Tudor-tråden

Siden jeg så disse bildene og leste om Tudor Submariner har jeg digget dem! Spesielt de blå. https://www.tudorwatch.com/en/inside-tudor/history/tudor-history-submariners-military-watches
IMG_4192.jpeg

IMG_4191.jpeg

Mine er yngre, men har samme utrykket. Blant mine mest brukte klokker.
IMG_4179.jpeg
 
Skal ikke påstå at jeg har hatt mange klokker etter at denne interessen meldte seg, men av de jeg har hatt er dette klart favoritten så langt - noe jeg vel egentlig har tenkt om alle så langt. BB58 oppleves som en skikkelig bruksklokke med riktige proporsjoner som passer til det meste og tåler det meste. Rett og slett en klokke til å bli gammel med.
16936634306934056601103105644251.jpg
 
Det er noe helt fortryllende med den blåfargen Tudor brukte på de gamle Sub’ene. Synd de har blitt så dyre, og umulige å få tak i
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det er noe helt fortryllende med den blåfargen Tudor brukte på de gamle Sub’ene. Synd de har blitt så dyre, og umulige å få tak i
Alt er relativt. Ikke ille pris på denne fra GG ift 9401 med MN-gravering:
 
Månefase fra Tudor, som tester dette som de ofte gjør med "nye" ting - så lanserer Rolex en tilsvarende om ca. 5 år.
 
Månefase hadde vel Rolex i utfaset Cellini noen år tilbake?
Ja - men ikke i tradisjonell (se vintage utgaver) forstand, slik som e.g. JLC og andre. Jeg tenker mer en slik "ekte" månefase de hadde for mange, mange år siden. Hvis Tudor/Rolex hadde laget noe slik igjen kunne de (trolig) endelig lykkes med denne type armbåndsur.

Rolex-Moonphase-Reference-6062.jpg


Rolex-Moonphase-Reference-6062-Super-Oyster.jpg
 
Redigert: