Tudor-tråden

Testet Pelagos 39 i går, og gleder meg ikke mindre til levering nå. :D Alltid vært glad i Pelagos med titan, bra lume og tekniske detaljer, men den har vært for stor til meg.
Er også glad i submarinere og litt rød skrift på skiven gjør seg.
Hurtigjustering i lås er knall, og gummiremmen var fin og myk.
Dessverre var det ikke et strammere klikk i besel når en treffer 12 som det er på gamle Pelagos mener jeg.


IMG_20221019_081119.jpg
 
Testet Pelagos 39 i går, og gleder meg ikke mindre til levering nå. :D Alltid vært glad i Pelagos med titan, bra lume og tekniske detaljer, men den har vært for stor til meg.
Er også glad i submarinere og litt rød skrift på skiven gjør seg.
Hurtigjustering i lås er knall, og gummiremmen var fin og myk.
Dessverre var det ikke et strammere klikk i besel når en treffer 12 som det er på gamle Pelagos mener jeg.


Vis vedlegg 308874

Lekker! Venter på min jeg også, og blir ikke mer tålmodig heller... Prøvd på Bjerke?
BB58 min har forøvrig også litt mer motstand på 12, rart hvis de har sluttet med det...(ikke at det egentlig spiller noen rolle)
 
Lekker! Venter på min jeg også, og blir ikke mer tålmodig heller... Prøvd på Bjerke?
BB58 min har forøvrig også litt mer motstand på 12, rart hvis de har sluttet med det...(ikke at det egentlig spiller noen rolle)
Hm, har ikke lagt merke til at BB58 har det også. Og det var rart når jeg testet 39, fordi når jeg så på klokken og vridde samtidig var jeg helt sikker på det var ekstra motstand kl 12, men når jeg ikke så på klokken klarte jeg ikke finne det, så jeg konkluderte med at jeg hadde lurt meg selv først med placebo-effekteten. Men det KAN jo være at det er litt ekstra motstand på 39 (og BB58) altså, men at jeg ikke klarte å finne den i "blinde". (Skal teste på mine 2 BB58 også nå). Det var på Bjerke ja.
 
Den ekstra motstanden er perfekt. Det er ofte jeg er litt unøyaktig og plutselig går et klikk for langt på Sub, men kombinasjonen av 60-klikks og litt ekstra motstand gjør at det er betydelig enklere å treffe med BB58.
 
Nydelig, gratulerer!

Hvordan er førsteinntrykket?

Takker! Trives godt så langt! Lett og bærer nesten umerkbart. Liker skiva, den har dypde uten å bli glossy som feks på Rolex. T-fit er også overlegent. Synes også den ser utrolig fet ut. Denne er jo åpenbart ganske moderne i designspråket og mangler kanskje litt av den lune sjarmen til BB58. Får se hvem som får bli etterhvert ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C og allak
Jeg hadde ikke store forventninger da jeg kjøpte et par av denne til FXD’en min, men ble faktisk overrasket over kvalitetsfølelsen. Den er litt lenger enn standard lengde fra Tudor, og litt tykkere materiale. Levering går forøvrig i ekspressfart (bortsett fra laaaang transit hos Fedex) i forhold til månedsvis fra Tudor.
7F89C03A-7541-4569-9FEF-0CE96D6C657D.jpeg
 
Jeg hadde ikke store forventninger da jeg kjøpte et par av denne til FXD’en min, men ble faktisk overrasket over kvalitetsfølelsen. Den er litt lenger enn standard lengde fra Tudor, og litt tykkere materiale. Levering går forøvrig i ekspressfart (bortsett fra laaaang transit hos Fedex) i forhold til månedsvis fra Tudor.
Vis vedlegg 309698
Enig.
Oem remmen fra Tudor har bedre kvalitetsfølelse på selve stoffet men den der har bedre borrelås. Bestilte to til, en blå og en svart.
Vet dere om Tudor leverer originalrem til FXD i andre fargekombinasjoner enn den som følger med ved kjøp av klokken? Synes originalen er superkomfortabel men litt skuffet over borrelåsen.