Upresis produksjon av Rolex

Hadde vi ikke en tråd som omhandlet diverse feil og QA-misser på forskjellige klokker?
Synes jeg husker noe om en IWC portigueser som ikke hadde lik avstand mellom alle minuttmarkørene eller noe sånt?
Noen som husker?
 
At selskap sier opp ansatte i dårlige tider - og at de avtaler som termineres først er innleid arbeidskraft - gjelder jo ikke bare sveitsisik klokkeindustri. Her på berget så har dette skjedd i petroleumsnæringen siden 2014.

Kanskje begge næringers downturn snart er over. :)

Mange var ansatte, ikke innleide.
Som sagt, mange var fransk og bodd i Frankrike: de krysset grensen hver dag for jobben sin.
Derfra står de ikke i noen av de sveitsiske statistikkene og de store avisene holder kjeft.
Jeg har sagt det tydelig: de gjør alt for å gjemme disse dårlige tider.
Men jeg har lest mye om det i de lokale sveitsisk avisene som er i fransk: det ble en del streik og mye kjeft også.
Der for eksempel : Richemont tapte 51% av inntektene de første 6 mnd i 2016 og sparket 250 stk i nov. 2016.

Alle andre opplevde det samme: Rolex inkludert og derfor gikk de fra 1 million til 750 tusen i årlig produksjon.

Min mening er at det er bare starten: for industrien og oljeindustrien også.
Kina hadde tapt 726 tusen arbeidsplasser i industri i 2016 og har allerede oppsagt 500 tusen industriarbeidere for 2017 .
Oljeprisen burde ikke så mye opp i de neste årene: USA er nå nr 1 produsent og det skal fortsette uten problem.
De nekter bestandig å senke produksjonen sin foran OPEC: hvorfor skulle de når de skylder snart 20 Trillioner $?
Jeg forventer ikke at oljeprisen skal opp til 100$ igjen: den prisen var kunstig og vi visste det i oljeindustri.
Norge trenger cirka 75$ per fat for å kunne få en positive økonomi på oljeinntektene og det kommer ikke over natten med det burde bli den maks pris som kanskje kan komme i fremtid.
Også, mest sannsynlig får vi en ny energi om 15-17 års tid.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Simsand
2032. Flygende biler, Omega har begynt å selge poser med sand IOTM, folk lurer fortsatt på hvor i helvete Ceratonaen blir av . Alt dette mens @Tom Henriksen har enda ikke servet SDen sin fordi den fortsatt går som en klokke.

Det er som med eldre tyske og russiske automatvåpen, de bare går og går.

Urpresis produksjon av Rolex.

Mekanisk sett er de siste Omega urverk blant de som skal holde seg lengst uten service i fremtid og det på grunn av fremgangene de har i sitt hemverk(escapement)
Hvis du tror at urverkets historie ble fullstendig skrevet av Rolex mellom 60 og 80 tallene, har du ikke oppfattet fremgangene som ble gjort i området.
Til og med Rolex kommer seg nå på rotor aksling klubben med kulelager ( som Eterna kom først med i 1948...) pga slitasje problemer som er kjent hos de.
At akslingen i disse rotorer er stemplet er også et kjent problem.
Ikke alle er heldig som Super Henriksen ser det sånn ut.
 
En urmaker jobber på en Udødelig Submariner cal 3135...

"This watch has been well worn for about 7 years without any service. When I checked it, I noticed a strange noise inside the watch. The winding weight (rotor) touched bridges and the case back while rotating. I hoped that perhaps the automatic winding module was not screwed in properly. But after one look at the movement it was clear that the problem is in the oscillating weight axle. The movement was full of red dust - a product of wear. I've checked the rotor axle jewel - it was dirty but not damaged. As for the axle - it was worn enough to allow the rotor to touch movement parts."
"The early wear is the result of 7 years of use with no service. Unfortunately, many watch owners bypass the advice of the manufacturer to oil and clean the watch periodically. Mechanical watches should be cleaned and oiled every 2-3 years. You will rarely find a watch with no problem after even 5 years without servicing."
 
Er ikke dette godkjent a?

IMG_4025.JPG
 
Jeg gir nok Fa.. i sære tekniske komplikasjoner. Det eneste jeg kan stå for er - jeg har misbrukt Seadweller på det groveste i 33 år, still running flawless. Omega, PP og AP hadde gått til helvete, Omegaene røyk før jeg handlet Rolex, PP og Ap har jeg ikke prøvet, Panerai er prøvet de siste årene ( 9 år ) og leverer toolwatch-quality.
 
Jeg gir nok Fa.. i sære tekniske komplikasjoner. Det eneste jeg kan stå for er - jeg har misbrukt Seadweller på det groveste i 33 år, still running flawless. Omega, PP og AP hadde gått til helvete, Omegaene røyk før jeg handlet Rolex, PP og Ap har jeg ikke prøvet, Panerai er prøvet de siste årene ( 9 år ) og leverer toolwatch-quality.

Hvis du kunne utdype dine påstander med hvilken Omega modeller død ut på deg, hvordan eller hvorfor.
Også hvor mange servicer din Seadweller fikk i løp av disse 33 år og hvilken deler ble byttet.
Det hadde vært veldig relevant for en diskusjon uten legende oppbygging.
 
Ironien er jo at Rolex vel lagde rehaut graveringen for at det skulle være vanskeligere å kopiere, og at samtlige bokstaver står sentrert i forhold til minuttmarkeringer, skal da være en av flere indikasjoner på ektehet ...og så klarer de ikke få kronen rett? Oh lord ...