Tudor Black Bay Fifty-Eight

+1

"While most watch companies will sell a bracelet watch with a very long bracelet to be sized down, the stock bracelet on the Fifty-Eight is pretty small; it just barely fit on my 7.75-inch circumference wrist and felt uncomfortably snug."
Det er samme med North Flag, måtte kjøpe ledd for en liten formue for å bruke lenken.

Nå vel, mine herrer, så er da 7.75 tommer 19,685cm.
Det er ikke altfor lite, og jeg hadde vel således ikke holdt pusten.
Om den er stram på 7.75" så tror jeg nok at 7.5" er den tiltenkte størrelsen noe som virker som "normalen" når man shopper klokkereimer. Med tanke på antall klokker på over 42mm i diameter som omsettes på bruktmarkedet, så tyder det på at det er mye grove håndledd der ute. Det er iallefall lov å håpe.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Satser på leveranser på bruktmarkedet i juli-august, og at de forhåpentligvis ikke går over nypris.
Med invistor-forestillingene til dags så er jeg spent på dette jeg også. :) Ikke f, om jeg betaler mer på bruktmarkedet enn for en ny i fra butikk. :p

Med invistor-forestillingene til dags så er jeg spent på dette jeg også. :) Ikke f, om jeg betaler mer på bruktmarkedet enn for en ny i fra butikk. :p
Er selvsagt helt enig! Dessverre har Tudor blitt ettertraktet for mini-invistorer, og spesielt nå som AD'er ikke vet om de kan dekke etterspørselen.

Jeg tror nok at produksjonen blir såpass at det ikke blir noe mangel på klokker, men det kan jo hende at det tar tid å hente inn etterslepet.

• Liker
Reaksjoner: Sjø
Jeg har denne på hånden (reservert, ikke på håndleddet...) hos gresk AD. Får ikke diskutert pris før jeg besøker ham 28.7. Norsk AD aner ingenting om levering. Do or do not? Ja, jeg vet dette er et ekkokammer... så vær greie og kom med mer enn ja eller nei :) F.eks. kun 2 års garanti fra Tudor og ingen 3 års ytterligere reklamasjonsrett ved bruk av gresk AD. Noe annet jeg bør tenke på? Det blir full fortolling og mva-betaling, bare så det er nevnt.

Tudor-Black-Bay-Fifty-Eight-39mm-79030N-Baselworld-2018-1.jpg

Jeg har denne på hånden (reservert, ikke på håndleddet...) hos gresk AD. Får ikke diskutert pris før jeg besøker ham 28.7. Norsk AD aner ingenting om levering. Do or do not? Ja, jeg vet dette er et ekkokammer... så vær greie og kom med mer enn ja eller nei :) F.eks. kun 2 års garanti fra Tudor og ingen 3 års ytterligere reklamasjonsrett ved bruk av gresk AD. Noe annet jeg bør tenke på? Det blir full fortolling og mva-betaling, bare så det er nevnt.

Vis vedlegg 102136

Med tanke på urets relativt overkommelige pris, og at forhandlerene i Norge ikke kan si noe om levering, hadde jeg uten tvil slått til. :) Du sier jo selv at du uansett har 2 års garanti fra Tudor. :)

Hva blir totalprisen med norsk mva sånn ca? Får du evt trekt fra noe lokal moms?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Med tanke på urets relativt overkommelige pris, og at forhandlerene i Norge ikke kan si noe om levering, hadde jeg uten tvil slått til. :) Du sier jo selv at du uansett har 2 års garanti fra Tudor. :)

Hva blir totalprisen med norsk mva sånn ca? Får du evt trekt fra noe lokal moms?

Gresk mva på 24% blir refundert, så prisen blir om lag som norsk, før eventuell "special price for you, my friend".