Upresis produksjon av Rolex

Medlem
18. feb. 2015
Innlegg
583
Lest akkurat et innlegg på en fb gruppe om at groovene på bezel på Submariner er skjev i forhold til insert. Er det noen her inne som har lagt merke til det eventuelt gjort seg opp noen tanker om det? På 16610 kan vel insert flyttes på? Kan vel ikke det på keramisk kanskje?
Er jo ikke helt bra at så mange sub'er har skjev bezel når billige klokker har dette spot on.
IMG_1896.PNG
IMG_1895.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Ikke noe galt med maskinering av bezelen, bare bezel insertet som sitter skjevt. Kan justeres, men må gjøres hos urmaker da bezelen sprekker om du ikke presser på hele flaten samtidig.
 
Ikke noe galt med maskinering av bezelen, bare bezel insertet som sitter skjevt. Kan justeres, men må gjøres hos urmaker da bezelen sprekker om du ikke presser på hele flaten samtidig.
Jada, maskinering er jo grei. Men klokkene bør jo ikke bli sendt fra fabrikk som dette. Det bør bli fanget opp i kvalitetskontrollen. Det skal ikke være slik at man må dra til urmaker å fikse en helt ny Rolex. Veldig mange som er som dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Deleted member 6349
Jeg misforstod første posten, trodde ikke perla var sentrert kl. 12.

At perla ikke matcher sporene på bezelen klarer jeg ikke å irritere meg over, disse skal jo bare gi bedre grep, tross alt en tool watch :)
 
Rolex produserer jo ca 750 000 klokker i året, så noe vil nok gå gjennom kontrollen uten å bli oppdaget. Er nok ikke mange % av kjøperne som hadde oppdaget dette heller vil jeg tro.
 
Hmm, aldri reagert på beseltennene og alignment. Det blir for sært å forlange at de skal aligne perfekt - og hva skal de aligne mot? Kun klokken 12 lar seg jo gjøre, men skal det være topp eller dal.

En slik diskusjon her blir bare dum når man går tilbake og ser på hva det egentlig er, besel har rifler/tenner for at du skal kunne operere besel med dykkerhandsker.

Slike detaljdiskusjoner kan heller tas opp når det kommer til high-end dressklokker.

Brukeren her bør heller slå seg til ro med at lumepip aligner godt med klokken 12 markering.

55546_5d35de31248907e089bf4b87d9bbb574-01.jpeg
 
Ikke enig. Dersom Omega får det til så burde man absolutt kunne forvente det samme fra Rolex. Sikkert ikke noe stort produksjonsteknisk hokus-pokus å få det til slik at perlen alligner mot en rifletopp på bezel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
En del folk på klokkeriet river seg jo i håret over alt mulig...
Ja en ny Rolex Submariner er dyr, men den er jo langt fra dyrest. Det og sammenligne Rolex med en seiko til 1000spenn er vel ikke helt riktig kun fordi inserten ikke er 100% linet med tennene på bezel...
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Er vel flere her som kjøper bil,
når du tar ut en flong ny Audi RS6 forventer du selvsagt at rattet står "riktig" når hjula står rett frem, men å gå i detalj på mønstret på læret og la seg frustrere over at det ikke matcher rattets klokken 12 blir dumt.
Selv om det er en bil til en million....
 
Ikke sammenlignbart. På Hublot er det skruene du ser som roterer. På AP`n er det muttern du ser på oversiden, skruen kommer fra undersiden.

På undersiden derimot står skruene alle veier.
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-26470ST-Caseback-620x710.jpg

url
Ja jeg vet det. Derfor jeg la ut et bilde som viser både frem og bakside. Kjørte bil så rakk ikke skrive noen lang tekst. Men Hublot kunne vel gjort det samme. Det ser jo bedre ut. Det er også mulig å få skruene mer på line enn de har i dag. Men kanskje vanskelig å få alle helt perfekt da de skal ha et visst moment alle sammen.