot de med ti tommeltotter.) En kjensgjerning at mange drar i stykker gjengene og således må avbøte med loc-tite...

Min intensjon var kun å anskaffe en original del. Forstod kjapt at det ikke var aktuelt uten at Bjerke sørget for jobben. Kunne sikkert ha anskaffet dette via webben. Det blir løsningen en annen gang.

Å joda, du har nok rett at det er VIP-kunder og så er det "subben" som har kjøpt uret i utlandet. Er fullstendig klar over at service og pris avspeiles av dette. Om ikke annet så har jeg i iallefall betalt moms og litt til.;) Men som sagt, lesson learned and then some. Men min subjektive oppfatning er at kunden ikke har "rett" hos Bjerke. De savner meg desidert ikke som kunde heller :p

Hvis vedkommende som ekspederte deg var ekstrahjelp eller under opplæring. Så ville jeg kanskje bedt om å få snakket med en «voksen».
Tror nok du har vært maksimalt uheldig.
Mitt tips er å ta en telefon, eller møt opp på nytt.
 
@Edzilla - du har nok helt rett, men jeg har fortsatt til gode å ha en hyggelig opplevelse på avdelingen i Karl Johan. Servicen i Nedre Slottsgate derimot har alltid vært upåklagelig.
 
@Gin, det er godt mulig det kalles hylse og bøyle - i mitt hode benevnt som horn og endeledd. :D Skal sjekke med "orakelet" neste gang.

Ja, man bytter det enkelt selv - men som du sikkert vet så hevder O.P. at dette kun må gjøres av en sertifisert person. (Høres ut som en klausul mot de med ti tommeltotter.) En kjensgjerning at mange drar i stykker gjengene og således må avbøte med loc-tite...

Min intensjon var kun å anskaffe en original del. Forstod kjapt at det ikke var aktuelt uten at Bjerke sørget for jobben. Kunne sikkert ha anskaffet dette via webben. Det blir løsningen en annen gang.

Å joda, du har nok rett at det er VIP-kunder og så er det "subben" som har kjøpt uret i utlandet. Er fullstendig klar over at service og pris avspeiles av dette. Om ikke annet så har jeg i iallefall betalt moms og litt til.;) Men som sagt, lesson learned and then some. Men min subjektive oppfatning er at kunden ikke har "rett" hos Bjerke. De savner meg desidert ikke som kunde heller :p
Enig i at vi (litt for) ofte møter litt for unge og litt for uerfarne ansatte hos Bjerke, men de som kan sitt fag der er 100% «hel ved», men som jo også har vært «nye» en gang - vi får være litt rause.;)
At «kjøpende» kunder eller VIP som du kaller oss, behandles anderledes enn «hobby importører» og invistorer, som bare stikker innom for å få løst sine problemer, synes jeg er helt greit. Vi har jo betalt ekstra for dette gjennom å kjøpe klokker der i årevis. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Ha ha @Gin, - ja jeg får nøye meg med å være en plebeier. Kjøpte faktisk mitt andre "ordentlige ur" hos Bjerke i 98 - men det blir nok med det.
Når det gjelder de unge, - så burde kanskje en erfaren selger følge litt med. Førsteinntrykket kan fort spoleres - og de vet vel egentlig ikke hvilken kunde jeg er. Etterhvert som man drar på årene, føler man ikke noe stort behov for å være "et hår i suppa". ;)Her har de mye å lære i fra t.eks selgere i fra Jermyn street eller Regent street. IMHO.
 
Ha ha @Gin, - ja jeg får nøye meg med å være en plebeier. Kjøpte faktisk mitt andre "ordentlige ur" hos Bjerke i 98 - men det blir nok med det.
Når det gjelder de unge, - så burde kanskje en erfaren selger følge litt med. Førsteinntrykket kan fort spoleres - og de vet vel egentlig ikke hvilken kunde jeg er. Etterhvert som man drar på årene, føler man ikke noe stort behov for å være "et hår i suppa". ;)Her har de mye å lære i fra t.eks selgere i fra Jermyn street eller Regent street. IMHO.
Prøv deg i Savile Row eller i Bond Street for å sjekke ut din pondus ovenfor Londons butikkselgere, tror nok din opplevelse der blir litt anderledes enn i «turistgatene» Jermyn og Regent:eek:;)
 
Ha ha @Gin, - ja jeg får nøye meg med å være en plebeier. Kjøpte faktisk mitt andre "ordentlige ur" hos Bjerke i 98 - men det blir nok med det.
Når det gjelder de unge, - så burde kanskje en erfaren selger følge litt med. Førsteinntrykket kan fort spoleres - og de vet vel egentlig ikke hvilken kunde jeg er. Etterhvert som man drar på årene, føler man ikke noe stort behov for å være "et hår i suppa". ;)Her har de mye å lære i fra t.eks selgere i fra Jermyn street eller Regent street. IMHO.

Tror nok bare du har vært litt uheldig der. Var selv innom Bjerke en god stund i dag med min sønn og vi fikk utrolig service og servering som alltid. Da selgeren var ganske opptatt med å være tilgjengelig for andre og enn bare oss, fulgte jeg litt med på de som kom innom med forespørsler til verkstedet nede. Må si at jeg skjønner de og da det dumper inn folk som skal ha hjelp med ditt og datt uten å ha noen form for kvittering/historikk og bare forventer hjelp umiddelbart.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner og Gin
Prøv deg i Savile Row eller i Bond Street for å sjekke ut din pondus ovenfor Londons butikkselgere, tror nok din opplevelse der blir litt anderledes enn i «turistgatene» Jermyn og Regent:eek:;)
Vel, jeg har handlet hos Gieves & Hawkes ;).- siden du nevnte det. Og tar turen innom neste gang jeg er i området.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Strålende service hos Urmaker Bjerke nok en gang. Rask service og "good-will" behandling. Skulle egentlig bare ta en pit stop for henting, men ble som vanlig en lang prat mens min kollega satt utenfor og ventet i bilen :)
 
Prøv deg i Savile Row eller i Bond Street for å sjekke ut din pondus ovenfor Londons butikkselgere, tror nok din opplevelse der blir litt anderledes enn i «turistgatene» Jermyn og Regent:eek:;)


I Bond Street kan de virkelig det med service spør du meg. Jeg har vært innom med allværsjakke og fått topp service også da. Kaffe, «sir» osv
 
  • Liker
Reaksjoner: Risti4life
Har alltid opplevd å fått god service hos Urmaker Bjerke. Like hyggelig om man bare titter, prøver, eller kjøper. Føler meg godt ivaretatt, og føler aldri noe kjøpepress, eller det å bli oversett.
Husker godt jeg kjøpe en klokke hos Urmaker Bjerke i Karl Johans gate i august 1999. Skulle kjøpe ny klokke, for egne tjente penger til min 20-årsdag. Fikk hjelp av en eldre flott kvinne ved navnet Eva. Hun forstå raskt at jeg var en Omega-Fanboy da hun så min gamle 145.022 -69. Så hun kom med mange flotte forslag. Blant annet en lekker Speedmaster Reduced med triple date og sort skive. Denne fikk man både på lenke og på en lekker sort rem.
Enden på historien var at denne klokken ble med hjem, og åtte år senere brukte jeg den da jeg giftet meg med min kone. Kona har jeg fortsatt, klokken er dessverre solgt.
Dette var mitt første besøk hos Urmaker Bjerke som kunde med egne penger. Tidligere er det vært Old´Zilla som har tatt med meg på Bjerke. Men alltid hyggelig og velkommen har vi følt oss. Sist nå på mandag da jeg hentet hjem min nye Patek Philippe Nautilus 5726. Bedre service skal man lete lenge og langt etter.
Skulle man råke utfor en dårlig kundeopplevelse, så er det lov å si i fra.
 
Redigert:
Jeg har vært innom urmaker Bjerke i Oslo mange(!) ganger. Spesielt i studietiden da dagene på lesesalen (som lå et lite stenkast unna butikken på Karl Johans gate) ble litt for lange og trauste..

Jeg har også vært så heldig at jeg har fått blitt med på tur med Halvor og gjengen til Sveits for å besøke Jaeger fabrikken. Den turen ble vunnet på arrangement med Tidssonen :)

Jeg må si at jeg nesten alltid får god hjelp - selv om jeg nå for tiden maksimalt er innom en gang i løpet av året. Var sist innom for en drøy uke siden for å teste et par helgull modeller. Jeg var nok da dessverre mildt sagt uheldig. Satt oppå inngangsdøren i Rolex/patek avdelingen på Karl Johan. Det løp og ropte kinesiske turister i munnen på hverandre rundt meg slik at jeg knapt nok kunne høre mine egne tanker. Det minnet mer om kjøpsopplevelsen på de mange outlet-sentrene i Italia enn en eksklusiv shop-in-shop avdeling for rolex og patek.

Jeg var nok veldig uheldig med tanke på valg av tidspunktet, og tror opplevelsen er mye bedre tidlig på morningen eller utenom ferietider (for utenlandske turister). Dessverre var opplevelsen av å sitte og vurdere kjøp av et ur til en drøy kvart million langt fra mine tidligere kjøpsopplevelser hos Bjerke.

Det skal nevnes at jeg samme dag dro innom avdelingen i Nedre Slottsgave og fikk megt god hjelp i annen etasje. Der var det relativt rolige forhold og man ble tilbudt og fikk servert drikke på en varm sommerdag :)
 
Satt oppå inngangsdøren
austin-powers-come-again.gif

6R1bzY7.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Stvg100
Har selv bare gode erfaringer med Bjerke siste 5 år, og da særlig Bergen, hvor jeg er i tide og utide. Fantastisk hyggelige folk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Zari